Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mettätyöt  (Luettu 6104 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
mettätyöt
tännään pääsin kossin kanssa mettään koivikkoa harventaan... ja hyvin sujui kun oli vielä niiin hieno ilmakiii..          kossi nauro kahvitauolla että kaverit oli ihmetelly kun ei vastannu viesteihin ja soittoihin...   kun oli TÖISSÄ!    on se surkeeta kun ei nuoriso pääse tekemään oikeeta työtä vaan joutuu notkumaan jossain mäkkärillä päivät ja.....                   kossi nauro että kyllä illalla taas maittaa uni oikeaan aikaan kun koivuropsien kanssa päivällä painii hetken...                                kiva kun joku vielä tykkää moisesta!

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: mettätyöt
Tänään pääsin muiden hommien jälkeen reiluks pariks tunniks mehtähommiin. Todella palkitsevaa nähdä heti työn tulos kun suorii havuvaltaista sekapusikkoo. Eli ykskään puu ei kaadu painovoimaisesti, ainakaan maahan asti. Suuren osan joutuu repiin toisten, jätettävien seasta erilleen. Puolen tunnin jälkeen onkin jo läpinäkyvyyttä metsässä!
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: mettätyöt
jeee, joku toineki mikä haluu nählä mitä tekee!           mutta kyllä tuo työ on sitä mikä osaa palkita tekijänsä

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

100-90

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
Vs: mettätyöt
jeee, joku toineki mikä haluu nählä mitä tekee!           mutta kyllä tuo työ on sitä mikä osaa palkita tekijänsä

Niin, jälkipolvet nauraa partaansa 80 vuoden päästä, mennessään pankkiin ja nykysukupolvi saa samasta metsästä polttopuut raivatessaan ja olemattoman korvauksen kuitupuu kasasta ensiharvennuksista.. Metsänomistajan arki?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: mettätyöt
3 tankillista raivurilla. Huomenna vaihtuu moottorisahaan. Palkitsevaa on se, ettei sada.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: mettätyöt
tännään pääsin kossin kanssa mettään koivikkoa harventaan... ja hyvin sujui kun oli vielä niiin hieno ilmakiii..          kossi nauro kahvitauolla että kaverit oli ihmetelly kun ei vastannu viesteihin ja soittoihin...   kun oli TÖISSÄ!    on se surkeeta kun ei nuoriso pääse tekemään oikeeta työtä vaan joutuu notkumaan jossain mäkkärillä päivät ja.....                   kossi nauro että kyllä illalla taas maittaa uni oikeaan aikaan kun koivuropsien kanssa päivällä painii hetken...                                kiva kun joku vielä tykkää moisesta!

Hienoo hommaa. Ja kelit on hienot mettähommiin!
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

FMJ

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 314
Vs: mettätyöt
Kova kyty on päästä metsähommiin, kelit olisivat nyt varsin mainiot...talvella edessä harvennuksia, joista yksi väljennysmetsän yläharvennusta, järeimpien kuusien poistoa sekametsästä. Ei siis harsintaa, vaan kiertoajan pidennystä ja kokonaistukkiprosentin nostoa, sekä ylisuureksi menevien poistoa.

Nyt vaan vuodenvaihteeseen pakolla oltava rauhallisesti, selkäongelman vuoksi  :-X

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: mettätyöt
itellä jumiva selkä ja hartiat pakottaa taas mettään kun ei niitä istuen saa kuin huonompaan...                    mutta kyllä tuolla sitten roppa nauttiikin paiskiessa...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
En lainkaan,itse tuota hyötyliikuntaa olen harrastanut joka talvi, ja tänä syksynäkin raivuria ulkoiluttanut muutaman viikon.Kohta on moottorisahan vuoro päästä laulamaan.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
En lainkaan,itse tuota hyötyliikuntaa olen harrastanut joka talvi, ja tänä syksynäkin raivuria ulkoiluttanut muutaman viikon.Kohta on moottorisahan vuoro päästä laulamaan.
Mut sulla ei ole näitä kosseja mitä Oksalla aina on mukanaan. Niistähän aina jaksat olla ylenmäärin huolissasi. :P
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
En lainkaan,itse tuota hyötyliikuntaa olen harrastanut joka talvi, ja tänä syksynäkin raivuria ulkoiluttanut muutaman viikon.Kohta on moottorisahan vuoro päästä laulamaan.
Mut sulla ei ole näitä kosseja mitä Oksalla aina on mukanaan. Niistähän aina jaksat olla ylenmäärin huolissasi. :P

Doktor Ketä vois lähtee Sasan oppipojaksi metsätöihin...
It ain't over till the fat lady sings

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
En lainkaan,itse tuota hyötyliikuntaa olen harrastanut joka talvi, ja tänä syksynäkin raivuria ulkoiluttanut muutaman viikon.Kohta on moottorisahan vuoro päästä laulamaan.
Mut sulla ei ole näitä kosseja mitä Oksalla aina on mukanaan. Niistähän aina jaksat olla ylenmäärin huolissasi. :P

Doktor Ketä vois lähtee Sasan oppipojaksi metsätöihin...
Niitä hedelmällisiä kannonpääkeskusteluja... aijai.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
En lainkaan,itse tuota hyötyliikuntaa olen harrastanut joka talvi, ja tänä syksynäkin raivuria ulkoiluttanut muutaman viikon.Kohta on moottorisahan vuoro päästä laulamaan.
Mut sulla ei ole näitä kosseja mitä Oksalla aina on mukanaan. Niistähän aina jaksat olla ylenmäärin huolissasi. :P

Onkos Oksalla kuitenkin poikapuolista jälkikasvua, kun puhuu kosseista, oon luullu, että hän on ikipoikamies...?

Dr.Who

  • Vieras
Vs: mettätyöt
Dr Who on nyt kateellinen.
En lainkaan,itse tuota hyötyliikuntaa olen harrastanut joka talvi, ja tänä syksynäkin raivuria ulkoiluttanut muutaman viikon.Kohta on moottorisahan vuoro päästä laulamaan.
Mut sulla ei ole näitä kosseja mitä Oksalla aina on mukanaan. Niistähän aina jaksat olla ylenmäärin huolissasi. :P

Doktor Ketä vois lähtee Sasan oppipojaksi metsätöihin...
Toisinpäin,kyllä SAS on oppipoika näissä hommissa,kirjoittelujensa perusteella.