Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pohohohojoisen investoinnit  (Luettu 2811 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Pohohohojoisen investoinnit
Kun Suomi liittyi EU:n jäseneksi, määräsi EU. että kansallisten tukien ehtona tuotanto ei saa lisääntyä eikä siirtyä alueelta toiselle. Sitä ei ole noudatettu.

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/pekka-ja-jarkko-herajarvi-rakensivat-itse-telajyrsinkoneen/

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
MTK pj on maidontuottaja Lapin Simosta, nuorten pj on maidontuottaja pohjois-Lapista.

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3621
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
No Veeti.....helpottaako tää jonninjoutava lässytys ????

navettapiika

  • Vieras
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Veetin vatta taitaa olla sekaisin.. sai eilisellä virpomisreissulla vain niitä pahoja munia ja äkysissään söi kaikki... ::)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Tässä on miettimisen aihetta. Se mikä luvataan, myös pidetään. Itse olen kasvattanut tuotantoa vain sen verran kuin kiintiöt ovat sallineet. 2015 pysyttiin myös "kiintiön" rajoissa. Samoin tänä vuonna.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Tässä on miettimisen aihetta. Se mikä luvataan, myös pidetään. Itse olen kasvattanut tuotantoa vain sen verran kuin kiintiöt ovat sallineet. 2015 pysyttiin myös "kiintiön" rajoissa. Samoin tänä vuonna.

   Eikhän just ne tilat olekin vaikeuksissa joilla se mopo on karannut käsistä  liian suurellisten lainarahalla suoritettujen investointien takia..

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Veetin vatta taitaa olla sekaisin.. sai eilisellä virpomisreissulla vain niitä pahoja munia ja äkysissään söi kaikki... ::)
Veeti on tajunnut tämänkin asian väärin.On esitellyt eilen omia muniaa eikä kukaan ole huomioinut milläänlailla...

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Tässä on miettimisen aihetta. Se mikä luvataan, myös pidetään. Itse olen kasvattanut tuotantoa vain sen verran kuin kiintiöt ovat sallineet. 2015 pysyttiin myös "kiintiön" rajoissa. Samoin tänä vuonna.

   Eikhän just ne tilat olekin vaikeuksissa joilla se mopo on karannut käsistä  liian suurellisten lainarahalla suoritettujen investointien takia..

Juuri näin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
mutta mikä mahtaa olla se liian suurellinen investointi?    ite en kyllä keksi kuin joku piruparka voi 6-7 vuotta sitten tietää että eu alkaa jotain ukrainaa kosimaan jäseneksi ja sitten aiheuttaa krimin valtausken ja sen myötä pakotesodan..     vai tiesikö veeti moisen???   ja mikä sen estää edelleenkään investoimasta etelässä????   velkaa net kait etelänkin pankit antaa?    ja tuotoillahan net velat maksetaan eikä tuilla...

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
mutta mikä mahtaa olla se liian suurellinen investointi?    ite en kyllä keksi kuin joku piruparka voi 6-7 vuotta sitten tietää että eu alkaa jotain ukrainaa kosimaan jäseneksi ja sitten aiheuttaa krimin valtausken ja sen myötä pakotesodan..     vai tiesikö veeti moisen???   ja mikä sen estää edelleenkään investoimasta etelässä????   velkaa net kait etelänkin pankit antaa?    ja tuotoillahan net velat maksetaan eikä tuilla...

Veeti on koko EU-jäsenyyden ajan arvostellut tuotannon siirtoa pohjoiseen ylisuurilla pohjoisen tukiaisilla....jo vuodesta 1995.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
nutta mitäpä on moinen länkytys saanut aikaan???   ei pahemmin lisää syötävää pöydissä eteläsäkään!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Pohohohojoisen investoinnit


Veeti on koko EU-jäsenyyden ajan arvostellut tuotannon siirtoa pohjoiseen ylisuurilla pohjoisen tukiaisilla....jo vuodesta 1995.
[/quote]


   Toi on kyllä huomattu..
  Et ole vaan tutustunut pohjoisen tukiin ennen EU:ta, silloinhan siellä vasta tuettiinkin lypsämistä, kaikki etelän hiehotkin jopparit rahtasivat tuplahinnalla sinne kun ei hiehonkasvatuksesta saanut siellä häntärahaa, ei kannattanut omista odotella lypsikkejä..