Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valio halpuuttaa itse  (Luettu 5134 kertaa)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Valio halpuuttaa itse
"Tuottajien saamaa lisää pienentämällä pyritään laskemaan luomutuotteiden kuluttajahintoja."
Boikottiin tuollaiset halpuuttajat


http://yle.fi/uutiset/maitotilojen_arki_tiukentuu_taas__luomulisan_leikkaus_vie_tuhansia_euroja/8760972

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Valio halpuuttaa itse
Mun puolesta luomulisä saa olla vaikka 5 euroa,kunhan se tulee markkinoilta,eikä muiden tilistä.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Valio halpuuttaa itse
Jospa sillä luomumaidolla ei sitten tavallista lantrattaisi.. ::)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valio halpuuttaa itse
No ei siinäkään ole järkeä että luomumaitoa ajetaan tavallisen joukkoon ja maksetaan siitä 14,5 senttiä litra! Joko pitää saada lisää luomutuote myyntiä aikaan tai lisää laskettava, ei voida olettaa että tavanomaisen tuottajat kompensoi luomutuotteeen tuotantokustannuksia.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Valio halpuuttaa itse
Miksi valio maksaa maidosta luomulisää eikä kuitenkaan hyödynnä kallista raaka-ainetta ?

Tällaisesta järjettömyydestä pitäisi päästä eroon.

Luomumaidon määrä on toki pieni. Herää kysymys mitä muita "pieniä, merkittyksettömiä" kuluja valiolla on ?

Rähjätään ja pauhataan hyvän pisneksen pilanneesta arlasta.

Miksi suomessa tuotetaan 600 milj litraa maitoa yli tarpeen ?

Tervetuloa markkinatalouteen.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valio halpuuttaa itse
Miksi valio maksaa maidosta luomulisää eikä kuitenkaan hyödynnä kallista raaka-ainetta ?

Tällaisesta järjettömyydestä pitäisi päästä eroon.

Luomumaidon määrä on toki pieni. Herää kysymys mitä muita "pieniä, merkittyksettömiä" kuluja valiolla on ?

Rähjätään ja pauhataan hyvän pisneksen pilanneesta arlasta.

Miksi suomessa tuotetaan 600 milj litraa maitoa yli tarpeen ?

Tervetuloa markkinatalouteen.

Siis maitoahan ei tuoteta yli oman tarpeen. Maitotuotteitten tuonti johtaa siihen että pitää jotain viedäkkin ulos. Valion luovutus pakko pitäisi myös koskea vasta puolta vastaan otto velvoitteena. Markkinatalouteen ei kuulu se että viranomainen sanoo millä hintaa saat myydä tuotteita ja että on pakko luovuttaa raaka-ainetta silloin kun vastaan ottaja haluaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4697
  • Savo savolaisille!
Vs: Valio halpuuttaa itse
Miksi valio maksaa maidosta luomulisää eikä kuitenkaan hyödynnä kallista raaka-ainetta ?

Tällaisesta järjettömyydestä pitäisi päästä eroon.

Luomumaidon määrä on toki pieni. Herää kysymys mitä muita "pieniä, merkittyksettömiä" kuluja valiolla on ?

Rähjätään ja pauhataan hyvän pisneksen pilanneesta arlasta.

Miksi suomessa tuotetaan 600 milj litraa maitoa yli tarpeen ?

Tervetuloa markkinatalouteen.

Luomu on osa Valion brandiä. Ja luomu on kuitenkin (hitaasti) kasvava tuotesegmentti.  Ja jotta raaka-ainetta riittäisi, on tuotannon kasvuun varauduttava etupainotteisesti. Jostain syystä Suomessa luomun kulutus on kasvanut hitaammin kuin esim. muissa pohjoismaissa. Johtuneeko yleisestä taloustilanteesta vai jostain muusta, sitä en osaa sanoa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valio halpuuttaa itse

Rähjätään ja pauhataan hyvän pisneksen pilanneesta arlasta.

Miksi suomessa tuotetaan 600 milj litraa maitoa yli tarpeen ?

Tervetuloa markkinatalouteen.

Se että Arla pilaa Suomen maitomarkkinoita, kuuluu Arlan omaan bisnekseen eikä siitä voi Arlaa syyllistää. Se on Arlan Tanskalaisten omistajien etujen mukaista ja firman pitää ajaa omistajiensa etuja.

Suomessa tuotetaan 600 miljoonaa litraa maitoa jota ei kuluteta suomessa. Tankassa vastaava luku taitaa olla jotain 6 miljardia litraa. Ironista kyllä Tanskassa kulutetaan maitoa paljon vähemmän kuin Suomessa, vaikka väkiluku on about sama. Tanska on maidon tuottajien, ei niinkään maidon kuluttajien maa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Valio halpuuttaa itse
Mun puolesta luomulisä saa olla vaikka 5 euroa,kunhan se tulee markkinoilta,eikä muiden tilistä.
Oma napa, paras napa.  ;D

maataloustuet voisi vaikka tuplata jos mun ei tarvii niitä maksaa...  :P
Nothing is Something Worth Doing

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65360
Vs: Valio halpuuttaa itse
tuo tanska on semmonen ihmemaa että mitä siellä ei tuoteta ei sitä myöskään tarvita!     koneet menee vientiin, liha menee vientiin ja jopa paska menee vientiin...                      ja silti maa on jollain lailla eun jäsen ja kova kilpailija markkinoilla.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Valio halpuuttaa itse
No ei siinäkään ole järkeä että luomumaitoa ajetaan tavallisen joukkoon ja maksetaan siitä 14,5 senttiä litra! Joko pitää saada lisää luomutuote myyntiä aikaan tai lisää laskettava, ei voida olettaa että tavanomaisen tuottajat kompensoi luomutuotteeen tuotantokustannuksia.
Lihapuolella teuraat menee kiljuen kaupaksi luomuna ja lehmävasikat samoin, mutta sonnivasikoissa tuppaa marras-joulukuussa tökkimään, kun luomukasvattamot täyttyy jo alkusyksystä. Tavanomaisena menee kyllä kaupaksi, mutta ilman luomulisiä.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valio halpuuttaa itse
No ei siinäkään ole järkeä että luomumaitoa ajetaan tavallisen joukkoon ja maksetaan siitä 14,5 senttiä litra! Joko pitää saada lisää luomutuote myyntiä aikaan tai lisää laskettava, ei voida olettaa että tavanomaisen tuottajat kompensoi luomutuotteeen tuotantokustannuksia.
Lihapuolella teuraat menee kiljuen kaupaksi luomuna ja lehmävasikat samoin, mutta sonnivasikoissa tuppaa marras-joulukuussa tökkimään, kun luomukasvattamot täyttyy jo alkusyksystä. Tavanomaisena menee kyllä kaupaksi, mutta ilman luomulisiä.

Minkä verran lihaan saa luomulisää? Maidossa se oli noin 46% ja tippui nyt 39 prosenttiin. Siis jos 37 sentin hintaa käytettään normimaidon hintana.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Valio halpuuttaa itse
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Valio halpuuttaa itse
No ei siinäkään ole järkeä että luomumaitoa ajetaan tavallisen joukkoon ja maksetaan siitä 14,5 senttiä litra! Joko pitää saada lisää luomutuote myyntiä aikaan tai lisää laskettava, ei voida olettaa että tavanomaisen tuottajat kompensoi luomutuotteeen tuotantokustannuksia.
Lihapuolella teuraat menee kiljuen kaupaksi luomuna ja lehmävasikat samoin, mutta sonnivasikoissa tuppaa marras-joulukuussa tökkimään, kun luomukasvattamot täyttyy jo alkusyksystä. Tavanomaisena menee kyllä kaupaksi, mutta ilman luomulisiä.

Minkä verran lihaan saa luomulisää? Maidossa se oli noin 46% ja tippui nyt 39 prosenttiin. Siis jos 37 sentin hintaa käytettään normimaidon hintana.
Tammisella 50 senttiä, mutta sisältää pihvilisän, eli lehmällä se on oikein hyvä, kun ei saa pihvilisää, sonnilla ja hieholla sitten aikapaljon huonompi.. Eli lehmällä noin 17 % ja sonnilla ehkä 7 ja hieholla pari rossaa enempi, vasikoille ei juuri makseta, joskus ollu 3 prossan luokkaa, en tiedä onko nyt mitään?

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Valio halpuuttaa itse
No ei siinäkään ole järkeä että luomumaitoa ajetaan tavallisen joukkoon ja maksetaan siitä 14,5 senttiä litra! Joko pitää saada lisää luomutuote myyntiä aikaan tai lisää laskettava, ei voida olettaa että tavanomaisen tuottajat kompensoi luomutuotteeen tuotantokustannuksia.
Lihapuolella teuraat menee kiljuen kaupaksi luomuna ja lehmävasikat samoin, mutta sonnivasikoissa tuppaa marras-joulukuussa tökkimään, kun luomukasvattamot täyttyy jo alkusyksystä. Tavanomaisena menee kyllä kaupaksi, mutta ilman luomulisiä.

Lehmä vasikat menee todennäköisesti luomutiloille täydentämään omaa luomu Karjaa. Sonnilat täyttyy näistä lihakarja sonneista heti alku syksystä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!