Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mersun laatu romahti !  (Luettu 41909 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Kukas tässä oikein trollaa??? ei -20-30 luvuilla sentään vielä digiteknikkaa kehitetty josta tänäpäivänä nautiskellaan. Vai vieläkö teidän torpassa nautitaan mustavalkoisesta putkitelevisiosta?
Tuossa listassasi ainut mainitsemasi auto on Jensen joka floppasi 1976. Mersu sentäs teki siitä ABS:stä kaupallisen menestyksen.

Airbagissa mainitsin autona Buickin ja Cadillacin mallit, joissa oli jo ennen 1970-luvun puoliväliä kummankin puolen airbagit ja vieläpä polvisuojat törmäyksen varalta. MB S-sarjaan airbag oli optio vuonna 1981. Ja se tuli nimenomaan amerikkalaisten vaatimuksesta varautua asiaan.

Mutta kun tietämys on tuollaista uhoa, jätän sinut uhoamaan. Ehkä sitten eläkepäivinä pystyt lukemaankin jonkun kirjallisen lähteen, ja saat ajankohtia historian aikajanalla järjestykseenkin. Silloin palataan kokeilemaan kenenkä selkä on kunnossa.

-SS-

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1207
Vs: Mersun laatu romahti !

Bensa BMW E46 sarjalainen joka edelsi wäyrystä, vei 120tkm aikana sellasen 7000€  sähkö-jakoketju-vanos-anturi-airbag-kaasuläppä-mikrokytkin-pluskaikkinemuine-vikoineen. Ton ruostuvan mannelavettinokilekan maalauttaa  tolla hinnalla pari kertaa ja vielä jää mersun CDi vaivoihin iso kasa euroja.
Nuukalle miehelle aika paljon rahaa...
Noi autot näyttää olevan sulle se heikko lenkki. Et ole penkonut Pohjanmaan ylijäämätuotteen varastoja, josko sieltä löytyisi jotain kustannustehokkaampaa... ;D

Siinä on yks ongelma.

Meiltä viedään sinnepäin siellä kelpaavia romuja mut tännepäin sieltä ei tule muuta kun kuorma-auto nosturilla...

Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..
Puhuinkin nyt uudehkoista, kuka niillä vanhoilla kehtaa ajaa? Ja se on Recaro. Ja rahallahan niitä silloin ennenkin sai, jotkut vaan laittaa viimeiset senttinsä siihen Classic varusteltuun C180:n...

Ortopedimalli...kehverä jakkara....
Kyllä kelpaa ortopedimallisilla istua, saa säädettyä monen kokoiselle kuskille sopivaksi.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Kukas tässä oikein trollaa??? ei -20-30 luvuilla sentään vielä digiteknikkaa kehitetty josta tänäpäivänä nautiskellaan. Vai vieläkö teidän torpassa nautitaan mustavalkoisesta putkitelevisiosta?
Tuossa listassasi ainut mainitsemasi auto on Jensen joka floppasi 1976. Mersu sentäs teki siitä ABS:stä kaupallisen menestyksen.

Airbagissa mainitsin autona Buickin ja Cadillacin mallit, joissa oli jo ennen 1970-luvun puoliväliä kummankin puolen airbagit ja vieläpä polvisuojat törmäyksen varalta. MB S-sarjaan airbag oli optio vuonna 1981. Ja se tuli nimenomaan amerikkalaisten vaatimuksesta varautua asiaan.

Mutta kun tietämys on tuollaista uhoa, jätän sinut uhoamaan. Ehkä sitten eläkepäivinä pystyt lukemaankin jonkun kirjallisen lähteen, ja saat ajankohtia historian aikajanalla järjestykseenkin. Silloin palataan kokeilemaan kenenkä selkä on kunnossa.

-SS-

Voi voi kyse oli nyt ABS:tä eikä Air bagista. Eli toinen tarinoi metsästä ja toinen puusta.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mersun laatu romahti !
Volvo on ollut aina edelläkävijä turvallisuuden kehittämisessä ja SAAb ,onko mersulta mitään
keksintöä joka olisi nykyautoissa turvallisuutta parantamassa ?
Oma Volvoni 740 GL lepää lämpimässä tallissa odottamassa ensi kesää sitten museo rekisteriin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Voi voi kyse oli nyt ABS:tä eikä Air bagista. Eli toinen tarinoi metsästä ja toinen puusta.

Ei ollut, vaan sananmukaisesti itse kirjoitit  "Air-bagit ja Abs-systeemit".

Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

Ei tässä tarvitse enempää jauhaa tuota, kun et edes viitsi katsoa, mitä itse kirjoitit.

-SS-

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1207
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Kyllä vaan nykyajan henkilöautolla on nokkakolarissa paremmin turvassa kuin jossain 80-90 luvun maasturissa. Korkeuttakin saa rahalla, järki käteen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mersun laatu romahti !
Koville ottaa Marsu-miehiä kun statussymboolia solvataan 😅😅

Olo olis kuin virolaisella lomittajalla jos pitäis Mersulla ajaa. Kaikilla noilla Mese 😅😅 Kova peli kun käy kotimaassa viinanhakureissulla
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

W163 vai W164? Luultavasti 163 400tiisseli?


Alkaa olemaan kuumottava tilanne tollasen kanssa kun hallitus painostaa.

Mää en huoli muuta kun 2005 mallisen w163:n 270:llä sellanen 200tkm rullattu. 350-400tkm saakka aika huoleton.
Joo tuo 400tiisseli se oli. 150000 ajettuna tuli ja 300000 kun lähti.Autona oli ihan tykätty,mutta luotettavuus lopussa oli liki 0 (eli ooppeli)

Toi neljäsatanen tiisseli on sysipaska, sama hiidenkirnu S-malleissa.

2002 tuli jonkun verran korjauksia tohon ML:ään. 2005 vuotiset ihan viimiset ennen w164:n tuloa on ok kunhan muistaa et moottoriks 270.
-05 mallinen tuo mun oli.
Jakopää nois v8 koneis oli alimitoitettu.Ja ne suuttimet olis pitäny vaihtaa kaikki kerralla.Muuten ei moottorin kans ongelmia ollu.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Kyllä vaan nykyajan henkilöautolla on nokkakolarissa paremmin turvassa kuin jossain 80-90 luvun maasturissa. Korkeuttakin saa rahalla, järki käteen.
Maasturini on nykyajan autoja kuka viitsii noilla vanhoilla ajella.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

W163 vai W164? Luultavasti 163 400tiisseli?


Alkaa olemaan kuumottava tilanne tollasen kanssa kun hallitus painostaa.

Mää en huoli muuta kun 2005 mallisen w163:n 270:llä sellanen 200tkm rullattu. 350-400tkm saakka aika huoleton.
Joo tuo 400tiisseli se oli. 150000 ajettuna tuli ja 300000 kun lähti.Autona oli ihan tykätty,mutta luotettavuus lopussa oli liki 0 (eli ooppeli)

Toi neljäsatanen tiisseli on sysipaska, sama hiidenkirnu S-malleissa.

2002 tuli jonkun verran korjauksia tohon ML:ään. 2005 vuotiset ihan viimiset ennen w164:n tuloa on ok kunhan muistaa et moottoriks 270.
-05 mallinen tuo mun oli.
Jakopää nois v8 koneis oli alimitoitettu.Ja ne suuttimet olis pitäny vaihtaa kaikki kerralla.Muuten ei moottorin kans ongelmia ollu.

Alustaa varmaan sait rakentaa jonkun verran ja laatikossa jäi vaihde jumiin ja/tai oli välivapaita pykälien välissä?

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Kyllä vaan nykyajan henkilöautolla on nokkakolarissa paremmin turvassa kuin jossain 80-90 luvun maasturissa. Korkeuttakin saa rahalla, järki käteen.
Maasturini on nykyajan autoja kuka viitsii noilla vanhoilla ajella.

Traktoreita sulla on, kanttipaalivolvoja....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1207
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Kyllä vaan nykyajan henkilöautolla on nokkakolarissa paremmin turvassa kuin jossain 80-90 luvun maasturissa. Korkeuttakin saa rahalla, järki käteen.
Maasturini on nykyajan autoja kuka viitsii noilla vanhoilla ajella.
Onko ihan oikea maasturi vai joku Rav4-tier asfalttikatumaasturi? Itse en tee nelivedolla tai maasto-ominaisuuksilla mitään, kuluttavat vain polttoainetta. Silti ostaisin Range Roverin jos vain pinkka kestäisi.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Kyllä vaan nykyajan henkilöautolla on nokkakolarissa paremmin turvassa kuin jossain 80-90 luvun maasturissa. Korkeuttakin saa rahalla, järki käteen.
Maasturini on nykyajan autoja kuka viitsii noilla vanhoilla ajella.
Onko ihan oikea maasturi vai joku Rav4-tier asfalttikatumaasturi? Itse en tee nelivedolla tai maasto-ominaisuuksilla mitään, kuluttavat vain polttoainetta. Silti ostaisin Range Roverin jos vain pinkka kestäisi.
Oikea maasturi eikä mikään lälläricitymaasturi.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !
Nykyajan autot on todella matalia surkeita luomuksia . Kyllä järeällä maasturilla on turvallisempaa ajella .
Kyllä vaan nykyajan henkilöautolla on nokkakolarissa paremmin turvassa kuin jossain 80-90 luvun maasturissa. Korkeuttakin saa rahalla, järki käteen.
Maasturini on nykyajan autoja kuka viitsii noilla vanhoilla ajella.
Onko ihan oikea maasturi vai joku Rav4-tier asfalttikatumaasturi? Itse en tee nelivedolla tai maasto-ominaisuuksilla mitään, kuluttavat vain polttoainetta. Silti ostaisin Range Roverin jos vain pinkka kestäisi.

Muovimaasturia sas tarkottaa. KIA, sukisuki vitura ja mitä niitä nyt on....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159