Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe polttopuun mitat  (Luettu 6238 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65871
polttopuun mitat
tuossa mulle ohjautu yks asukki joka halus 70 senttistä halkoa leivinuuniin...       kuin montaa lajia oletta yleensä tehny ja onko tuolla mitalla jopa enemmän kysyntää?   itellä eka kerta tuon mittasta...                30- 50 senttiset ja sitten metriset kysyttyjä...                     palaxilla onnaa tekemään sen 65 maks mutta olisiko aihetta alkaa tuotakin tekeen?                            mikä tulisija tuollasta mittaa tarttee?

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: polttopuun mitat
Yksi tapaus oli joku korjattu leivinuuni jonne ei toiseen laitaan mennyt kuin 70 senttinen halko.

Mut tuommoiset tarpeet on perinteisesti ratkaistu siten, että on myyty metristä halkoa ja käsketty pätkäistä päästä saunapuu. Tai sitten on kelvattava vanhoista varastoista n. 60 senttinen sekapuu joka ei omaan kattilaan mahdu. Toisaalta en minä mikään klapikauppias ole, noita vanhoja varastoja olen parille tutulle myynyt talvisyömmellä joutessani..
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: polttopuun mitat
Haloistahan noita näppärästi syntyisi. Hyvää palvelua olisi kyllä se, että pätkäisisi itse sen klapin siitä päästä pois.

Tuosta mitasta en ole koskaan ennen kuullut. Jos itsellä on tulipesä johon tuonkin mittaisia voisi laittaa niin voihan niitä tehdä ylimäärin ja polttaa sitten itse loput jos eivät mene kaupaksi.

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Vs: polttopuun mitat

 *** Kolmevarttinen halkohan on ihan passeli moneen leivinuuniin ja isompaan takkaan.  Itselläkin käyttöä moisille.  3m kuiduista syntyy näppärästi 4 ja kykenee pinonkin tekemään siinä kuin metrisistä. 

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65871
Vs: polttopuun mitat
juuu, hyviä saunapuita noista tuli halon lopuista ja nyt kait sitten tehtävä vielä noitakin varastoon kuivumaan... vahinko vaan kun ei palaxilla onnistu kun terä on 65 senttiä sylinteristä...   ( combi II )             mutta kyllä kait noinkin saa puun kaupaks ja rahat pois kuleksimasta...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20030
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: polttopuun mitat
Mutta 20 cm lienee maksimipituus nykykakluuneille,
kun se puu kuulemma pitää vaakasuorassa polttaa,
ja sytyttää päältä.

Ne on nimittäin melko matalia peräsuuntaan päin
ne vuolukuvi ja muut uunit nykyisin.

-SS-

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: polttopuun mitat
mites jos sivuttain laittaa?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20030
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: polttopuun mitat
mites jos sivuttain laittaa?

Aika sama 20 cm. Ja sitten tuohia kasan päälle ja antaa pientä puhdasta savukiemuraa tulla jonkun tunnin kunnes pohjakerros makaa siinä mustana seuraavan päivän "lämmitystä" varten .

Näin ei tule pirtissä liika hiki.

Toista kerrostahan ei missään tapauksessa saa laittaa hiillokselle, koska voi syttyä altapäin, tulla PAH yhdiste ja tuhota luonnon.

-SS-

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: polttopuun mitat
Aika pientä on tuo erikoismittojen kysyntä täälläpäin, tuos muutama viikkositten multakin kyseli joku just jotain 6-70 senttistä, mutta ilmoitin, ettei tähän aikaan vuodesta ole saatavilla, keväällä sais märkänä tilauksesta, mutta niistäkin jotka noita pitkiä tahtoo ovat aika harvalukuisiksi muuttuneet, kun alkavat miettiä, että heittomottiin menee vähemmän pitkiä, kuin lyhkäisiä ;) Serkkupojalle pienin noin puolimetristä, mutta ne tehdäänkin sen värkistä, joten on ainoastaan nopeampi tehdä :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65871
Vs: polttopuun mitat
ite tykkää lasettaa tuolla palaxilla noita puolmetrisiä kun net menee niin kätevästi läpi... ei vinosyöttöjä ja kasa kasvaa aika joutuun kun isompaa puuta 6 terän läpi laskee...                  säkissä ei niin hirviä määrä puuta kuin välillä latomalla mutta hyvin kuivuvat ...                                                  metriset on sitten vaan niin kivoja pinota...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: polttopuun mitat
Itse olen halkonut ylimääräisiä puita 70 sentin pätkinä. Helppo pinota harvaan ja tukevaan pinoon ja tuo on helppo sahata kerran poikki ja kattilaan.. Metrisen joutuu sahaamaan kahdesti  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: polttopuun mitat
Hankalia nuo on Palaxsilla tehdä, kyllä 60 senttinen on ehdoton maksimi. Ajatteleeko nämä pitkän klapin tarvitsijat sitä, että kun klapi pesään pistetään, niin hyvä on jättää varaa niin takaseinään kuin suuluukuunkin, ehkä se uunintekijä kuitenkin on tarkoittanut käytettävän puolimetristä puuta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65871
Vs: polttopuun mitat
juu... nyt sitten tehty konrahti että seuraavat puut kelpaa olla tuota 60 senttistä jota nyt sitten muun mitan siivellä pitänee tehä muutamia säkkejä...                           katteli puuta ja ihmetteli näköä.... lie ollu aikasemmin halot jotain vanhaa paskaa...

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1245
Vs: polttopuun mitat
Pari kertaa olen tehnyt (samalle) asiakkaalle 70cm halkoja. Kuivista metrisistä ajoin 30cm klapikoneella suoraan säkkiin ja 70cm pätkän nakkasin peräkärryyn. Halus muistaakseni koko 10motin kuorman molemmilla kerroilla.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: polttopuun mitat
Pari kertaa olen tehnyt (samalle) asiakkaalle 70cm halkoja. Kuivista metrisistä ajoin 30cm klapikoneella suoraan säkkiin ja 70cm pätkän nakkasin peräkärryyn. Halus muistaakseni koko 10motin kuorman molemmilla kerroilla.

70 senttinen mahtuu hienosti metriseen pesään eikä tarvitse pelätä että päät putoavat lattialle kun avaa luukun
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.