Mersu on kehittänyt Air-bagit ja Abs-systeemit ja muut tulee perässä. Rustiskaa mitä rutisette Rutinoffinenne
Ei ole kehittänyt. Ottanut hyvin aikaisessa vaiheessa autoonsa kyllä.
Turvatyynyn patentti 1951 John Hetrich, 3 kk ennen saksalaisia.
Allen K. Breed keksi turvavyön laukaisevan anturin, 1967.
Turvatyynytekniikan osti Chrysler, ja alkoi asentaa niitä amerikan autoihin 1970 - luvun alussa.
ABS patentin on tehnyt Bosch vuonna 1936.
Kaupallisessa liikenteessä otettu käyttöön lentokonejarruissa 1950-luvulla
Dunlop Maxaret järjestelmä oli mm. brittiautossa Jensen FF, 1966.
Royal Enfield moottoripyörässä kokeiltiin vuonna 1958 samaista järjestelmää
Concordessa 1969 oli jo täyselektroninen, nykypäivää vastaava lukkiutumaton jarrujärjestelmä.
Tietenkin arabisheikkien ja valtionpäämiesten ässä-Mersuihin saatiin kaikki nuo systeemit rahalla.
-SS-