Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti. Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Lainaus käyttäjältä: Pōllumees - 27.10.16 - klo:17:44Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti. Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.
Lainaus käyttäjältä: SAS - 27.10.16 - klo:18:11Lainaus käyttäjältä: Pōllumees - 27.10.16 - klo:17:44Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti. Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Lainaus käyttäjältä: SAS - 27.10.16 - klo:18:11Lainaus käyttäjältä: Pōllumees - 27.10.16 - klo:17:44Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti. Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.Ei pitäisi ole koska kansi on laitettu ja oikaistu ,mutta täytyy tarkistaa. Tässä oli nyt vaan semmoinen piilovika .Remontti tehty hyvässä uskossa mutta ilmeisesti jäänyt putkien korkeus sovittamatta.?
SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,
Viimeksi muokattu: 27.10.16 - klo:19:47 kirjoittanut Pōllumees
Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla. Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoa
Lainaus käyttäjältä: Dr.Who - 27.10.16 - klo:19:32SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.
Lainaus käyttäjältä: SAS - 27.10.16 - klo:19:35Lainaus käyttäjältä: Dr.Who - 27.10.16 - klo:19:32SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.Luojan onni ettet oo.Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.
Lainaus käyttäjältä: Köntys - 27.10.16 - klo:19:55Lainaus käyttäjältä: SAS - 27.10.16 - klo:19:35Lainaus käyttäjältä: Dr.Who - 27.10.16 - klo:19:32SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.Luojan onni ettet oo.Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.
Lainaus käyttäjältä: SAS - 27.10.16 - klo:19:59Lainaus käyttäjältä: Köntys - 27.10.16 - klo:19:55Lainaus käyttäjältä: SAS - 27.10.16 - klo:19:35Lainaus käyttäjältä: Dr.Who - 27.10.16 - klo:19:32SAS........... nyt on kysymys siitä suolahtelaisesta epäonnistuneesta mallista ,jossa sylineripiutket lähevät nykimään samaan tahtiin mäntien kanssa.Hiukan jos SAS selventäisi asiaa,,,,,,,,,,, naapurilla kuitenkin kokemusta asiasta,Ikinä en ole suolahtelaiseen tehnyt moottoriremonttia ilman murheita on mennyt.Sylinteriputkia on hiukka muissakin merkeissä.Luojan onni ettet oo.Ja kyllä suolahtelaisis oli aikalailla 80-luvun koneissa ongelmia, syylerin nesteet valahti öljyn sekaan.Just joo ja foortin lohkot pillitti öljyn sekaan nesteet oli niin hörttöstä valua ja sylinterit piti putkittaa kun oli niin epäkuranttia valu sylinterin seinässä,löytyyhän näitä kun kaivellaan.Ja taas niiiiiin vankkaa SAS-faktaa....
Lainaus käyttäjältä: Pōllumees - 27.10.16 - klo:19:44Tulirenkaan alue näkyy kannessa kirkkaana ,ei hiertymää . Sen sijaan vuotokohdat näkyy tummana karstana imusarjan puolella joka sylinterin kohdalla. Nythän ei tarvitse ratkaista syitä ongelmaan kun ne on tiedossa ,mutta tapa korjata mieluiten ilman enempää koneen aukaisua kun tuolla ei paljon tule vuodessa ajoaMopon kantta kun laski liikaa niin mäntä otti kanteen kiinni. Hätäratkaisuna pinkattiin kannentiivisteitä päälekkäin, ei ollut hyvä ratkaisu...Oikotietä onneen ei ole.