Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7495/Fendt 820/ JD 7530  (Luettu 18643 kertaa)

palindromi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
  • kulissit syö katteet
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
täälläpäin huoltomies varoitteli että jos ostat massikan niin sitä ei sitten SAA säilyttää taivasalla ;D

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
täälläpäin huoltomies varoitteli että jos ostat massikan niin sitä ei sitten SAA säilyttää taivasalla ;D
ne on niin helkkiä pelejä.. kutistuuko ne sateella?? ;D
ja pohjoiset päälle..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Ei näy noita fenttejä ja jörniköitäkään paljoa ulkona...
Kui mää ain olen paras?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Ei näy noita fenttejä ja jörniköitäkään paljoa ulkona...

Eikös sitä jotku soita suutansa, että jos on varaa ostaa traktori, niin pitäisi olla myös varaa tehdä sille lämmin talli.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
eikai vt kuskit ajanu sun eelle 

Eipä ole samoilla urakoilla näkynyt, mut varmaan halutessaan voisi, kuten muutkin nopealla askilla olevat, ajaa tyhjällä kärryllä ohi ko minullahan on vain se PS. Kuorman kanssa voisi ollakin eri.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
Viimmeks kun keskolta ostettiin rattori,se oli kyntökierroksella ollu esittelykone.Alettiin ihmetellä kun siinä tyhjäkäynnillä joskus alko aaltoileen käynti ja välillä ei laskenu tyhjäkäyntiä alasasti.Huollolle kun ihmeteltiin niin selvis että ko konees jos syötöt lisätään riittävän isolle alkaa oiria noin.
Keskolaiset esittelykoneet,pykälää tehokkaampia :-\

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
Viimmeks kun keskolta ostettiin rattori,se oli kyntökierroksella ollu esittelykone.Alettiin ihmetellä kun siinä tyhjäkäynnillä joskus alko aaltoileen käynti ja välillä ei laskenu tyhjäkäyntiä alasasti.Huollolle kun ihmeteltiin niin selvis että ko konees jos syötöt lisätään riittävän isolle alkaa oiria noin.
Keskolaiset esittelykoneet,pykälää tehokkaampia :-\
onhan niitä keskolta työnnetty haarakepillä kokeille koneita, ensin oli teutsia ja nyt mansikkia.tuntuu vain siltä nyt, että keskon "huono" onni merkki valinnoissa vain pahenee. teutsi oli vähän niinku ehkä joskus vois... ehkä ajatella omistavansa. mansikki nyt on vain mansikki, muuta omaa siinä ei ole ku väri. tässä aiheessa on vain kaksi rattoria, toisessa on vain väärän väriset vanteet. kaikkilla traktoreilla kumminkin pystyy tekemään jokseenkin samat työt. siis traktoreilla, ei mansikeilla tai valttereilla. ;D ;D ;D ;D
ja pohjoiset päälle..

Jobbari

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 121
  • No VOi Voi !!!!
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.

Oot kyllä oikiassa jos painoa 4 tonnia ja tehoja pitkälle toista sattaa niin ruopii paljon näyttävämmin.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
[/quote]Viimmeks kun keskolta ostettiin rattori,se oli kyntökierroksella ollu esittelykone.Alettiin ihmetellä kun siinä tyhjäkäynnillä joskus alko aaltoileen käynti ja välillä ei laskenu tyhjäkäyntiä alasasti.Huollolle kun ihmeteltiin niin selvis että ko konees jos syötöt lisätään riittävän isolle alkaa oiria noin.
Keskolaiset esittelykoneet,pykälää tehokkaampia :-\
[/quote]onhan niitä keskolta työnnetty haarakepillä kokeille koneita, ensin oli teutsia ja nyt mansikkia.tuntuu vain siltä nyt, että keskon "huono" onni merkki valinnoissa vain pahenee. teutsi oli vähän niinku ehkä joskus vois... ehkä ajatella omistavansa. mansikki nyt on vain mansikki, muuta omaa siinä ei ole ku väri. tässä aiheessa on vain kaksi rattoria, toisessa on vain väärän väriset vanteet. kaikkilla traktoreilla kumminkin pystyy tekemään jokseenkin samat työt. siis traktoreilla, ei mansikeilla tai valttereilla. ;D ;D ;D ;D
[/quote]

miksei valmetilla pysty töitä tekemään?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Valtra T-191  93 litraa
Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384
----------------------------------------------------------------------


Osaavan kuskin kans Fendtin kulutuksesta lähtee pois litratolkulla.  ;) 

Fendtin insinöörille juttelin kokeiltuani 818 Varioo viljanajossa kolmella
eri versiolla, TMS poljinajolla, keppiajolla TMS ja Ojalan omalla
"eco" ajolla TEMPOMAT +käsikaasu. Ero viimeksimainitun hyväksi
28 km sivulla n.1.5 litraa kuormalla ja 0,7 tyhjällä/veto

Insinööri totesi että osaava kuljettaja voittaa taloudellisuudessa
TMS:n mut tupelokin pääsee sillä hyvään tulokseen  ::)

Ojalan ylivoimaa  8)

Viimeksi muokattu: 16.01.09 - klo:20:10 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: 220 hp 311 on TYKKI !
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.

Oot kyllä oikiassa jos painoa 4 tonnia ja tehoja pitkälle toista sattaa niin ruopii paljon näyttävämmin.

Naapuripitäjässä oli tai on ehkä vieläkin turbotettu 311, tehoo tapissa
about 220 hp, sen jälkeen mikään muu ei ole tuntunu TEHOKKAALTA  8)
Se mitä hupi maksaa ja viittiikö semmosella elämänsä loppuun asti
ajaa voidaan olla montaa mieltä, mutta VOIMAA ON  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

articla

  • Vieras
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Samantapaista kulutuksen mittailua suoritettu eräällä Deutz TTV:llä.
Kuormat tosin vain 15tn luokkaa.
Kuormien vienteihin käytetty maantieajoaika, 42 km/h vauhdilla, moott.kierr. 1700 rpm, yht. 10 tuntia.
Lopputulos kulutuksen suhteen: 10 tuntia ajoa, polttoainetta meni yht. 140 ltr, eli 14 ltr/h.
Mittarilta tankattu, piripinta-piripinta.

Oispa ollut mukava testata tuollaisilla kärryillä kuin Natikalla. Oiskohan noussut kulutus vähimmilläänkin (vrt. JD) lähes puolella?
Nopeuden nostolla 40-50km/h on varmasti iso merkitys kulutukseen.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Samantapaista kulutuksen mittailua suoritettu eräällä Deutz TTV:llä.
Kuormat tosin vain 15tn luokkaa.
Kuormien vienteihin käytetty maantieajoaika, 42 km/h vauhdilla, moott.kierr. 1700 rpm, yht. 10 tuntia.
Lopputulos kulutuksen suhteen: 10 tuntia ajoa, polttoainetta meni yht. 140 ltr, eli 14 ltr/h.
Mittarilta tankattu, piripinta-piripinta.

Oispa ollut mukava testata tuollaisilla kärryillä kuin Natikalla. Oiskohan noussut kulutus vähimmilläänkin (vrt. JD) lähes puolella?
Nopeuden nostolla 40-50km/h on varmasti iso merkitys kulutukseen.

714 Variolla kulutus on tommosella kuormalla n.14 litran luokkaa tunnis
mut vauhtia on se päälle 50 km/h ja kiekat 1650-1700 rmp
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

TriSixVario

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
  • Köyhille kaikki on kallista!Mulle saman hintasta!
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Selityksen makua ;D