Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uuden lainan marginaali  (Luettu 13934 kertaa)

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Uuden lainan marginaali
Erääseen hankkeeseeni halusin vähän lainaa.
Op:n lista marginaalia olisi ollut 3,25, tinkimisen jälkeen 3% . Ei tullut kauppoja.
Vanhojen lainojen keskimarginaali on 1,5%.
Se valitus jo edullisesta jo saadusta rahoituksesta koski kyllä korviin. 8)

Ehdotin konttoripäällikölle lisäsaneeraamista niin olisivat sitten kilpailukykyisempiä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uuden lainan marginaali
Erääseen hankkeeseeni halusin vähän lainaa.
Op:n lista marginaalia olisi ollut 3,25, tinkimisen jälkeen 3% . Ei tullut kauppoja.
Vanhojen lainojen keskimarginaali on 1,5%.
Se valitus jo edullisesta jo saadusta rahoituksesta koski kyllä korviin. 8)

Ehdotin konttoripäällikölle lisäsaneeraamista niin olisivat sitten kilpailukykyisempiä.

Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Mulle eivät edes tee tarjousta enää.

Mulla vaihtu TAPIOLAAN marginaalit alle 2%

Se vinkuminen tuosta sinun 1,5% marginaalista voi johtua siitä että nykyinen euribori voi pienentään sitä marginaali. Eli tehdään tarjous että asiakas vaihtaa pankkia ja saadaan nämä "ongelmaliset" luotot joissa korko voi marginaaleineen painua 0% pois.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

optimisti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1527
Vs: Uuden lainan marginaali
Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Oikea meininki! 8)

Se valitus oli tosiaan sydäntä raastavaa. Muistavat varmaankin muinaisen kilpailutuksen, jonka seurauksena oli pakko tiputtaa marginaaleja.

S pankki voisikin olla kiinnostava vaihtoehto.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Uuden lainan marginaali

Se vinkuminen tuosta sinun 1,5% marginaalista voi johtua siitä että nykyinen euribori voi pienentään sitä marginaali. Eli tehdään tarjous että asiakas vaihtaa pankkia ja saadaan nämä "ongelmaliset" luotot joissa korko voi marginaaleineen painua 0% pois.

 Oon jännityksellä odotellut milloin puuttuuvat mun "kruununjalokiveen", 0,38% marginaalilla olevaan lainaan. 8)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uuden lainan marginaali

Se vinkuminen tuosta sinun 1,5% marginaalista voi johtua siitä että nykyinen euribori voi pienentään sitä marginaali. Eli tehdään tarjous että asiakas vaihtaa pankkia ja saadaan nämä "ongelmaliset" luotot joissa korko voi marginaaleineen painua 0% pois.

 Oon jännityksellä odotellut milloin puuttuuvat mun "kruununjalokiveen", 0,38% marginaalilla olevaan lainaan. 8)

Ei ne puutukkaan siihen vaan nostavat uusien lainojen marginaalia että keskimarginaali nousee.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Uuden lainan marginaali
Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Oikea meininki! 8)

Se valitus oli tosiaan sydäntä raastavaa. Muistavat varmaankin muinaisen kilpailutuksen, jonka seurauksena oli pakko tiputtaa marginaaleja.

S pankki voisikin olla kiinnostava vaihtoehto.
Käyppäs kysymässä saako S- pankista vaikka korkotukilainaa? Sama pätee tapiolaan yms. Sama juttu maksusitoumuksissa ja vastaavissa jutuissa. Mä ainakin suosin rahoituslaitoksia joissa hoituu kaikki mitä eteen tulee, enkä ole OP asiakas...

Viimeksi muokattu: 02.04.16 - klo:08:41 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uuden lainan marginaali
Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Oikea meininki! 8)

Se valitus oli tosiaan sydäntä raastavaa. Muistavat varmaankin muinaisen kilpailutuksen, jonka seurauksena oli pakko tiputtaa marginaaleja.

S pankki voisikin olla kiinnostava vaihtoehto.
Käyppäs kysymässä saako S- pankista vaikka korkotukilainaa? Sama pätee tapiolaan yms.

Juu.. Kyllä onnistuu korkotukilainatkin. S-pankki ja Tapiola on nykyään samaa firmaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Uuden lainan marginaali
Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Oikea meininki! 8)

Se valitus oli tosiaan sydäntä raastavaa. Muistavat varmaankin muinaisen kilpailutuksen, jonka seurauksena oli pakko tiputtaa marginaaleja.

S pankki voisikin olla kiinnostava vaihtoehto.
Käyppäs kysymässä saako S- pankista vaikka korkotukilainaa? Sama pätee tapiolaan yms. Sama juttu maksusitoumuksissa ja vastaavissa jutuissa. Mä ainakin suosin rahoituslaitoksia joissa hoituu kaikki mitä eteen tulee, enkä ole OP asiakas...

Onnistuu . eikä ole tarvinnut katua lähtöä pois popista. Korko menot tippui liki puolet  8)
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Uuden lainan marginaali
Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Oikea meininki! 8)

Se valitus oli tosiaan sydäntä raastavaa. Muistavat varmaankin muinaisen kilpailutuksen, jonka seurauksena oli pakko tiputtaa marginaaleja.

S pankki voisikin olla kiinnostava vaihtoehto.
Käyppäs kysymässä saako S- pankista vaikka korkotukilainaa? Sama pätee tapiolaan yms. Sama juttu maksusitoumuksissa ja vastaavissa jutuissa. Mä ainakin suosin rahoituslaitoksia joissa hoituu kaikki mitä eteen tulee, enkä ole OP asiakas...

Onnistuu . eikä ole tarvinnut katua lähtöä pois popista. Korko menot tippui liki puolet  8)

Sama vika kun lähdin SP:stä. Oon kuullut ettei isommasta OP:stä tahdo enää asuntolainaakaan saada herkästi tai sitten pitäisi olla oikeasti omaisuutta vakuudeksi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Uuden lainan marginaali
Kysyykö joku vielä OP:stä lainaa? ;D

Oikea meininki! 8)

Se valitus oli tosiaan sydäntä raastavaa. Muistavat varmaankin muinaisen kilpailutuksen, jonka seurauksena oli pakko tiputtaa marginaaleja.

S pankki voisikin olla kiinnostava vaihtoehto.
Käyppäs kysymässä saako S- pankista vaikka korkotukilainaa? Sama pätee tapiolaan yms. Sama juttu maksusitoumuksissa ja vastaavissa jutuissa. Mä ainakin suosin rahoituslaitoksia joissa hoituu kaikki mitä eteen tulee, enkä ole OP asiakas...

Onnistuu . eikä ole tarvinnut katua lähtöä pois popista. Korko menot tippui liki puolet  8)

Sama vika kun lähdin SP:stä. Oon kuullut ettei isommasta OP:stä tahdo enää asuntolainaakaan saada herkästi tai sitten pitäisi olla oikeasti omaisuutta vakuudeksi.

On ne OP:n marginaalit sitten hiukan nousseet sen jälkeen kun navettalainat sovittiin 2011. Marginaalit kaikissa lainoissa tasan 1%. Jännä että siitäkin on jo 5 vuotta kun navetan investointitukipapereita pyöriteltiin, tuntuu että ihan äsken oli. Pari vuotta vielä lyhennyksiä niin korkokulut ovat alle prosentin liikevaihdosta.

Viimeksi muokattu: 02.04.16 - klo:11:28 kirjoittanut antti-x

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Uuden lainan marginaali
Hirmuisia marginaaleja nykyään  :o
Silloin kun mulla oli vielä ns kovan rahan lainaa, niin marginaali oli 0,35  8)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Uuden lainan marginaali
Hirmuisia marginaaleja nykyään  :o
Silloin kun mulla oli vielä ns kovan rahan lainaa, niin marginaali oli 0,35  8)
On mullakin lainaa tuolla marginaalilla. Uusissa lainoissa on sitten pilkun paikka siirtynyt...  :(
Nothing is Something Worth Doing

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Uuden lainan marginaali
Hirmuisia marginaaleja nykyään  :o
Silloin kun mulla oli vielä ns kovan rahan lainaa, niin marginaali oli 0,35  8)
Silloin kun minulla oli pankkilainaa, niin ei puhuttu marginaaleista mitään, vain koroista. Sitä olikin sitten lähemmäs 20 %. Tuolloin otettiin lainaa vain kannattaviin hankkeisiin. Köyhimmät saivat tosin korkotukea ja inflaatio hoiti lyhennykset. Kansantalous porskutti eteenpäin, ei ollut lamaa tiedossakaan. Sitten tuli äkkipysäys, kun lainaa alkoi saada ulkomailta halvalla korolla kannattamattomiin hankkeisiin.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Vs: Uuden lainan marginaali
Tuohon voisi todeta, että silloin kannatti jopa kannattamatonkin investointi.  ;)

carhu

  • Vieras
Vs: Uuden lainan marginaali
Hirmuisia marginaaleja nykyään  :o
Silloin kun mulla oli vielä ns kovan rahan lainaa, niin marginaali oli 0,35  8)
Silloin kun minulla oli pankkilainaa, niin ei puhuttu marginaaleista mitään, vain koroista. Sitä olikin sitten lähemmäs 20 %. Tuolloin otettiin lainaa vain kannattaviin hankkeisiin. Köyhimmät saivat tosin korkotukea ja inflaatio hoiti lyhennykset. Kansantalous porskutti eteenpäin, ei ollut lamaa tiedossakaan. Sitten tuli äkkipysäys, kun lainaa alkoi saada ulkomailta halvalla korolla kannattamattomiin hankkeisiin.
[/quote

 Samanlaisia kokemuksia. Joka sai lainaa ja uskalsi investoida oli suurenyleisön mielestä jotenkin "hullu". Samanlainen meno se on aina ollut jotkut toivoo ja jotkut pelkää maatalouden kuolemaa.Ihan se näiden  "hullujen" varassa on aina tämä maatalouden elämä ollut. :D