Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pyöränvälijyrä  (Luettu 13853 kertaa)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Pyöränvälijyrä
Ajatuksena olis laittaa kylvökoneeseen pyöränvälijyrä, mutta uusilla hinta jotain hyvinkin erikoista, miten voi tuollainen laite maksaa 2500e TUME. En tiedä mitä Junkkarin tekemä maksaa, ku junkkarin koneeseen se tuleeki? Käytettyjä huonosti markkinoilla vai ootteko tehneet näitä itse?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pyöränvälijyrä
Sepän tekemä, mutta ei juurikaan halvempi. Renkaisiin kohdistuu kuormaa, eli pakettiauton renkaat käytössä. Ohjaussysteemi rakennettava. Runko ja rei'itykset, ja vetovarren tapit, kaiki hitsaukset. Vetohaarukka kääntyvä. Aikas monta päivää varmaan menee pähkäillessä. Jos osaa itse rakennella ja saa raudat ja navat ja renkaat ja vanteet, sekä paksun raudan polttoleikkauksen omilta työmailta viraapelina ilmaiseksi, niin silloin toki kannattaa.

-SS-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9735
Vs: Pyöränvälijyrä
Ajatuksena olis laittaa kylvökoneeseen pyöränvälijyrä, mutta uusilla hinta jotain hyvinkin erikoista, miten voi tuollainen laite maksaa 2500e TUME. En tiedä mitä Junkkarin tekemä maksaa, ku junkkarin koneeseen se tuleeki? Käytettyjä huonosti markkinoilla vai ootteko tehneet näitä itse?

Ja hyvät käytetyt on kalliimpia kuin uudet. Toissa talvena meni huutokaupat.comissa vähän käytetty Tume. Kävin sitä kattomassakin ja juttelin myyjän kanssa, mkikä on uuden myyntihinta. Huutokauppa kampes nousi just siihen  8). Käytettyjä romu takapyörä koneita saa joskus tuohon reiluun kahteen tonniin. Mitäs jos pätkäisis siitä kaks välijyrää. Tosin eihän ne kurvaa  8)

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Vs: Pyöränvälijyrä
mikähän teki niitä uutena jossain kauhavalla olikohan green pack tai joku sellainen. kysy sieltä voi olla edullisempi kuin marmoritiskillä

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pyöränvälijyrä
Mää ajelin joskus sellaisella yhdistelmällä jossa sileä ja varsin painava metallitela oli traktorin edessä kiinni nokkapainotelineessä. Sitä en muista, että oliko telinettä vahvistettu, kun eipä niihin oikein sellaisia painoja saisi asentaa
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Vs: Pyöränvälijyrä
Ajatuksena olis laittaa kylvökoneeseen pyöränvälijyrä, mutta uusilla hinta jotain hyvinkin erikoista, miten voi tuollainen laite maksaa 2500e TUME. En tiedä mitä Junkkarin tekemä maksaa, ku junkkarin koneeseen se tuleeki? Käytettyjä huonosti markkinoilla vai ootteko tehneet näitä itse?

Jos ajatuksena on saada tasainen orastuminen, vaihtoehtona on traktorinjälkien möyhennin. Mä tein s-piikeistä semmosen ja samaan piikkitelineeseen laitoin lisäksi astintasot. On paaaaljo mukavempi panna raimoa säkinperseeseen noilta astintasoilta  :D

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Pyöränvälijyrä
mikähän teki niitä uutena jossain kauhavalla olikohan green pack tai joku sellainen. kysy sieltä voi olla edullisempi kuin marmoritiskillä

Green Power. Kauhavalla tai Härmissä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

häjy

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Pyöränvälijyrä
Ajatuksena olis laittaa kylvökoneeseen pyöränvälijyrä, mutta uusilla hinta jotain hyvinkin erikoista, miten voi tuollainen laite maksaa 2500e TUME. En tiedä mitä Junkkarin tekemä maksaa, ku junkkarin koneeseen se tuleeki? Käytettyjä huonosti markkinoilla vai ootteko tehneet näitä itse?
Green Powerin ostat Ylihärmästä. Soitat Jarkolle 040-5581605, sillä on niitä varmaan varastossa niin saat heti, ja varmaan edullisesti, ei kannata itte alkaa tekemään.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19933
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Pyöränvälijyrä
Takavetoinen kylvötraktori kääntyy kuin ajatus, kun kylvölannoittimen aisapaino on herkästi kääntyilevän takajyrän päällä. Eikä tarvitse painolimppuja, jolloin etupyörä ei tee syviä uria pehmeämpään multaan.

Vaikuttaa parantavasti matalaan kylvettävien lajien, kuten hybridirukiin tasaiseen orastumiseen.

-SS-

nakkisormi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Pyöränvälijyrä
Meillä olis myynnissä VM suorakylvökoneen välijyrä. Se on metallitela. 2000 vuonna oli sellainen koneessa uutena ja jäänyt nyt ylimääräiseksi. Laita yv jos kiinnostaa.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Pyöränvälijyrä
 Tein aikoinaan vanhasta hevosjyrästä pyöränvälijyrän. Oli siinä jyrä ihmeissään kun oli ollu kuusen alla kymmeniä vuosia ja joutui eläkepäiviltä tositoimiin. Hehtaareja jäi taakse varmaan enmmän kuin hevos aikana.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pyöränvälijyrä
Tein aikoinaan vanhasta hevosjyrästä pyöränvälijyrän. Oli siinä jyrä ihmeissään kun oli ollu kuusen alla kymmeniä vuosia ja joutui eläkepäiviltä tositoimiin. Hehtaareja jäi taakse varmaan enmmän kuin hevos aikana.
Tuollaisen saisi "päivässä" vaikka traktorin alle, ja sitä voisi käyttää nostolaitekoneenkin kanssa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2523
  • Etelä-Karjala
Vs: Pyöränvälijyrä
Tuollainen vanha 38 senttinen hevos/traktorijyrä ei sovi pehmeille maille. Puskee vaan maata edessään. Mulla on Potilan 45 senttisillä kiekoilla oleva pyöränvälijyrä, ja sekin lauttaa pehmeillä mailla.

Viimeksi muokattu: 31.05.16 - klo:21:58 kirjoittanut ht

-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Köntys

  • Vieras
Vs: Pyöränvälijyrä

Pistä vedellätäytetty öljytynnyri kylvökoneen ja traktorin väliin, kyllä se siellä mukana pyörii  :)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Pyöränvälijyrä