Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mersun laatu romahti !  (Luettu 41902 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20999
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
On ne ihmeellisiä noi sun vertailuperusteet. Tarinoit Polosta jolla on körötelty 500 tuhatta km 18 vuodessa. Ton määrän stadin sifrakuski ajaa 3-4 vuodessa. On sillä nyt pikkasen merkitystä millanen se työkalu on. Siis vertaat Poloa ammattikäyttö Mersuun. Sen on sama kun vertaisi piikkilangan kiristäjää nykytraktoriin ammattikäytössä. Meneekö jakeluun??

Älä ala pillastumaan. Ensinnäkin, kilometri on samanpituinen kaikille autoille, ja kaikkina ajanjaksoina. Sitä et voine kiistää. Ja autoja on useita ollut käytössäni, ja kaikissa on helppo ollut ilman isompia ongelmia ajaa se puoli miljoonaa km, jos autoa joskus pestäänkin ja huolletaankin. Tuntemani taksiyrittäjät eivät ole kaltaisiasi reuhoojia, kyllä he osaavat laskea elinkeinonsa kannattavuuden, eikä heillä ole tarvetta esittää automerkillä mitään erikoista.

Että reuhoo sinä vaan, minä se vaan ajan autolla. Nyt jo 552200 km.

Samanpituisia kilometrejä kuin sinäkin.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !

Bensa BMW E46 sarjalainen joka edelsi wäyrystä, vei 120tkm aikana sellasen 7000€  sähkö-jakoketju-vanos-anturi-airbag-kaasuläppä-mikrokytkin-pluskaikkinemuine-vikoineen. Ton ruostuvan mannelavettinokilekan maalauttaa  tolla hinnalla pari kertaa ja vielä jää mersun CDi vaivoihin iso kasa euroja.
Nuukalle miehelle aika paljon rahaa...
Noi autot näyttää olevan sulle se heikko lenkki. Et ole penkonut Pohjanmaan ylijäämätuotteen varastoja, josko sieltä löytyisi jotain kustannustehokkaampaa... ;D

Siinä on yks ongelma.

Meiltä viedään sinnepäin siellä kelpaavia romuja mut tännepäin sieltä ei tule muuta kun kuorma-auto nosturilla...

Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..
Puhuinkin nyt uudehkoista, kuka niillä vanhoilla kehtaa ajaa? Ja se on Recaro. Ja rahallahan niitä silloin ennenkin sai, jotkut vaan laittaa viimeiset senttinsä siihen Classic varusteltuun C180:n...

Ortopedimalli...kehverä jakkara....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

Ei ole kehittänyt. Ottanut hyvin aikaisessa vaiheessa autoonsa kyllä.

Turvatyynyn patentti 1951 John Hetrich, 3 kk ennen saksalaisia.
Allen K. Breed keksi turvavyön laukaisevan anturin, 1967.
Turvatyynytekniikan osti Chrysler, ja alkoi asentaa niitä amerikan autoihin 1970 - luvun alussa.

ABS patentin on tehnyt Bosch vuonna 1936.
Kaupallisessa liikenteessä otettu käyttöön lentokonejarruissa 1950-luvulla
Dunlop Maxaret järjestelmä oli mm. brittiautossa Jensen FF, 1966.
Royal Enfield moottoripyörässä kokeiltiin vuonna 1958 samaista järjestelmää
Concordessa 1969 oli jo täyselektroninen, nykypäivää vastaava lukkiutumaton jarrujärjestelmä.

Tietenkin arabisheikkien ja valtionpäämiesten ässä-Mersuihin saatiin kaikki nuo systeemit rahalla.

-SS-

Joo mutta hei.....toimiko nuo keksinnöt sellaisinaan patentoituina autoihin sovellettuina? Tuskin. Esim. nykyisissä maalämpöpumpuissa käytetty Schroll, eli kierukka, eli ammattislangilla ; "rättikompressori" on alkujaan keksitty ja patentoitu jo 1800 -luvulla. Vasta viimevuosikymmeninä se on opittu valmistamaan taloudellisesti muun tekniikan kehittymisestä johtuen.

Mersu on siten omalla sarallaan ollut kiistaton johtotähti.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mersun laatu romahti !

Bensa BMW E46 sarjalainen joka edelsi wäyrystä, vei 120tkm aikana sellasen 7000€  sähkö-jakoketju-vanos-anturi-airbag-kaasuläppä-mikrokytkin-pluskaikkinemuine-vikoineen. Ton ruostuvan mannelavettinokilekan maalauttaa  tolla hinnalla pari kertaa ja vielä jää mersun CDi vaivoihin iso kasa euroja.
Nuukalle miehelle aika paljon rahaa...
Noi autot näyttää olevan sulle se heikko lenkki. Et ole penkonut Pohjanmaan ylijäämätuotteen varastoja, josko sieltä löytyisi jotain kustannustehokkaampaa... ;D

Siinä on yks ongelma.

Meiltä viedään sinnepäin siellä kelpaavia romuja mut tännepäin sieltä ei tule muuta kun kuorma-auto nosturilla...

Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..
Puhuinkin nyt uudehkoista, kuka niillä vanhoilla kehtaa ajaa? Ja se on Recaro. Ja rahallahan niitä silloin ennenkin sai, jotkut vaan laittaa viimeiset senttinsä siihen Classic varusteltuun C180:n...

Ortopedimalli...kehverä jakkara....
Ja kaikki loppuunajetut setorinrenkaat ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

M.O.T 😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

W163 vai W164? Luultavasti 163 400tiisseli?


Alkaa olemaan kuumottava tilanne tollasen kanssa kun hallitus painostaa.

Mää en huoli muuta kun 2005 mallisen w163:n 270:llä sellanen 200tkm rullattu. 350-400tkm saakka aika huoleton.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20999
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

Ei ole kehittänyt. Ottanut hyvin aikaisessa vaiheessa autoonsa kyllä.

Turvatyynyn patentti 1951 John Hetrich, 3 kk ennen saksalaisia.
Allen K. Breed keksi turvavyön laukaisevan anturin, 1967.
Turvatyynytekniikan osti Chrysler, ja alkoi asentaa niitä amerikan autoihin 1970 - luvun alussa.

ABS patentin on tehnyt Bosch vuonna 1936.
Kaupallisessa liikenteessä otettu käyttöön lentokonejarruissa 1950-luvulla
Dunlop Maxaret järjestelmä oli mm. brittiautossa Jensen FF, 1966.
Royal Enfield moottoripyörässä kokeiltiin vuonna 1958 samaista järjestelmää
Concordessa 1969 oli jo täyselektroninen, nykypäivää vastaava lukkiutumaton jarrujärjestelmä.

Tietenkin arabisheikkien ja valtionpäämiesten ässä-Mersuihin saatiin kaikki nuo systeemit rahalla.

-SS-

Joo mutta hei.....toimiko nuo keksinnöt sellaisinaan patentoituina autoihin sovellettuina? Tuskin. Esim. nykyisissä maalämpöpumpuissa käytetty Schroll, eli kierukka, eli ammattislangilla ; "rättikompressori" on alkujaan keksitty ja patentoitu jo 1800 -luvulla. Vasta viimevuosikymmeninä se on opittu valmistamaan taloudellisesti muun tekniikan kehittymisestä johtuen.

Mersu on siten omalla sarallaan ollut kiistaton johtotähti.

Juu juu. Trollaa rauhassa. Kerroin juuri, että kertomasi keksinnöt toimivat myös käytännössä autoihin sovellettuna, eikä Daimler Benz siinä ollut ensimmäinen. Nuorilla ikäluokilla tuntuu olevan voimakkaana se harhaluulo, että 1900-luvun alkupuoliskolla ei olisi kukaan osannut yhtään mitään. Tosiasia on, että nykyään nautitaan 1920- 1930-luvun suurvaltojen tekniikan kehityksen hedelmiä. 1920-luvulla metallinauhat äänityksessä, 1936 suora televisiolähetys olympialaisista. Jne.

Täällä Suomessa tietenkin kaikki oli hiukan jäljessä, ja usein amatöörivoimin mm. teekkarit alkoivat rakentaa järjestelmiä tännekin.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !

Bensa BMW E46 sarjalainen joka edelsi wäyrystä, vei 120tkm aikana sellasen 7000€  sähkö-jakoketju-vanos-anturi-airbag-kaasuläppä-mikrokytkin-pluskaikkinemuine-vikoineen. Ton ruostuvan mannelavettinokilekan maalauttaa  tolla hinnalla pari kertaa ja vielä jää mersun CDi vaivoihin iso kasa euroja.
Nuukalle miehelle aika paljon rahaa...
Noi autot näyttää olevan sulle se heikko lenkki. Et ole penkonut Pohjanmaan ylijäämätuotteen varastoja, josko sieltä löytyisi jotain kustannustehokkaampaa... ;D

Siinä on yks ongelma.

Meiltä viedään sinnepäin siellä kelpaavia romuja mut tännepäin sieltä ei tule muuta kun kuorma-auto nosturilla...

Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..
Puhuinkin nyt uudehkoista, kuka niillä vanhoilla kehtaa ajaa? Ja se on Recaro. Ja rahallahan niitä silloin ennenkin sai, jotkut vaan laittaa viimeiset senttinsä siihen Classic varusteltuun C180:n...

Ortopedimalli...kehverä jakkara....
Ja kaikki loppuunajetut setorinrenkaat ;D

Kovassa käytössä näkyy olevan....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Mersun laatu romahti !
jestas sentään nyt porukat on päässyt aiheeseen,mun mese ja tutun lada vertailuun.
kait se mese kuitenkin on auto isolla AAlla,kun aletaan mittariin kilometrejä kelaan.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

W163 vai W164? Luultavasti 163 400tiisseli?


Alkaa olemaan kuumottava tilanne tollasen kanssa kun hallitus painostaa.

Mää en huoli muuta kun 2005 mallisen w163:n 270:llä sellanen 200tkm rullattu. 350-400tkm saakka aika huoleton.
Joo tuo 400tiisseli se oli. 150000 ajettuna tuli ja 300000 kun lähti.Autona oli ihan tykätty,mutta luotettavuus lopussa oli liki 0 (eli ooppeli)

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

Ei ole kehittänyt. Ottanut hyvin aikaisessa vaiheessa autoonsa kyllä.

Turvatyynyn patentti 1951 John Hetrich, 3 kk ennen saksalaisia.
Allen K. Breed keksi turvavyön laukaisevan anturin, 1967.
Turvatyynytekniikan osti Chrysler, ja alkoi asentaa niitä amerikan autoihin 1970 - luvun alussa.

ABS patentin on tehnyt Bosch vuonna 1936.
Kaupallisessa liikenteessä otettu käyttöön lentokonejarruissa 1950-luvulla
Dunlop Maxaret järjestelmä oli mm. brittiautossa Jensen FF, 1966.
Royal Enfield moottoripyörässä kokeiltiin vuonna 1958 samaista järjestelmää
Concordessa 1969 oli jo täyselektroninen, nykypäivää vastaava lukkiutumaton jarrujärjestelmä.

Tietenkin arabisheikkien ja valtionpäämiesten ässä-Mersuihin saatiin kaikki nuo systeemit rahalla.

-SS-

Joo mutta hei.....toimiko nuo keksinnöt sellaisinaan patentoituina autoihin sovellettuina? Tuskin. Esim. nykyisissä maalämpöpumpuissa käytetty Schroll, eli kierukka, eli ammattislangilla ; "rättikompressori" on alkujaan keksitty ja patentoitu jo 1800 -luvulla. Vasta viimevuosikymmeninä se on opittu valmistamaan taloudellisesti muun tekniikan kehittymisestä johtuen.

Mersu on siten omalla sarallaan ollut kiistaton johtotähti.

Juu juu. Trollaa rauhassa. Kerroin juuri, että kertomasi keksinnöt toimivat myös käytännössä autoihin sovellettuna, eikä Daimler Benz siinä ollut ensimmäinen. Nuorilla ikäluokilla tuntuu olevan voimakkaana se harhaluulo, että 1900-luvun alkupuoliskolla ei olisi kukaan osannut yhtään mitään. Tosiasia on, että nykyään nautitaan 1920- 1930-luvun suurvaltojen tekniikan kehityksen hedelmiä. 1920-luvulla metallinauhat äänityksessä, 1936 suora televisiolähetys olympialaisista. Jne.

Täällä Suomessa tietenkin kaikki oli hiukan jäljessä, ja usein amatöörivoimin mm. teekkarit alkoivat rakentaa järjestelmiä tännekin.

-SS-

Kukas tässä oikein trollaa??? ei -20-30 luvuilla sentään vielä digiteknikkaa kehitetty josta tänäpäivänä nautiskellaan. Vai vieläkö teidän torpassa nautitaan mustavalkoisesta putkitelevisiosta?
Tuossa listassasi ainut mainitsemasi auto on Jensen joka floppasi 1976. Mersu sentäs teki siitä ABS:stä kaupallisen menestyksen.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20999
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
jestas sentään nyt porukat on päässyt aiheeseen,mun mese ja tutun lada vertailuun.
kait se mese kuitenkin on auto isolla AAlla,kun aletaan mittariin kilometrejä kelaan.

Onhan se isolla M:llä ja isolla B:llä MB , mutta kilometrit ajetaan yksityiskäytössä. Se kolme vuotta taksiajossa silti tulee aika nopeasti täyteen. Suomen rekisteröidyillä 10000 taksiautolla ajetaan 830 miljoonaa kilometriä vuodessa, eli 90 tkm vuodessa . (Suomen Taksiliitto) Aika usealla päättäväisellä taksiyrittäjällä auto vaihtuu kolmen vuoden välein, eipä se juuri yli 500000 km ole ajettu, mieluummin 300000. Huojennuksen saa sitten siihen uuteen.

Onhan elinkeino hyvin lähellä maataloutta. 40% ajoista on Kelalle, 20% firmojen vähennyskelpoisina kuluina, ja vain 40% on yksityishenkilöitä, jotka välttävät kyseistä kulkumuotoa viimeiseen asti.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !
Mulla on nyt neljäs mese putkeen siviiliautona.Ja tuota ml:ää lukuunottamatta remontteja on tehty tosi vähän.
Ml oli sähkö ja suutinvikoja täynnä ja jakopääkin jossainvälis piti laittaa.Kun automaattiloota alkoi hiukan oiria,niin heti kiertoon :-[

W163 vai W164? Luultavasti 163 400tiisseli?


Alkaa olemaan kuumottava tilanne tollasen kanssa kun hallitus painostaa.

Mää en huoli muuta kun 2005 mallisen w163:n 270:llä sellanen 200tkm rullattu. 350-400tkm saakka aika huoleton.
Joo tuo 400tiisseli se oli. 150000 ajettuna tuli ja 300000 kun lähti.Autona oli ihan tykätty,mutta luotettavuus lopussa oli liki 0 (eli ooppeli)

Toi neljäsatanen tiisseli on sysipaska, sama hiidenkirnu S-malleissa.

2002 tuli jonkun verran korjauksia tohon ML:ään. 2005 vuotiset ihan viimiset ennen w164:n tuloa on ok kunhan muistaa et moottoriks 270.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Se on vielä sanottava Mersusta ammattikäytössä, että kun nuo viherkommarit kaavoittaa ja rakennutta Stadin niin helkutin ahtaaksi auitoilulle, niin Mersu sentään kääntyy ahtaissa paikoissa kardaanivetoisena. Nämä muut merkit etuvetoisina vaan ainoastaan kaartaa. Niin että vekslaileppa siinä monia kertoja työvuorossasi.
.....On merkeillä eroja.

Viimeksi muokattu: 13.10.16 - klo:20:40 kirjoittanut EX-FERMERI

Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.