• Tavallinen aihe

Aihe viljan hinta  (Luettu 568121 kertaa)

Paalimies

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: viljan hinta
Nyt Antti osui ytimeen. Kun ei kykene maksamaan ajoissa, ilmoittattakoon pankkeihin, verottajalle, voudille, kauppoihin ette saa rahojanne kuin joskus, ettekä myöskään saa viivästuskorkoa taikka muita kuluja🤬🤬

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sitä olen ihmetelly, että jos ostaja ei pysty maksamaan ja myyjä ei halua maksua ennen vuodenvaihdetta niin kuka syyllistyy rikokseen?
Mystinen kesälaatumies

Filosofi

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Sitä olen ihmetelly, että jos ostaja ei pysty maksamaan ja myyjä ei halua maksua ennen vuodenvaihdetta niin kuka syyllistyy rikokseen?

Tätä "ongelmaa" ei taida tulla kuin tilojen välisessä kaupassa, ja tällöinkin tilanne taitaa olla pitkälti soviteltavissa, toisin kuin isojen ostajien kanssa.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja nyt kun korkiaan viljanhintaan tuutittautuneet on tietty laittannu kaikki tarpeelliset ja vähän tarpeetontakin panosta niiin kun myyntitoimen aikaan hinta onkii puonnu tavanomaiselle 150 e/tn ni kait se alkaa hieman patittamaan..

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Anoran kauden 22 avaushinnat pyöreä 300 e/ton. No siitä on hyvä lähteä nostaan ylöspäin. Mutta kohtuullinen kuitenkin ja rohkaisee lannoitekaupoille. Mites se viljatilityslaki nykyään menee? , Onko raha tulossa maksimissaan kuukauden päästä tavaran lähdöstä vai voiko maksupäiväää siirtää eteenpäin jos viljelijä pyytää. Niinkuin OP.n eilisessä uutisessa luki niin maatiloissa on kahden kerroksen väkeä. . Onko toikin tieto julkista paljonko viljelijöiden tileillä on rahaa. Onneksi sentään ei ollut listattu y-tunnusten mukaan.  Jäämme odottaan seuraavaa viljamarkkinasiirtoa.
No ei mun käsittääkseni pysty siirtämään edes viljelijän aloitteesta.  >:(

Mulle on jäänyt semmonen käsitys, että 60 päivän päähän toimituksesta pystyy siirtämään.
No niinpäs muuten onkin.

Viimeksi muokattu: 31.07.22 - klo:11:43 kirjoittanut bouli