Kyllä se pultti katkeaa ihan 100% varmuudella kun tulee kuormitusta tarpeeksi. Enemmän noiden levyjen kans on ongelmaa kun nekin pitäis osata kiristellä oikeaan momenttiin.
Pultin ongelma on siinä että siinä on aika karkeat portaat valita katkaisumomenttia. Toisaalta on se parempi kuin huonolla hoidolla ollut levykytkin.
Onko noille levykytkimille koskaan ilmoitettu konekohtaista säätöarvoa momenttina? Eihän se aivan mahdoton olisi testata kenttäoloissakaan - johonkin vain kiinteä tumppi, akseli siihen ja toisesta päästä isolla varrella vääntöä - jättikokoisen momenttiavaimen tapaan. Olisi helppoa tarkistaa säätö ja kytkimen toimivuus ylipäätään. Jousien kiristyspituus lienee se normaali tapa säätää..
Paras lienee nokkakytkin (vai mikä se nyt on nimeltään), sellainen joita on esim noukkareissa. Lyhytkin terävä momentin ylitys saa kytkimen laukeamaan, jolloin se alkaa pyöriä 100% vapaasti räikkänä kunnes akseli pysäytetään hetkeksi jolloin kytkin virittyy automaattisesti uudelleen.Ei pääse luistamaan epämääräisesti työssä mutta laukaisee varmasti ja tarkasti. Joissain käyttökohteissa on haittaa siitä että se tosiaan katkaisee vedon kokonaan kuten murtopulttikin. Levykytkin voi selvittää hetkellisen ylikuorman rajoittamalla momenttia vain luistamalla hiukan mutta työkone ja työ eivät siihen pysähdy.