Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mersun laatu romahti !  (Luettu 41908 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Mersun laatu romahti !
90-luvulta tiedän yhden taksikuskin joka piti samaa penkkiä kolmessa autossaan, siis penkki pysyi kun auto vaihtui nuorempaan. Tuttu penkki hellempi selälle... ja pukamille.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

Hyvinkin voi latureiden kohdalla noin olla. Niitä sanotaan jälkimarkkinoiksi joilla merkkiliikkeet ja huoltoliikkeet elävät. Uuden auto myyntihinnasta autoliike saa myyntikatetta vain noin 10% joka on katettava mm. lämpimät myyntihallitilat ja myyjien palkkakustannukset. Varsinaisen katteensa merkkiliikkeet saavat jälkimarkkinoista, eli varaosamyynnistä ja huoltokorjaamopalveluista. Varsinainen autokaupan myyntikate on vaihtoauton myyntihinnassa.

Kangaspenkit on kangaspenkkejä. Ammattikuskin penkki on täysnahkainen, paineilmatoiminen ja ilmastoitu. Sellaista ei valitettavasti Poloon saa. Vedäppä Pololla yhtäjäksoisesti 5x12h x 4 sarja kuukaudessa niin katsotaan miltä selkäsi ja aherisi näyttää ;))

No autoverhoilija tekee nahkapenkin milloin vaan. Sitä varten ei tarvitse hankkia paria tonnia ylihinnoiteltua turkkilaisen kasaamaa rautaa. Minua ei kiinnosta kenenkään ahteri, kiitos kysymästä.

-SS-

Entäs ne säädöt. Mihin sää ne unohdit? Kun ei ahteri kiinnosta niin mitä sää sitten jauhat? Älä ole peniskateellinen ammattilaiselle ja ammattilaisen työkaluille. En minäkään *****ile ja viisastele sinun traktoreista ja muista vempaimistasi.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

Hyvinkin voi latureiden kohdalla noin olla. Niitä sanotaan jälkimarkkinoiksi joilla merkkiliikkeet ja huoltoliikkeet elävät. Uuden auto myyntihinnasta autoliike saa myyntikatetta vain noin 10% joka on katettava mm. lämpimät myyntihallitilat ja myyjien palkkakustannukset. Varsinaisen katteensa merkkiliikkeet saavat jälkimarkkinoista, eli varaosamyynnistä ja huoltokorjaamopalveluista. Varsinainen autokaupan myyntikate on vaihtoauton myyntihinnassa.

Kangaspenkit on kangaspenkkejä. Ammattikuskin penkki on täysnahkainen, paineilmatoiminen ja ilmastoitu. Sellaista ei valitettavasti Poloon saa. Vedäppä Pololla yhtäjäksoisesti 5x12h x 4 sarja kuukaudessa niin katsotaan miltä selkäsi ja aherisi näyttää ;))

No autoverhoilija tekee nahkapenkin milloin vaan. Sitä varten ei tarvitse hankkia paria tonnia ylihinnoiteltua turkkilaisen kasaamaa rautaa. Minua ei kiinnosta kenenkään ahteri, kiitos kysymästä.

-SS-

Entäs ne säädöt. Mihin sää ne unohdit? Kun ei ahteri kiinnosta niin mitä sää sitten jauhat? Älä ole peniskateellinen ammattilaiselle ja ammattilaisen työkaluille. En minäkään *****ile ja viisastele sinun traktoreista ja muista vempaimistasi.

Taitaa nyt jokin peeniskateus tai jokin vaivata meijän taksiyrittäjää enempi.

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Turvallisuus on aika väsynyt argumentti mersun ostamiseen. 2001 MK III Mondeo on Folksamin kolaritietojen perusteella ja muiden turvallisuusvarusteiden perusteella (+ EuroNCAP) samanveroinen turvallisuudeltaan kuin saman vuosimallin E-mersu.

Jos joku luulee 80-luvun Mesellä olevansa turvassa, saattaa käydä hullusti, kun tulee joku 2016 vm rellu Skenikki päiten.

-SS-

Saanko kysyä mitä sää oikein sekoilet ja selität? Mikä ton -80-luvun ja siten poukkoilun 2001 vuoteen ja 2016 välinen pihvi on?
Tosiasiahan on se että Mersu käyttää yhtä paljon tuotekehittelyyn fyrkkaa kuin mitä on koko Volvon henkilöautomyynnin liikevaihto.
Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

Viimeksi muokattu: 13.10.16 - klo:19:33 kirjoittanut EX-FERMERI

Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1207
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

Hyvinkin voi latureiden kohdalla noin olla. Niitä sanotaan jälkimarkkinoiksi joilla merkkiliikkeet ja huoltoliikkeet elävät. Uuden auto myyntihinnasta autoliike saa myyntikatetta vain noin 10% joka on katettava mm. lämpimät myyntihallitilat ja myyjien palkkakustannukset. Varsinaisen katteensa merkkiliikkeet saavat jälkimarkkinoista, eli varaosamyynnistä ja huoltokorjaamopalveluista. Varsinainen autokaupan myyntikate on vaihtoauton myyntihinnassa.

Kangaspenkit on kangaspenkkejä. Ammattikuskin penkki on täysnahkainen, paineilmatoiminen ja ilmastoitu. Sellaista ei valitettavasti Poloon saa. Vedäppä Pololla yhtäjäksoisesti 5x12h x 4 sarja kuukaudessa niin katsotaan miltä selkäsi ja aherisi näyttää ;))

No autoverhoilija tekee nahkapenkin milloin vaan. Sitä varten ei tarvitse hankkia paria tonnia ylihinnoiteltua turkkilaisen kasaamaa rautaa. Minua ei kiinnosta kenenkään ahteri, kiitos kysymästä.

-SS-
Mutta siihen mukavuuteen tarvitaan muutakin kuin se nahka. Pehmusteilla ja muotoilulla on iso rooli. Onhan nuo Mersun ilmasäätöiset penkit olleet mukavat istua, klonkswagenien penkit saisi upottaa suohon.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo onhan niitä jäseniltään ja selältään herkkiä ihmisiä ollut aina.

Katselin tuossa miten Mersu pitää arvonsa. Joo, pitäähän se.

Nettiauto ID 8299555 Mersu 320 CDI 4d A, hinta 12400 €. Ostohinta vuonna 2001  74170,88 €  (441 tmk)

Volkswagen Polo farmari Diesel, ostohinta 21043€ vuonna 1998, nykyinen hinta 0 € kilometrin hinta 3,8 c/km

Kilometrin hinta kyseisellä Mesellä 27,2 c/km, 500000 km ajolla vielä 12,4 c/km

Pelkkiä pääomakuluja.

-SS-

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo se penkki. Vein tuon 527 000 ajetun Diesel Polon kuskin penkin päällisen vaihtoon, kun selkänojasta rispaantui kangas rikki. Samalla verhoilijalla oli saman ikäluokan noin saman verran ajettu Mersun penkki verhoiltavana. Ihan samanlaatuista kangasta.  Kun Polon 120 A Bosch laturi meni viimeisen kerran rikki noin 350 000 km kohdalla, iltaviideltä, perjantaina, en pystynyt vaihdattamaan sitä, kun piti illaksi päästä Sastamalaan. Menin Salon Autosähköön, putiikin pitäjä oli vielä paikalla, hallissa oli C-sarjan Mersu, ja yllätys-yllätys, sama Bosci siinäkin. Otettiin pikapikaa vain peräpään hiilirengasosa siitä Mersusta ja elektroniikka ja kiinnitettiin Poloon. Lupasin ostaa Valeon sitten heti seuraavalla viikolla ja pidin lupaukseni. Nyt on Valeon 90 A laturi pyörinyt 203 000 km, pitempään kuin edelliset kolme (3) Boschia.

Tuon Boschin varaosahinta on 800 €, vapaakytkimineen. Valeon sai 350 Eurolla. Vaihdettiin vanhasta vapaakytkinhihnapyörä. Vai mikä sen nimi on.

-SS-

Hyvinkin voi latureiden kohdalla noin olla. Niitä sanotaan jälkimarkkinoiksi joilla merkkiliikkeet ja huoltoliikkeet elävät. Uuden auto myyntihinnasta autoliike saa myyntikatetta vain noin 10% joka on katettava mm. lämpimät myyntihallitilat ja myyjien palkkakustannukset. Varsinaisen katteensa merkkiliikkeet saavat jälkimarkkinoista, eli varaosamyynnistä ja huoltokorjaamopalveluista. Varsinainen autokaupan myyntikate on vaihtoauton myyntihinnassa.

Kangaspenkit on kangaspenkkejä. Ammattikuskin penkki on täysnahkainen, paineilmatoiminen ja ilmastoitu. Sellaista ei valitettavasti Poloon saa. Vedäppä Pololla yhtäjäksoisesti 5x12h x 4 sarja kuukaudessa niin katsotaan miltä selkäsi ja aherisi näyttää ;))

No autoverhoilija tekee nahkapenkin milloin vaan. Sitä varten ei tarvitse hankkia paria tonnia ylihinnoiteltua turkkilaisen kasaamaa rautaa. Minua ei kiinnosta kenenkään ahteri, kiitos kysymästä.

-SS-
Mutta siihen mukavuuteen tarvitaan muutakin kuin se nahka. Pehmusteilla ja muotoilulla on iso rooli. Onhan nuo Mersun ilmasäätöiset penkit olleet mukavat istua, klonkswagenien penkit saisi upottaa suohon.

...näin on jämpti. Kävin tänään kokeilemassa Airport Veholla S-sarjalaisen ilmastoitua ilmasäätöistä penkkiä. Oli vielä hieronnalla varustettu :). Eipä hiostuttanut eikä pieru pitkään paikoillaan pysynyt.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..

No se 7 hengen ja lapsi- ym. erikoiskuljetusten mahdollisuuden vaatimus juontaa yksinkertaisesti siihen, että verohuojennuksen saa silloin maksimissaan 15000 euron suuruisena.

-SS-

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Turvallisuus on aika väsynyt argumentti mersun ostamiseen. 2001 MK III Mondeo on Folksamin kolaritietojen perusteella ja muiden turvallisuusvarusteiden perusteella (+ EuroNCAP) samanveroinen turvallisuudeltaan kuin saman vuosimallin E-mersu.

Jos joku luulee 80-luvun Mesellä olevansa turvassa, saattaa käydä hullusti, kun tulee joku 2016 vm rellu Skenikki päiten.

-SS-

Saanko kysyä mitä sää oikein sekoilet ja selität? Mikä ton -80-luvun ja siten poukkoilun 2001 vuoteen ja 2016 välinen pihvi on?
Tosiasiahan on se että Mersu käyttää yhtä paljon tuotekehittelyyn fyrkkaa kuin mitä on koko Volvon henkilöautomyynnin liikevaihto.
Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

No kaksi asiaa, turvallisuus, nykyautoissa uudempi on parempi, ei merkki, ja merkkien välillä melkoisen vähän eroja, jollei kyseessä ole jokin intialainen tms. automerkki.

Toinen asia, arvonsa pitäminen, kallista on ajaminen mersulla, siis. Ja väite siitä, että muut autot kuin mersut  eivät kestäisi kovennetulla kunnossapito-ohjelmalla miljoonaa, on väärä. No, jos pääomakulut pitkällä juoksulla ovat mesessä viisinkertaiset, on siinä mahdollisuus vaihtaakin jo viiden vuoden päästä se tusina-auto taas uuteen malliin.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mersun laatu romahti !
Jospa minäkin tuosta mersusta....

Nyt on ollu 1.5 vuotta w210 200 CDi vuodelta 2002, vanha taksi. Tullessa oli kilometrejä 290tkm ja nyt 320tkm. Tammikuussa tuli leima paperiin ilman merkintöjä. Inssi kehotti etukelkan puhdistamaan ja massaamaan ettei käy kuten noissa on tapana. Jarrulevyt suositteli vaihtamaan seuraavaksi kerraksi, väitti alkuperäseks, jonka jälkeen toivotteli hyvät päivän jatkot. Korkeepainepumppu vaihdettiin viime talvena ja samalla yks vuotava suuttimen kupariprikka, kuten noille on ominaista. Juu, ruostuu ja ruostuu. Maalikerroksesta päätellen entisessä elämässään suihkittu useaan kertaan yli ja taas vaatii paukkupulloa ja soodaa niistä tutuista paikoista. Matka-ajossa kulutusmittari valehtelee 4-5litran määrää. Kauppareisuilla keskikulutus 5.7 litraa tähän mennessä. Juu, ja veroakin joutuu maksamaan kun on nakunaku ja kookas.

Mutta.

Bensa BMW E46 sarjalainen joka edelsi wäyrystä, vei 120tkm aikana sellasen 7000€  sähkö-jakoketju-vanos-anturi-airbag-kaasuläppä-mikrokytkin-pluskaikkinemuine-vikoineen. Ton ruostuvan mannelavettinokilekan maalauttaa  tolla hinnalla pari kertaa ja vielä jää mersun CDi vaivoihin iso kasa euroja.

Onhan se kehverää ajaa skoodalla tai tojolla, mut matkakeskustelut ja radion kuuntelut voi jättää parkkipaikalle, se muovien nitinä, puhaltimen kohina ja kaikki sisään kantautuva ajomelu pitää siitä huolen.

Opel onkin sitten oma tarinansa vauxhallivikoineen....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 362
Vs: Mersun laatu romahti !
Joo onhan niitä jäseniltään ja selältään herkkiä ihmisiä ollut aina.

Katselin tuossa miten Mersu pitää arvonsa. Joo, pitäähän se.

Nettiauto ID 8299555 Mersu 320 CDI 4d A, hinta 12400 €. Ostohinta vuonna 2001  74170,88 €  (441 tmk)

Volkswagen Polo farmari Diesel, ostohinta 21043€ vuonna 1998, nykyinen hinta 0 € kilometrin hinta 3,8 c/km

Kilometrin hinta kyseisellä Mesellä 27,2 c/km, 500000 km ajolla vielä 12,4 c/km

Pelkkiä pääomakuluja.

-SS-

On ne ihmeellisiä noi sun vertailuperusteet. Tarinoit Polosta jolla on körötelty 500 tuhatta km 18 vuodessa. Ton määrän stadin sifrakuski ajaa 3-4 vuodessa. On sillä nyt pikkasen merkitystä millanen se työkalu on. Siis vertaat Poloa ammattikäyttö Mersuun. Sen on sama kun vertaisi piikkilangan kiristäjää nykytraktoriin ammattikäytössä. Meneekö jakeluun??
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12528
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mersun laatu romahti !

Bensa BMW E46 sarjalainen joka edelsi wäyrystä, vei 120tkm aikana sellasen 7000€  sähkö-jakoketju-vanos-anturi-airbag-kaasuläppä-mikrokytkin-pluskaikkinemuine-vikoineen. Ton ruostuvan mannelavettinokilekan maalauttaa  tolla hinnalla pari kertaa ja vielä jää mersun CDi vaivoihin iso kasa euroja.
Nuukalle miehelle aika paljon rahaa...
Noi autot näyttää olevan sulle se heikko lenkki. Et ole penkonut Pohjanmaan ylijäämätuotteen varastoja, josko sieltä löytyisi jotain kustannustehokkaampaa... ;D

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1207
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersujen penkit ovat surullisen kuuluisia ,mutta nykyään niissä on jo kohtuulliset penkit.
Suureen osaan ainakin ennen vaihdettiin rekardon penkki heti uutena (kuljettaja).
Mersu on menettänyt asemiaan ainakin täällä maaseudulla onko enään kuin yksi taksimies jolla mersu,osasyynä on se että ne on niin pieniä autoja täällä pitää olla vähintään 7 hengen auto ennen kuin ajoja saa.Laadultaan ne eivät ole sen kummempia ei ainakaan parempia..
Puhuinkin nyt uudehkoista, kuka niillä vanhoilla kehtaa ajaa? Ja se on Recaro. Ja rahallahan niitä silloin ennenkin sai, jotkut vaan laittaa viimeiset senttinsä siihen Classic varusteltuun C180:n...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mersun laatu romahti !
Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne

Ei ole kehittänyt. Ottanut hyvin aikaisessa vaiheessa autoonsa kyllä.

Turvatyynyn patentti 1951 John Hetrich, 3 kk ennen saksalaisia.
Allen K. Breed keksi turvavyön laukaisevan anturin, 1967.
Turvatyynytekniikan osti Chrysler, ja alkoi asentaa niitä amerikan autoihin 1970 - luvun alussa.

ABS patentin on tehnyt Bosch vuonna 1936.
Kaupallisessa liikenteessä otettu käyttöön lentokonejarruissa 1950-luvulla
Dunlop Maxaret järjestelmä oli mm. brittiautossa Jensen FF, 1966.
Royal Enfield moottoripyörässä kokeiltiin vuonna 1958 samaista järjestelmää
Concordessa 1969 oli jo täyselektroninen, nykypäivää vastaava lukkiutumaton jarrujärjestelmä.

Tietenkin arabisheikkien ja valtionpäämiesten ässä-Mersuihin saatiin kaikki nuo systeemit rahalla.

-SS-