Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Iskuporakone  (Luettu 8308 kertaa)

Dr.Who

• Vieras
Iskuporakone
Nyt olisi tarvetta ihan normaalille iskuporakoneelle, siis ei mitään akkuporaa.Selailin noita valikoimia ja hyvin suppeaksi on mennyt akkukoneiden kustannuksella.Laatu/kestävyys tärkein peruste. Hitachi,Makita,DeWalt?
Mikä on Skill nykyisin Metabo vissiin samaa DeWalt perhettä.

jariman

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Iskuporakone
Iskuporakone on aika onneton esitys.
Eli jos betoniin pääasiassa täytyy porata, poravasara paljon parempi,
Nopeampi ja kestävempi
Ja tavallinen porakone erikseen (hidaskierroksinen) jo vain kestää kone ja terät

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
 Peruutusvaihde on hyvä olla.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

-Joomies-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Poravasara. Joku laatumerkki Aeg, DeWalt, Hitachi, Makita yms. Terät sds+ kiinnityksellä. Reikä tulee betoniin ilman tuskailuja. Toimii myös tavallisena porana.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Poravasara. Joku laatumerkki Aeg, DeWalt, Hitachi, Makita yms. Terät sds+ kiinnityksellä. Reikä tulee betoniin ilman tuskailuja. Toimii myös tavallisena porana.

Näinpä. Tosin ittellä vain bilteman 59€ poravasara, mutta silti se on ihan eripeli kuin entisajan kiviporat poraistukkaa pilaamassa. Yllättävän kestävä laite ollut tuo.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

pig24

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Komppaan Hervastia. Itsellä ensin merkkilaite, johon olisi kovan käytön jälkeen pitänyt uusia istukkaan jokin osa (terä ei lukitu kunnolla). Varaosa maksaa saman kuin kokonainen uusi kinukki. Nyt molemmat käytössä, mutta vain Reed-merkkisessä halpiksessa kaikki toimii.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Mulla on polttomoottorikäyttöinen sds-istukkakone. Todella hieno laite. Arvostan sen rahallisesti noin 15-20 euron haarukkaan
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Järään poraukseen läpivienteihin ym Metabon iskuporakone suurin ollut jo 20 vuotta .
Laattojen piikkaukseen Makita poravasara ollut 10 vuotta paino n. 3-5 kg..
Järeään louhintaan ja poraukseen Makitan 12 kiloinen poravasara .
Sillä on kätevä poistaa kiviä pelloilta,teiltä ja pihoilta mitä ei kaivurilla saa eikä kannatta räjäyttää.
Olen porannut 16 mm kiviporalla reikiä noin 10 senttiä syviä ja niihin kivikiila niin lohkeaa kuin näkkileipä. Porauksessa olen käyttänyt vettä koko ajan jotta ei kärki sula.Agrekaatti Honda 6500
peräkärylle ja se mönkijän perään ja menoksi.Kustannus on noin 1 euro per reikä makitan poralla tekee 50 reikää sitten se on loppu maksaa 40-60 euroon pora.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Mopomies

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Akkuporissakin aikamoiset iskuominaisuudet. Johtokone sitten hurjempi.

Poravasara, kova peli. SDS-plus kannalla aika monipuolinen valikoima teriä. Ja riippuen koneesta, mukavan kevyt verrattuna SDS-maxiin.

SDS-maxilla saa sitten pahaa aikaiseksi.

Eli riippuu mitä pitää tehdä. Itsellä Kango 750 SDS-Max, nykyään Milwaukeen merkillä. Tuommoinen SDS-plussa kiinnostais hommata, kun tuolla Kangolla saa kuntoilla ihan tosissaan. Ja taitaa olla, että SDS-Maxin terät ovat minimissään sen 10-12 mm. Pienemmät joutuu tekemään akkuporalla.

Merkillä ei nyt kai juuri väliä ole. Halpakoneet ovat halpakoneita. Rahamiesten koneet huomattavasti paljon parempia.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Ostin viime syksynä pienimmän Hiltin, TE30 jotain. Tässä on iskuvasaran lisäksi myös piikkaustoiminto, joka on yllättävän tehokas tuon kokoiseen koneeseen. Piti aluksi ostaa Makita, mutta sitten yksi porausalan ammattilainen sanoi, että Hilti on ainoa, jolla reikiä syntyy järkevästi ja koneiden kesto/huollon toimivuus on omaa luokkaansa. Hinta ei sitten ollut posketon, kun lähdin asiaa selvittelemään. Lisäalennusta tuli siitä, että on ns. demokone. On tuntunut käytössä hyvältä ja olen ollut tyytyväinen, että tuli investoitua tähän kamppeeseen.

Iskuporakoneista mulla on joku Boschin sinisen sarjan koneista. Sillä nyt porailee metalliin jotain juttuja ja esim. tällä hetkellä salaojaputkiin rasiaporalla reikiä, mutta johonkin betonin proppaamiseen tms. se on aivan onneton.

Eli koneita käyttötarpeen mukaan tontille. Omien kokemusten perusteella normaaliin iskuporakoneeseen ei kannata paljoa panostaa, koska sen betoniominaisuudet ovat kuitenkin surkeat.

Dr.Who

• Vieras
Ihan normalia iskuporakinetta ajattelin,ja te satana rääpälet taa ostatatte jotain norsupyssyjä.ei mulla ole mitään aikomustan pääasiallisesti tehdä niitä iskuporauksia joten satunnaisesti vaan.Alkaa tuo 30 vuotta vanha Metabo vedellä viimeisiään joten sellasta 750 W konetta iskuominaisuuksilla ja metallirungolla.
Siis tuo metabo on ollut tosi lujilla, ei varmaan vastaavaa latua löydy enää, mut jos likimain edes.
Ja huom,aivan normaali iskuporakone, niitä muita kyllä löytyy laadukkaina,siis Hilti poravasaroita useampikin.

arzyboy

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Autetaan miestä mäessä...
Minä toivoin jokunen vuosi sitten lahjaksi kunnollista porakonetta ja paketissa oli boschin sininen johtokone pikaistukalla ja kyllä sillä saa ihan järkevästi tehtyä betoniinkin reikiä iskutoiminnolla. Löytyy myös poravasara, mutta ihan normaaleihin proppauksiin 12mm terällä yms. ei jaksa kaivaa sitä esille kun painaa turhan paljon.

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihan normalia iskuporakinetta ajattelin,ja te satana rääpälet taa ostatatte jotain norsupyssyjä.ei mulla ole mitään aikomustan pääasiallisesti tehdä niitä iskuporauksia joten satunnaisesti vaan.Alkaa tuo 30 vuotta vanha Metabo vedellä viimeisiään joten sellasta 750 W konetta iskuominaisuuksilla ja metallirungolla.
Siis tuo metabo on ollut tosi lujilla, ei varmaan vastaavaa latua löydy enää, mut jos likimain edes.
Ja huom,aivan normaali iskuporakone, niitä muita kyllä löytyy laadukkaina,siis Hilti poravasaroita useampikin.

Kannattaa sitten laittaa joku laatu akkukone  iskutoiminnolla. Siilä poraa ne muutamat alle 10mm reiät ilman roikka tai agreraattisulkeisia. Ittellä milwaukeen akkupora ja menee luonnon kiveenkin kuin voihin.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
itelä makitan vastaava ja kyllä tuo on hankintansa haukkuna... ja kiva kun ei tartte niiten johtojen kanssa tapella...  tien päälläkään...

Dr.Who

• Vieras
Minä en nyt tuohon tarkoitukseen akkukonetta hanki, koska minulla on jo sellainen.Ihan normaali iskupora on hakusessa.