Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pohohohojoisen investoinnit  (Luettu 2810 kertaa)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
   ja mikä sen estää edelleenkään investoimasta etelässä????   velkaa net kait etelänkin pankit antaa?    ja tuotoillahan net velat maksetaan eikä tuilla...
[/quote]

  Kyllä se litratuki auttaa sen tuoton kertymisen ratkaisevalla tavalla..

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Tässä on miettimisen aihetta. Se mikä luvataan, myös pidetään. Itse olen kasvattanut tuotantoa vain sen verran kuin kiintiöt ovat sallineet. 2015 pysyttiin myös "kiintiön" rajoissa. Samoin tänä vuonna.

   Eikhän just ne tilat olekin vaikeuksissa joilla se mopo on karannut käsistä  liian suurellisten lainarahalla suoritettujen investointien takia..

  Näin se menee. Ja siitä kumpuaa tuo viha.  :)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Pohohohojoisen investoinnit


Veeti on koko EU-jäsenyyden ajan arvostellut tuotannon siirtoa pohjoiseen ylisuurilla pohjoisen tukiaisilla....jo vuodesta 1995.


   Toi on kyllä huomattu..
  Et ole vaan tutustunut pohjoisen tukiin ennen EU:ta, silloinhan siellä vasta tuettiinkin lypsämistä, kaikki etelän hiehotkin jopparit rahtasivat tuplahinnalla sinne kun ei hiehonkasvatuksesta saanut siellä häntärahaa, ei kannattanut omista odotella lypsikkejä..
[/quote]

Tuo on totta, täältä lähetettiin kaikki huonot pahkajalkaiset elukat pohjoiseen, ne mitkä eivät kelvanneet edes Venäjälle.

kepulaista "aluepolitikkaa" tuokin.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Suhteessa etelään, C-alueella on varmasti raivattu enemmän peltoa. Tämähän on täysin erilainen tilanne, mitä sopimuksissa on so*****.

Kuitenkaan tähän ei ole kiinnitetty huomiota. No ei varmaan, kun koko maataloustoimintaa johdetaan Saanan juurelta.

Se ei ole lähelläkään kestävällä pohjalla, jos tuotantoa lisätään yhä pohjoisempaan.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
olisiko kuitenkin käynyt niin, jotta silloin aikanaan rahan persolla eteläinen suomi siirtyi maidontuotannosta viljanviljelyyn ja pääsi sitä myöten tutustumaan konjakin makuun. nyt sitten kun viljan hinta sukelsi, niin ollaan katkerana pohjoisemmalle suomelle, joka joutui pysyttäytymään karjataloudessa ja on sen pohjalle tilojaan kehittänyt.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Paljonko Veeti saa tukea jokaista työpäivää kohti?

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Joku on käynyt rahapussilla. Pohjoista tukea on leikattu. Itse olen ollut vastuullinen tuottaja ja tuottanut entisen tilakohtaisen viitemäärän verran. Veeti ei voi syyttää ainakaan minua.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
sehän nyt ei millää asiapohjalla ketään syytä!   vain sen takia että ei kehtaa ja viitti tuottaa kun joku voi tuottaa paremmin...              eikä kerrota mitä maksavat eräässä maassa maidosta talvella!   esällä on melkein eun hinnoissa... +17%

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Pohohohojoisen investoinnit
Tässä on miettimisen aihetta. Se mikä luvataan, myös pidetään. Itse olen kasvattanut tuotantoa vain sen verran kuin kiintiöt ovat sallineet. 2015 pysyttiin myös "kiintiön" rajoissa. Samoin tänä vuonna.

   Eikhän just ne tilat olekin vaikeuksissa joilla se mopo on karannut käsistä  liian suurellisten lainarahalla suoritettujen investointien takia..

  Näin se menee. Ja siitä kumpuaa tuo viha.  :)

mittee varten sie nuita tissinkoittajii niin kovasti vihhaat.  ;D ;D