Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7495/Fendt 820/ JD 7530  (Luettu 18368 kertaa)

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384
tä?!?!

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Kui mää ain olen paras?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384


Aika hölmö kaveri kun ensin raiskaa koneen kuormalla mallia täpinäreiska, "ajoin viljat itse ja säästin". Sen jälkeen ostaa koneen myyjältä uutena.



Jos et muita ominaisuuksia ala kommentoimaan niin mistä tässä ketjussa pitäisi keskustella? Säästä?

Vaikuttiko kolmannen sijan tuloksen saavutukseen reittivalinta, myötätuuli ja alamäki?

Täh?
Poliittinen *****.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D

Ei se ajonopeus mihinkään puttoo, moottorin kiarrokset vaan on alemmat.
Kui mää ain olen paras?

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384

heh heh hyvä vitsi  :)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
[quote
Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
[/quote]Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D
[/quote]

Ei se ajonopeus mihinkään puttoo, moottorin kiarrokset vaan on alemmat.
Niin mutta kun mansikki ei jaksa...Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori ja en oo kyllä vetelämmällä vehkeellä ajanu kun se oli ja vaikka mitä hanikkaa käänsi niin ei se siitä kummennu...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
Kui mää ain olen paras?

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
ei se mansikki jaksa, oli miten iso tahansa.. lastulla tai ilman.. SE EI VAIN JAKSA ;D
ja pohjoiset päälle..

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D

Ei se ajonopeus mihinkään puttoo, moottorin kiarrokset vaan on alemmat.
Nyt kun mä oikein ajattelin niin se olis kuluttanu vähemmän jos olis ajanu poljinajo puolivälis ::)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
ei se mansikki jaksa, oli miten iso tahansa.. lastulla tai ilman.. SE EI VAIN JAKSA ;D

***Sää pikkupoika et ulotu sitä kaasupoljinta pohjaan polkasemaan. Sun täytys ajjaa seisaaltaan. Massikat ei oo pers´jalkasille.
Kui mää ain olen paras?

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus. Tosson kylällä parikin isäntää jokka vaihtoivat viimme talvena vanhanliiton aikaiset vallunsa muka isompiin tynaveeteehen, piti tulla samassa kaupassa tehojakin kaupanpäälle. Keväällä sitten oli toukotöiden aikaan naamat norsunvitulla kun ei kulkenutkaan edes entiseen malliin.

Molempia käyttivät höyläämössä jonka jälkeen pitäis lähtee ja lähtikin, soppa tankista. Melkoisen k...iytyneitä isäntiä, kulutus kasvoi verrattuna entisiin valluihin ja tehot laski. Sitten hävis vissiin se paljonpuhuttu softa, lavetilla pajalle.

Näistä ja monesta muusta masserin hienoudesta ei paljon huudella, ymmärrettävää kyllä, kun pitää kadehtia venttimiesten kulkineita ja samalla vielä huolehtia jonnujen vioista.
Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Viimeksi muokattu: 16.01.09 - klo:19:06 kirjoittanut Ala-Pertti

Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus. Tosson kylällä parikin isäntää jokka vaihtoivat viimme talvena vanhanliiton aikaiset vallunsa muka isompiin tynaveeteehen, piti tulla samassa kaupassa tehojakin kaupanpäälle. Keväällä sitten oli toukotöiden aikaan naamat norsunvitulla kun ei kulkenutkaan edes entiseen malliin.

tääläpäin on mitattu 3 kpl 7485 vakiota ja kaikkissa 202hv kulutus 38,5 tuolla teholla ,tottahan jos jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava traktori hevosvoimilla traktori vetää eikä nimellä.




Molempia käyttivät höyläämössä jonka jälkeen pitäis lähtee ja lähtikin, soppa tankista. Melkoisen k...iytyneitä isäntiä, kulutus kasvoi verrattuna entisiin valluihin ja tehot laski. Sitten hävis vissiin se paljon puhuttu softa, lavetilla pajalle.


siis missäpäin näin on käynyt ?
missä pajalla korjattiin?


Näistä ja monesta muusta masserin hienoudesta ei paljon huudella, ymmärrettävää kyllä, kun pitää kadehtia venttimiesten kulkineita ja samalla vielä huolehtia jonnujen vioista.
Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

eikai vt kuskit ajanu sun eelle  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
siltikään niissä ei ole voimaa
ja pohjoiset päälle..