Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläkeviljelijät  (Luettu 4109 kertaa)

oma

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Eläkeviljelijät
Haittaako muilla eläkeukkojen maannälkä rakentamis tai laajennus suunnitelmia.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Eläkeviljelijät
Ei
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Eläkeviljelijät
Ei, kun ei sellaisia muutenkaan suunnittele.

Jäähdyttelijöiltä viljaa saa kätevästi kyllä ostettua

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Eläkeviljelijät
mutta myykö net kanssa?   itellä ei tään vuotinen riitäkään..... liikaa karjaa!           ahneus vie naapurin kauratkii...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Eläkeviljelijät
mutta myykö net kanssa?   itellä ei tään vuotinen riitäkään..... liikaa karjaa!           ahneus vie naapurin kauratkii...

Niin ja se naapurin ahneus pitää sen omat pellot viljelyssä, eikä vuokraa niitä laajentavalle mouholle.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Eläkeviljelijät
mutta myykö net kanssa?   itellä ei tään vuotinen riitäkään..... liikaa karjaa!           ahneus vie naapurin kauratkii...

Niin ja se naapurin ahneus pitää sen omat pellot viljelyssä, eikä vuokraa niitä laajentavalle mouholle.

😅😅😅

Mua kans ihmetyttää, että miksi kaikki pitäisi sosialisoida kovan kapitalismin käyttöön 😅😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Eläkeviljelijät
Säilysköhän tuo nykyinen järjestelmä omaan loppuun asti(olettaen, että eläis eläke ikään saakka) Nuo melan eläkkeet on niin surkeet😅

Viimeksi muokattu: 21.08.16 - klo:21:21 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

alpo10

  • Vieras
Vs: Eläkeviljelijät
Haittaako muilla eläkeukkojen maannälkä rakentamis tai laajennus suunnitelmia.
avaa ongelmaa vähän... ostavat/vuokraavat vai eivät myy/vuokraa? Miten joku voi rakentamista haitata?

ruisleipä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 135
Vs: Eläkeviljelijät
Sama ongelma kuin Vantaan kaupungilla. Kova halua olisi saada toisen omistamat maat...

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Eläkeviljelijät
Sopimusviljely olisi paras malli näille eläkeviljelilöiden pelloille. Eläkeläinen saisi omistaa pellon ja se jolla olisi oikeasti halua viljellä peltoja saisi sitten laittaa paukkuja sen verran kun pystyy. Ongelmana näissä sopimusviljelylohkoissa on sitten kuka maksaa ja minkäkin verran. Mulla on yhden pellon omistajan kanssa sopimusviljelylohkoja joihin teen kaikki itse muokkauksesta sadonkorjuuseen asti. Parempi olisi ollut vaan tässä tapauksessa vuokrata kun tapana on mulla asua pellot hyvin.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Eläkeviljelijät
Säilysköhän tuo nykyinen järjestelmä omaan loppuun asti(olettaen, että eläis eläke ikään saakka) Nuo melan eläkkeet on niin surkeet😅

Mä toivon samaa jatkumoa ja vielä sitä eläkkeelle pääsyä ennen voisi ajella velat maksettua puolivaloilla (puolella karjamäärällä) eläkkeelle. Mutta voi olla toiveajattelua, sillä tukitasot kai vääjäämättä alenevat joka viisivuotiskausi. Ja tuskin tällasia suojävyöhykeraha-automaatteja enää tulee.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Eläkeviljelijät
Jonkin sortin tukijärjestelmä toivon mukaan säilyy, mutten minäkään usko tukitasojen pysyvän edes nykyisellään. Säännöt todennäköisesti muuttuvat ja hankaloituvat myös.

En kyllä ymmärrä mikä hinku on saada noin kuusikymppisten ja sitä vanhempien maat melkeinpä väkisin itselle. Kyllä he niistä sitten luopuvat kun itse haluavat ja itse valitsevat omilla kriteereillä sopivan osapuolen tai viimeistään perikunta myy tai vuokraa. Ihmettelen kyllä sitäkin, että kun viljelyn lopettaa niin pellot vuokrataan eikä myydä. Myyminen olisi mielestäni helpompi tapa. Tietysti jos jää asumaan, niin passeli noin hehtaarin tontti olisi kyllä ihan mukava jättää hajuraoksi tulevaan naapuriin....

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Eläkeviljelijät
 Eläkeläisistä on moneen kiusaan, pitävät kiinni omistusoikeudesta ja mahdollisuudesta tehä omat päätökset. Kannattaa säilyttää hyvät välit mahdollisiin luopujiin. Jostain virasta pääsee eläkkeelle "parhaassa" iässä niin sopiva maatila kiinostaa joitakin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Eläkeviljelijät
Jonkin sortin tukijärjestelmä toivon mukaan säilyy, mutten minäkään usko tukitasojen pysyvän edes nykyisellään. Säännöt todennäköisesti muuttuvat ja hankaloituvat myös.

En kyllä ymmärrä mikä hinku on saada noin kuusikymppisten ja sitä vanhempien maat melkeinpä väkisin itselle. Kyllä he niistä sitten luopuvat kun itse haluavat ja itse valitsevat omilla kriteereillä sopivan osapuolen tai viimeistään perikunta myy tai vuokraa. Ihmettelen kyllä sitäkin, että kun viljelyn lopettaa niin pellot vuokrataan eikä myydä. Myyminen olisi mielestäni helpompi tapa. Tietysti jos jää asumaan, niin passeli noin hehtaarin tontti olisi kyllä ihan mukava jättää hajuraoksi tulevaan naapuriin....
Vuokraamalla saa ihan mukavan tuoton.
Mystinen kesälaatumies

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Eläkeviljelijät

[/quote]
Vuokraamalla saa ihan mukavan tuoton.
[/quote]

No empä nyt tiiä, itte maksan 150/ha vuokraa. ;D