Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7495/Fendt 820/ JD 7530  (Luettu 18477 kertaa)

TriSixVario

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
  • Köyhille kaikki on kallista!Mulle saman hintasta!
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
ei se mansikki jaksa, oli miten iso tahansa.. lastulla tai ilman.. SE EI VAIN JAKSA ;D
Se on tosi ;D :P

JOKIAHO

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

------------------
Päinvastaiset olivat meidän testitulokset vuosi sitten.Kuorma oli tosin n.10000 kg vähemmän.Minua kyllä kiinostaa onko massikka janoisempi sisun koneella?

http://www.agronet.fi/cgi-bin/dcforum/Agronet_keskustelukanava.cgi?az=show_thread&om=8457&forum=DCForumID4&omm=0

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
ja täälä tanner tärisee!!! lähes 3 sivua viestiä viimme käynnin jälkeen ;D
tä?!?!

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

------------------
Päinvastaiset olivat meidän testitulokset vuosi sitten.Kuorma oli tosin n.10000 kg vähemmän.Minua kyllä kiinostaa onko massikka janoisempi sisun koneella?

http://www.agronet.fi/cgi-bin/dcforum/Agronet_keskustelukanava.cgi?az=show_thread&om=8457&forum=DCForumID4&omm=0

meillä kulutus testi 50 km lenkki koukussa 18tn
mf 7480 24litraa
mf 7485 22 litraa
jd 6910  27 litraa
dynä vt se nykyaikasin portaaton

N

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oho, se surkea susitiisseli kuluttanu vähemmän.  ;D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Olisko 10sarjasta kehitystä tapahtunu?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oho, se surkea susitiisseli kuluttanu vähemmän.  ;D

Siitä pienestä Dyna VT:stä loppu voima ja vauhti, lyhensi välitystä
eli käytti enemmän aikaa ja kierroksia moottorissa matkalla  ::)

Suolahen betonimylly taas jaksoo vääntää pitkällä välityksellä
vauhti päällä kokoaijjan  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oho, se surkea susitiisseli kuluttanu vähemmän.  ;D

Siitä pienestä Dyna VT:stä loppu voima ja vauhti, lyhensi välitystä
eli käytti enemmän aikaa ja kierroksia moottorissa matkalla  ::)

Suolahen betonimylly taas jaksoo vääntää pitkällä välityksellä
vauhti päällä kokoaijjan  ::)

tyhjänäki 7485 kuluttaa maantie ajos vähemmän kun 7480 .johtuisko xeo bib renkaista tai suomalaiset insinöörit on eellä moottorin kehittämisessä  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Olisko 10sarjasta kehitystä tapahtunu?
takapäin kylläki monessa mielessä ,on kylläki kulutus voinut vähän tippua
dynä vt se nykyaikasin portaaton

RockBull

  • Vieras
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.

Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?
Voinen kyllä yhtyä tuohon massikka meteliin kyllästyneisiin,häipyy varsinaiset asiatkin välillä sen alle.
Ja ihmeellistä kyllä,toisessa ketjussa moititaan suolahden mottia ja toisessa kehutaan...?
Olen kyllä masserilla ajanut,monellakin mallilla ja ihan ookoo pelejä nämä uudemmat.
Tosin sellainen 6475 sai kunnian ylivoimaisesti rumimmasta käynnistä. Ihan siltä petonkimyllyltä kuulosti.
Kaverilla 7480 eli perkins ANTEEKSI Pillarin :P koneella oleva vekotin,eikä ole vetoja. Boksi pakollinen hankinta,majaileekin siellä pellin alla. 675 oli ekonomialtaan lähinnä apinalle suunniteltu,imusiivilää piti vähän väliä siivota,eikai siinä muuta mutta öljyt joka kerta pois. 165 mallista tykkäsin,siinä oli jotain,toki tehoakin julmasti enemmän mitä ilmoitettiin,pakosarjan sai punaiseksi kun tosissaan yritti.
Taas toisella kaverilla näitä suurempia veetee vekottimia ja ei ole uskovainen mihinkään muuhun kuin euroon. Kas kumma kulutusta moitti aika rankasti? ja tehon puutetta,voi voi...
Remonttiakin noihin tehdään ihan kuin muihinkin,etujousia hajoaa,hytin verhoiluja tippuu,niihin sissuihin vaihdetaan niitä älymoduleita jne. Joku muistaakseni jakautu niinkuin bakteerit vai miten se oli...?
Siitäkin kusimoottorista metelöidään kuin sen olisi suolahti keksinyt? Se on vaan valinta että miten,aineilla vai ilman. Taidetaan tarvita kaikki kikat kun tarpeeksi normit kiristyy? 7pyttynen tuli siksi että niin oli halvinta,pantiin kuusnollakakkosen ja seitennollakakkosen koneet peräkkäin.
Crosflow oliko se niin on Pillarin aikaisempia keksintöjä,Ackert uusinta, pesee kierrätettävät sauhut,ehdottomasti paras näistä kierrätys systeemeistä.
Ootellaan vähän niin sekin on kohta verkun keksimä...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
siis traktoreilla, ei mansikeilla tai valttereilla. ;D ;D ;D ;D

Ei mulla vaan oo mikää työ jääny tekemättä traktorin merkin takia... Taitaa sitte olla miehestä kiinni tuokin jääkö tekemättä vai ei. 8)
tethering holes to their concave windings

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Sattu kerran korvaan tällainen osuva sanonta tästä kone ja kuski yhdistelmästä  ;D

Rautainen ammattitaito korvaa puutteelliset välineet, ja sama toisinpäin...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Favorit 311 vs Vario 714
Sattu kerran korvaan tällainen osuva sanonta tästä kone ja kuski yhdistelmästä  ;D

Rautainen ammattitaito korvaa puutteelliset välineet, ja sama toisinpäin...

Kyllähän ammattitaito antaa etumatkaa vanhemmallakin kalustolla
asuessa mut työn tuottavuus ja tehokkuus silti kärsii puhumattakaan
kuskin olosuhteista...  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
 Tos oli noista verkuista,ajettu yht.15vuotta 675 neli-ja takaveto.Piru vie ku tuntu ikuisuus koneilta ei hajonnu millää muuta ku normi huollot.Nelikosta meni tasapainotin vuonna-88(karkasuvika).Meillä on näköjään muutenki kierretty noi huonot mallit,verkuista toi 6160 oli heikoin,pikkuvikoja samaan aikaan oli jd 6310 se oli tosi huono PALJON pikkuvikoja,tehtiin lumitöitä noilla koneilla ni monasti jd:llä jäi tekemättä(sähkövikoja,hydraulisia onkelmia).Se on ollu ainoa kone mitä piti seisottaa tallis vikojen takia.
Noita portaaton kuskeja kun kuntelee ni vaikuttaa että toiset ajaa samalla tavalla kun ei portaattomalla.Meinaan kuskin vaikutus on iso siihen kulutukseen ja kuskitkin monenlaisia toisilla ei kestä mikään ja toisilla kaikki on tehottomia ei jaksa.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?

No siellähän on pienemmässä pääsä vielä ne vallun neloset, yhtenä mm se maailman vahvin nelipyttynen (kaikkee helevettiä ne keksivätkin ja joku kouho vielä uskoo), sitten on joku masseri, ei tosin tynäveeteitä ;) ja sitten pari muuta joista toinen nostaa keulasta yli 6tonnia ja persiestä pitkälti yli kymmenen. Takavanne nelkytkuus tuumanen, löpöä kertatankkauksella yli 600 litr. Omapainosarakkeessa ensimmäinen numero on ykkönen, moottori on, made in USA ja vanteet on, yllätys yllätys, KELTAISET ;) ;) ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...