Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?  (Luettu 10977 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Minkä takia juuri loson tarttis ne sun palautusnaudat kaataa, jos ne ei kerran halua???????
Onhan niitä muitakin, jotka saa lehmän nurin  :o

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Minkä takia juuri loson tarttis ne sun palautusnaudat kaataa, jos ne ei kerran halua???????
Onhan niitä muitakin, jotka saa lehmän nurin  :o

Paimio olisi selvästi lähin , mutta ovat muutkin tietty vaihtoehtoja.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Jos tuon lihahomman haluaa tehdä vaikeaksi nii sitä se todella on tuolla asenteella.
Neljännesruho lehmästä on melkoinen köntti kuljetettavaksi hygieenisesti. Puolikkaasta puhumattakaan.Mutta vapaasti voi puuhastella tuonkin asian kanssa.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Jos tuon lihahomman haluaa tehdä vaikeaksi nii sitä se todella on tuolla asenteella.
Neljännesruho lehmästä on melkoinen köntti kuljetettavaksi hygieenisesti. Puolikkaasta puhumattakaan.Mutta vapaasti voi puuhastella tuonkin asian kanssa.

Käyttämätön aiv-muovi tms alle, ruho siihen ja helmat päälle. Ei se nyt mikään hirveä ongelma ole jos esim omistaa avolavan tai pakettiauton. Ehkä teillä päin ollaan suht kädettömiä.

Ja jos ajatellaan että kokonaisen 300kg lehmän leikkauttaa hintaan 2€ kg, se maksaa yhteensä jotain 600 euroa. Eikä saa vähentää verotuksessa. Jos sen tekee itse, nolla euroa. Menee itsellä vajaa päivä. En tiedä missä kohta minulla nyt on joku asenneongelma? :) Ja saa sen ruhon minun puolestani pistää vaikka 10 osaan teurastamolla, kunhan saan sen siis sieltä teurastamolta ulos.

Viimeksi muokattu: 10.04.16 - klo:10:27 kirjoittanut antti-x

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Lainaus
En tiedä missä kohta minulla nyt on joku asenneongelma? :)
Pulttipistoolin käytössä???

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Lainaus
En tiedä missä kohta minulla nyt on joku asenneongelma? :)
Pulttipistoolin käytössä???

Käytän tarvittaessa, mutta olen aika huono avamaan ja nylkemään lehmän hygieenisesti, ja kun siihen yhdistää sen että tarvitaan vielä raatoauto tontille, niin siitä työstä taas en koe saavani hyvää korvausta.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Lainaus
En tiedä missä kohta minulla nyt on joku asenneongelma? :)
Pulttipistoolin käytössä???
Ja nylkemisessä.. Jos nappaa tuolta navetasta nuoren lehmän, sillä saisi tuurillaan sen 600 euroa tiliä, kun laittaa lihoiksi tuossa navetan nurkalla tulee melkoisen hyvä kate, vaikka osan kissat ja koirat söisivät..ja ne suoletkin laittas Honkajoelle.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
No anyway, ilmeisesti Paimio edelleen suostuu antamaan ruhoja jos heidän kauttaan teurastaa, eli pitää vaan jättää se"osuusteurastamo" siitä välistä. Problem solved. Vaikka omistaahan HK Paimiosta puolet, eli saa tavallaan osansa... :-X


Ja tosiaan, kun minä nyljen lehmän, niin siinä on puoliväkisin ylimääräistä "marinointia" pinnassa enen kuin olen valmis.  :-[  Ja vatsan puolellakin voi toisinaan sattua jotain ylimääräistä kivaa.   Sitten kun puhdas ruho roikkuu katosta ja on puhdas pöytä ja puhtaat haalarit, niin homma on heti paljon paremmin hanskassa. Jos jokainen paisti ei sitten löydäkään ihan oikeaa muotoa, niin eipä ole lypsyrotuisella eläimellä niin tarkkaa. Tulee vaan enemmän paistijauhelihaa. :)

Viimeksi muokattu: 10.04.16 - klo:11:12 kirjoittanut antti-x

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Jos tuon lihahomman haluaa tehdä vaikeaksi nii sitä se todella on tuolla asenteella.
Neljännesruho lehmästä on melkoinen köntti kuljetettavaksi hygieenisesti. Puolikkaasta puhumattakaan.Mutta vapaasti voi puuhastella tuonkin asian kanssa.

Käyttämätön aiv-muovi tms alle, ruho siihen ja helmat päälle. Ei se nyt mikään hirveä ongelma ole jos esim omistaa avolavan tai pakettiauton. Ehkä teillä päin ollaan suht kädettömiä.

Ja jos ajatellaan että kokonaisen 300kg lehmän leikkauttaa hintaan 2€ kg, se maksaa yhteensä jotain 600 euroa. Eikä saa vähentää verotuksessa. Jos sen tekee itse, nolla euroa. Menee itsellä vajaa päivä. En tiedä missä kohta minulla nyt on joku asenneongelma? :) Ja saa sen ruhon minun puolestani pistää vaikka 10 osaan teurastamolla, kunhan saan sen siis sieltä teurastamolta ulos.
Kyllä siihen ruhon alle käytettykin muovi käy jos avolavalla sen ruhon kuskaat.
Se että teurastutat sen lehmäsi teurastamossa maksaa, vaikka et paloiteltuna sitä otakaan.Kuljetus teurastamolle ym.Ja sitten kun paloittelet sen ruhon, tulee siitä melkoinen kasa luita ja rasvanroiskeita ym roipetta,niitä luita kun ei pakastaa kannata. Tai en tiedä jos haluat sen talimäärän jauhelihaan, mutta kyllä alkaa rasvapitoisuus sitten olla yli 20%.Eikä enää pakkasessakaan pitkään säilyvää.
Jos epäilet että olen kädetön, siinä erehdyt.Olen monta nautaa teurastanut ja paloitellut kotona, mutta pidän tuota teurastamon palvelua hintaansa nähden hyvänä.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Jos tuon lihahomman haluaa tehdä vaikeaksi nii sitä se todella on tuolla asenteella.
Neljännesruho lehmästä on melkoinen köntti kuljetettavaksi hygieenisesti. Puolikkaasta puhumattakaan.Mutta vapaasti voi puuhastella tuonkin asian kanssa.

Käyttämätön aiv-muovi tms alle, ruho siihen ja helmat päälle. Ei se nyt mikään hirveä ongelma ole jos esim omistaa avolavan tai pakettiauton. Ehkä teillä päin ollaan suht kädettömiä.

Ja jos ajatellaan että kokonaisen 300kg lehmän leikkauttaa hintaan 2€ kg, se maksaa yhteensä jotain 600 euroa. Eikä saa vähentää verotuksessa. Jos sen tekee itse, nolla euroa. Menee itsellä vajaa päivä. En tiedä missä kohta minulla nyt on joku asenneongelma? :) Ja saa sen ruhon minun puolestani pistää vaikka 10 osaan teurastamolla, kunhan saan sen siis sieltä teurastamolta ulos.
Kyllä siihen ruhon alle käytettykin muovi käy jos avolavalla sen ruhon kuskaat.
Se että teurastutat sen lehmäsi teurastamossa maksaa, vaikka et paloiteltuna sitä otakaan.Kuljetus teurastamolle ym.Ja sitten kun paloittelet sen ruhon, tulee siitä melkoinen kasa luita ja rasvanroiskeita ym roipetta,niitä luita kun ei pakastaa kannata. Tai en tiedä jos haluat sen talimäärän jauhelihaan, mutta kyllä alkaa rasvapitoisuus sitten olla yli 20%.Eikä enää pakkasessakaan pitkään säilyvää.
Jos epäilet että olen kädetön, siinä erehdyt.Olen monta nautaa teurastanut ja paloitellut kotona, mutta pidän tuota teurastamon palvelua hintaansa nähden hyvänä.

No mitä teurastamoa käytät ja mitä se maksaa ruhokilolta alvilla?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Tietääkö joku vastausta kysymykseen, että saako koko (tietty tarkastetun) ruhon tai puolikkaan antaa tuottajapalautuksena, vai eikö? Ihan siis lailliselta kannalta. Eviran sivuilta tai googlella en vastausta löytänyt.
Tuossa vastaus selkeästi,toimii myös muillakin teurastamoilla   https://www.atriatuottajat.fi/yritystieto/tuottajatarjoukset/Sivut/Tuottajapalau.aspx

Voi olla selkeä vastaus, mutta ei esittämääni kysymykseen. Onko atrian tuottajapalautuksissa pakko ostaa se leikkaus, vai voiko viedä koko ruhon kotiin teurastamolta tai muualta? Vai missä kohtaa se asia luki?

Ehkä tässä on vaikeutena se, että sen puolikkaan ruhon välittäminen teurastamon kylmiöstä on hyvin vaikeaa? Ehkä se ruhosi on muiden takana, eikä teurastamolla ole laitetta jolla se sirretään linjaston ohi kattotelineillesi tai avolavasi lavalle  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Samaa sarjaa on kysymys, että miksi meijeri ei myy vaikka 100 litraa maitoa irtona?

Vai myykö. Tai myykö 50 kiloa voita irtona. Ehkä nämä ovat vaan teknisesti mahdottomia?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Täs on helppoo.Noita atrian leikkaajia asuu jokakylällä tusina.
Niille kun lupaa pimeenä parikymppiä,lihanpalan ja pullon.Niin ei itte tartte kuin ampua elukka ja ojennella lihalaatikoita ;D

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Tietääkö joku vastausta kysymykseen, että saako koko (tietty tarkastetun) ruhon tai puolikkaan antaa tuottajapalautuksena, vai eikö? Ihan siis lailliselta kannalta. Eviran sivuilta tai googlella en vastausta löytänyt.
Tuossa vastaus selkeästi,toimii myös muillakin teurastamoilla   https://www.atriatuottajat.fi/yritystieto/tuottajatarjoukset/Sivut/Tuottajapalau.aspx

Voi olla selkeä vastaus, mutta ei esittämääni kysymykseen. Onko atrian tuottajapalautuksissa pakko ostaa se leikkaus, vai voiko viedä koko ruhon kotiin teurastamolta tai muualta? Vai missä kohtaa se asia luki?

Ehkä tässä on vaikeutena se, että sen puolikkaan ruhon välittäminen teurastamon kylmiöstä on hyvin vaikeaa? Ehkä se ruhosi on muiden takana, eikä teurastamolla ole laitetta jolla se sirretään linjaston ohi kattotelineillesi tai avolavasi lavalle  ???

Mutta se yksittäinen ruho lähtee pieneen teurastamoon johon ei useinkaan lähde kuin se yksittäinen ruho kuitenkaan. Ja tosiaan sieltä samalta teurastamolta saa niitä ruhoja kunhan myy ne eri firman kautta  ???



Joka tapauksessa en jaksa täällä tästä enempää vääntää peistä. Joskus valmiiksi leikatut tuottajapalautukset ovat olleet halpoja. Toisilla teurastamoilla taitavat olla edelleen halpoja. Mutta täällä päin se valmiiksi leikkaaminen tuntuu aika kalliilta ja ilmeisesti pitäisi itse vielä erikseen selvitellä että onko siellä HK:n ulkopuolisella leikkaamolla aikaa leikata ja sitten yrittää sovittaa teurastus siihen aikatauluun.

Viimeksi muokattu: 10.04.16 - klo:15:40 kirjoittanut antti-x

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Saako teurastamo luovuttaa ruhon tuottajalle?
Tehtiin meilläkin ennen kaikki kotona mutta nykyään käytetty vuosia lihamaisteri.net palvelua. Olemme todella tyytyväisiä   :)