Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukihausta  (Luettu 46104 kertaa)

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5144
  • Kouvola, Kymenlaakso
Vs: Tukihausta
Tai sitten on käynyt niin, että on ostettu hieno ja kallis ohjelma, kun siinä on niitä kaikenlaisia mahdollisuuksia, optioita, ymmärtämättä muuten koko systeemistä mitään. No ohjelman on saanut myytyä joku jolla se ohjelma ei ole valmis ja nyt sitä sitten kehitetään ja yritetään saada valmista.

Tiedä sitten mikä oikea syy on, mutta eikös näitä tukia pitänyt alunalkaenkin maksaa vasta kesäkuussa vai miten mä muistan, että toissa vuonna jossain koulutuksessa näyteltiin powerpointia, et millo niitä maksetaan. Kun jotenkin jäi sellanen kuva, että kaverin kans naureskeltiin, et puol vuotta jälkikäteen tulee..

Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

Nyt mun ajatus lyö tyhjää ... TVP ? Tilapäisesti viljelemätönkö ?  eli P ?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

Nyt mun ajatus lyö tyhjää ... TVP ? Tilapäisesti viljelemätönkö ?  eli P ?
Juu... pelto.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

Nyt mun ajatus lyö tyhjää ... TVP ? Tilapäisesti viljelemätönkö ?  eli P ?
Juu... pelto.

OK, hyvä tietää ! Viime vuonna en merkannut tilapäisesti viljelemätöntä, mutta nyt ajattelin.  Eli tukioikeudet päivähoitoon naapurille taas vuodeksi, siis ne ylimääräiset. Ihan "sairasta" räppäämistä, mutta siksi kait maataloustoimistossa on nykyään väkiä enemmän , kun pöytiä  ::)

Köntys

  • Vieras
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

Nyt mun ajatus lyö tyhjää ... TVP ? Tilapäisesti viljelemätönkö ?  eli P ?
Juu... pelto.

OK, hyvä tietää ! Viime vuonna en merkannut tilapäisesti viljelemätöntä, mutta nyt ajattelin.  Eli tukioikeudet päivähoitoon naapurille taas vuodeksi, siis ne ylimääräiset. Ihan "sairasta" räppäämistä, mutta siksi kait maataloustoimistossa on nykyään väkiä enemmän , kun pöytiä  ::)

Ei niitä tukioikeuksia tänä vuonna sulatella pois enää  ;)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

Nyt mun ajatus lyö tyhjää ... TVP ? Tilapäisesti viljelemätönkö ?  eli P ?
Juu... pelto.

OK, hyvä tietää ! Viime vuonna en merkannut tilapäisesti viljelemätöntä, mutta nyt ajattelin.  Eli tukioikeudet päivähoitoon naapurille taas vuodeksi, siis ne ylimääräiset. Ihan "sairasta" räppäämistä, mutta siksi kait maataloustoimistossa on nykyään väkiä enemmän , kun pöytiä  ::)

Ei niitä tukioikeuksia tänä vuonna sulatella pois enää  ;)
Ei niin, jos ylimääräisiä on vähemmän kuin 99 aaria  ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Tukihausta
TVP-lohkoiltahan lähtee tuet ja tukioikeudet, mutta nyt myös alle viiden aarin kasvulohkoilta lähtee tukioikeudet..

Nyt mun ajatus lyö tyhjää ... TVP ? Tilapäisesti viljelemätönkö ?  eli P ?
Juu... pelto.

OK, hyvä tietää ! Viime vuonna en merkannut tilapäisesti viljelemätöntä, mutta nyt ajattelin.  Eli tukioikeudet päivähoitoon naapurille taas vuodeksi, siis ne ylimääräiset. Ihan "sairasta" räppäämistä, mutta siksi kait maataloustoimistossa on nykyään väkiä enemmän , kun pöytiä  ::)

Ei niitä tukioikeuksia tänä vuonna sulatella pois enää  ;)
Ei niin, jos ylimääräisiä on vähemmän kuin 99 aaria  ;)

Onko tuo nyt sitten noin? No enpä tiennyt, tosin muutenkin ajatuksissa aukkoja, kuten tulevissa oraissa. No eipä ole tullut taas mitään opiskeltua - pitäiskö? Tosin eipä siitä haittaakaan ole, jos naapurille taas päivähoitoon ylimääräiset vuodeksi antais. Saavathan edes maataloustoimistossa mielekästä tekemistä  ;D

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Tukihausta
Aloittelin täyttämään Vipussa hakemusta ja luulin, että homma olisi ollut viimevuotiseen tapaan läpihuutojuttu. No eipä ollut. Voi j*umalauta toivon, etten koskaan tapaa sitä Vipun karttahärvelin koodaria!!!

Mulla on sellainen keissi, jossa peruslohkosta on nipistetty viime vuoteen verrattuna muutama aari ja mun on pakko piirrellä jotenkin kasvulohkoja uudelleen. Ko. peruslohko on melko suuri, jossa on viimevuotiseen tapaan viljaa, LHP nurmea, EFA-viherkesantoa ja pieni riistapeltokin. Kyseessä on siis sellainen metsänkainalossa oleva pelto, jossa vain pienessä osassa on järkevää viljellä viljaa.

Olen nyt tunnin verran yrittänyt piirrellä kasvulohkoja ja muita kirkkoveneitä kartalle, mutta ei vaan mun järjellä onnistu. Ei onnistunut selvin päin ja nyt muutaman kaljan jälkeen vielä vähemmän. Kaikenmoisia virheilmoituksia vaan pukkaa, prkl!

Taidan ottaa lisää kaljaa ja yrittää aamuneljältä uudelleen...  ;D

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Tukihausta
Aloittelin täyttämään Vipussa hakemusta ja luulin, että homma olisi ollut viimevuotiseen tapaan läpihuutojuttu. No eipä ollut. Voi j*umalauta toivon, etten koskaan tapaa sitä Vipun karttahärvelin koodaria!!!

Mulla on sellainen keissi, jossa peruslohkosta on nipistetty viime vuoteen verrattuna muutama aari ja mun on pakko piirrellä jotenkin kasvulohkoja uudelleen. Ko. peruslohko on melko suuri, jossa on viimevuotiseen tapaan viljaa, LHP nurmea, EFA-viherkesantoa ja pieni riistapeltokin. Kyseessä on siis sellainen metsänkainalossa oleva pelto, jossa vain pienessä osassa on järkevää viljellä viljaa.

Olen nyt tunnin verran yrittänyt piirrellä kasvulohkoja ja muita kirkkoveneitä kartalle, mutta ei vaan mun järjellä onnistu. Ei onnistunut selvin päin ja nyt muutaman kaljan jälkeen vielä vähemmän. Kaikenmoisia virheilmoituksia vaan pukkaa, prkl!

Taidan ottaa lisää kaljaa ja yrittää aamuneljältä uudelleen...  ;D
Jos sinua yhtään lohduttaa,et ole ainoa joka tuskastelee.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Tukihausta
Aloittelin täyttämään Vipussa hakemusta ja luulin, että homma olisi ollut viimevuotiseen tapaan läpihuutojuttu. No eipä ollut. Voi j*umalauta toivon, etten koskaan tapaa sitä Vipun karttahärvelin koodaria!!!

Mulla on sellainen keissi, jossa peruslohkosta on nipistetty viime vuoteen verrattuna muutama aari ja mun on pakko piirrellä jotenkin kasvulohkoja uudelleen. Ko. peruslohko on melko suuri, jossa on viimevuotiseen tapaan viljaa, LHP nurmea, EFA-viherkesantoa ja pieni riistapeltokin. Kyseessä on siis sellainen metsänkainalossa oleva pelto, jossa vain pienessä osassa on järkevää viljellä viljaa.

Olen nyt tunnin verran yrittänyt piirrellä kasvulohkoja ja muita kirkkoveneitä kartalle, mutta ei vaan mun järjellä onnistu. Ei onnistunut selvin päin ja nyt muutaman kaljan jälkeen vielä vähemmän. Kaikenmoisia virheilmoituksia vaan pukkaa, prkl!

Taidan ottaa lisää kaljaa ja yrittää aamuneljältä uudelleen...  ;D
Jos sinua yhtään lohduttaa,et ole ainoa joka tuskastelee.

Minulla on onneksi vain yksi lohko, jota pitää tänä vuonna jakaa osiin ja sekin samalla tavoin kuin viime vuonna. Siitä oli vissiiin aari tai pari kadonnut. Yritin ensin täyttää hakemusta hakemalla vanhat tiedot, mutta tuli käsittämättömiä virheilmoituksia peruslohkon kasvulohkojen kokoon tai paikkaan liittyen. Ohjevideon katselukaan ei auttanut ja mielestäni olin piirtänyt niin kuin ohjeiden mukaan pitääkin. Sitten aloitin alusta koko homman ilman vanhoja tietoja. Ja onnistui ilman mitään ongelmia.

Jos se keleen ohjelmisto on niin tyhmä, ettei se osaa sovittaa vanhoja tietoja pikkuisen muuttuneisiin lohkon ulkorajoihin vaikkapa muuttamalla suurinta kasvulohkoa kun koko peruslohkon pinta-ala on muuttunut, niin sen olisi kyllä voinut kertoa jollakin selvästi näkyvällä ilmoituksella tai jättää kokonaan pois mahdollisuuden hakea vanhat tiedot tälle lohkolle.

Skyfox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: Tukihausta
Joo jotain geometriaan viittaavaa herjaa tuli kun yritti piirtää kasvulohkoja. En vieläkään tiedä mikä herjan aiheutti, mutta muutaman yrityskerran jälkeen homma meni yllättäen läpi. Jotain infoa eri herjoista ja miten niiden kanssa toimia kaipaisi ja herjat itsessään voisivat olla vähän selkokielisempiä.

Vaikka tarkoituksena oli käyttää hyväksi viime vuoden kasvulohkoja, ohjelma ei osannut tuoda niistä yhtäkään vaan kaikki piti piirtää uudelleen. Verenpaine ja syke nousi kyllä tuon kanssa touhutessa. Ne ketkä eivät vielä ole tänä vuonna tätä ruljanssia aloittaneet kehoitan asennoitumaan jo etukäteen siten että ongelmia tulee niin ehkei sitten sviduta ihan niin paljoa tuo touhu.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Tukihausta
Joo jotain geometriaan viittaavaa herjaa tuli kun yritti piirtää kasvulohkoja. En vieläkään tiedä mikä herjan aiheutti, mutta muutaman yrityskerran jälkeen homma meni yllättäen läpi. Jotain infoa eri herjoista ja miten niiden kanssa toimia kaipaisi ja herjat itsessään voisivat olla vähän selkokielisempiä.

Vaikka tarkoituksena oli käyttää hyväksi viime vuoden kasvulohkoja, ohjelma ei osannut tuoda niistä yhtäkään vaan kaikki piti piirtää uudelleen. Verenpaine ja syke nousi kyllä tuon kanssa touhutessa. Ne ketkä eivät vielä ole tänä vuonna tätä ruljanssia aloittaneet kehoitan asennoitumaan jo etukäteen siten että ongelmia tulee niin ehkei sitten sviduta ihan niin paljoa tuo touhu.

Edellisvuoden kasvulohkot tuli nätisti samoin, yhden poistin ja muutaman lisäsin. Aina jotain herjaa kerran tai pari. Lopulta sitten hyväksyi, lähetetty eilen ja nyt rahat tilillä * vitsi, vitsi*

nuuteroinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Tukihausta
Parikymmentä yritystä poistaa kasvulohko. Tuloksena herja : Geometria leikkaa itseään. Etenemään ei pääse.

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Tukihausta
Kieron miehen vinkkiä, elä poista kasvulohkoa, laita vaan sama kasvi sille kun mitä viereiselläkin on (olettaen että ovat nyt samaa tms?)