Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannentiivisteen tulirengas  (Luettu 11274 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .
Oli 80 luvulla sai leukun tiivisteen paksummalla tulirengaalla,Seinäjoen moottorihiomo niitä myi.Onko kansi moitteeton eli onko vuotokohdista syöpynyt tarkista se.

No niiiii, ja taas se humpuukihessun tietolaari aukes....
Ja on oikeessa . Tuohon vaivaan auttaa tarkistaa onko sylinterin putki liikkunut . Siis jos on irtoputket.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen

Viimeksi muokattu: 28.10.16 - klo:15:40 kirjoittanut Pōllumees

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Tee noin !
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Mittasin putkien korkeuden ja se on vähintään 0,05 mm lohkosta koska tulkki liikkui helposti teräsviivaimen alla . 0.10 kuitenkin tarttuu kiinni. Ohjeen mukainen korkeus on 0.07-0,125 vanhemmilla koneilla ja 0.04-0.08 nykyään käytäntö. Harmi kun en pääse parempaan tarkkuuteen mutta joka tapauksessa ollaan hyvin lähellä oikeaa tai jopa oikeassa korkeudessa .
Pitääpäs ottaa mietintä tauko uudestaan.

Kysy joltain ammattimieheltä, saako siihen erilaisia kannentiivisteitä?

Leylanderistako täs on kyse?

Valamettiin ei kuulemma saa paksumpaa tiivistettä kun soitin moottorihiomoon . Sanoi että valluun pitää laittaa aina alkuperäinen tiiviste (tosin pitäisi olla nytkin ) . Kun kerron putkien korkeuksista niin ehdotti että kansi kannattaa oikaista vielä kerran ja sitten laittaa lohkoon Pullingmiesten kuparin väristä kansiliimaa ja paikoilleen
Tee noin !
Kestääks semmoset . Jos kestää niin hyvä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Pōllumees

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 541
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h . 

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3624
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Ilmeisesti sylinteriputket on liian alhaalla  kun tiiviste ei kestä . Kyseessä vanha 70-80 vaihteen kone johon on jossain kylän pajalla tehty moottoriremontti.
 Otin kannen irti ja katsoin tiivistettä jonka tulirengas on hiertynyt parin sylinterin kohdalta . Olisiko olemassa kannentiivisteitä jossa on  paksumpi tulirengas tai sitten jos laittaa ylimääräisen metallirenkaan kannentiivisteen alle kun ei viitsi ottaa putkia irti .

Tutkippa hiukan tarkemmin ne sylinteriputkien yläpäät tiivistyspinnoiltaan....ettei siellä ole minkäänlaista syöpymää??? Jos on niin ainoa vaihtoehto pitävän ratkaisun saamiseksi on vaihtaa putket ehyisiin..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.


Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.



Toinen oli 205 Peugeot ja toinen Lada 2105  :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kannentiivisteen tulirengas
Niin mikä malli tässä nyt kansipahviansa polttelee?

310B ,mutta ei se käsittääkseni polta tiivistettä ,mutta ei pidä painetta kuin tuon 50-60 h .
Siis kyseessä on 502? Me jouduttiin vaihtamaan kannentiiviste viime keväänä. Koneessa alkoi lämmöt nousta ja tuli huohotusta ja kuplimista. Ensin vaihdettiin termostaatti, mutta ei auttanut. Huoltomies vaihtoi sitten lopuksi kannentiivisteen hieman vastentahtoisesti, siellä oli pieni railo tullut, joten eipä tähän olisi muu auttanut. Aivan alkuperäistä tiivistettä ei enää saa ja korvaavan tiivisteen kestävyys on epävarmaa. Voi kestää tai sitten ei. Hän oli joskus saanut joltain harrastelijalta nipun niitä alkuperäisiä tiivisteitä, mutta sana oli kiirinyt ja keskuskorjaamo kyseli aina niiden perään, niin kauan kuin niitä riitti. Eihän niitä tunteja tähän niin paljon kerry, ettei osaa vielä sanoa kestävyydestä, mutta on harmillista jos hyvä vehje meni pilalle tämän takia.

SASHAlandiassa arkipäivää kun sinappivalmetin pahvi päästää ohi.

Seitennollakakkonen ässä, huh, siinä 12 sarkasiipeä liikkuu ku tyhjää, ilman tukipyörää...
Keltasia ei tässä talossa ole koskaan ollut mutta 05 sarjaa oli niitä ostin kaksi kappaletta.



Toinen oli 205 Peugeot ja toinen Lada 2105  :D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159