Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi  (Luettu 1882 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
MTK-kepulaista pelleilyä, Kiviranta v.2007:

"Asia oli voimallisesti esillä jo ensimmäistä maaseudun tupoa neuvoteltaessa alkusyksystä 1996. Tuolloin valtiovarainministerinä oli Sauli Niinistö. Taisi puuttua tahtokin edetä asiassa. Tämän vaikutelman sain MTK:n vero- ja rahoitusryhmän johtajana, jolla paikalla tuolloin toimin."

Niinistö olisi pudottanut v. 1996 maatalouden alempaan energiaveroluokkaan kok. kansanedustajien hyväksynnällä, jolloin olisi säästytty nykyisenkaltaisilta "palautuksenhakuprosessilta".  MTK torjui. M-i:n kaapista löytyy tuosta dokumentit, sensijaan esim. tuon ajan MaasTulleista ei löydy mitään tukea Kivirannan väitteille.

Viimeksi muokattu: 14.03.16 - klo:07:24 kirjoittanut Veeti

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kiviranta ilmottauti itse syypääksi
Voisko nyt joku lahjottaa Veetille hiukan tuoreempaa lukemista??? Tai ainakin sellasta, missä on enemmän kuvia.. :'(

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Kiviranta ilmottauti itse syypääksi
Eipä varmaankaan valtiovarainministeri Niinistö tyrkyttänyt rahaa väkisin maatalouden energiaveron alentamiseksi, jos kerran "maatalous" ei tukea halunnut.

Pysyvän energiaveron alentamisen (koko maassa) sijaan MTK/kepu vaati rahojen ohjaamista C-alueen tukiin, AB-alueelle ei mitään.

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3621
Vs: Kiviranta ilmottauti itse syypääksi
Olavalla alkaa hampaat tylsyä....ja vitutuskäyrä nousee ....

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Kiviranta ilmottauti itse syypääksi
Voisko nyt joku lahjottaa Veetille hiukan tuoreempaa lukemista??? Tai ainakin sellasta, missä on enemmän kuvia.. :'(
Ihan kippeetä tuonkin asian jopa päivittäinen jankkaaminen. Pienet on Veetin kuviot, kun samoja asioita pitää päivästä toiseen linkittää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kiviranta ilmottauti itse syypääksi
Voisko nyt joku lahjottaa Veetille hiukan tuoreempaa lukemista??? Tai ainakin sellasta, missä on enemmän kuvia.. :'(
Ihan kippeetä tuonkin asian jopa päivittäinen jankkaaminen. Pienet on Veetin kuviot, kun samoja asioita pitää päivästä toiseen linkittää.
Niin...ehkäpä se on, kun mies saavuttaa tietyn iän niin jää nauha päälle.. Olisi vain valinnut paremman nauhan, vaikka jostakin "käsityö-lehdestä"... :'(

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Joka päivä kärsimme tuosta MTK:n hölmöntölväyksestä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Eikö sulla mitään muuta sisältöä oikeasti siinä elämässä ole??? Nyt susta pitää kyllä oikeasti huolestua. :'(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
ja montakos euroa sekin on tuosta veetin tilipussi ohentunnu?  ja se hakemisen suuri vaiva vielä....   milä se tuokin olis kompensoitu aikanaan?   eikös aikeena ollu joku löpön päivämaksu myös maatalouskoneille?       ihan kiva kun valtiohan on aina ottannu 110% kun jotain on antannu... veetillekin kylkyseen joutuna vielä veron kuittaamaan....

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Ilman hölmöntölväystä olisi maatalouden energialasku pienentynyt yli 10%. 

Merkittävä menetys  >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Energiaveroa sai jonkin aikaa pikkuisen palautushakemuksella, EU kielsi sen.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Mikset sää ole noin viisaana miehenä saanut mitään aikaseksi?? Olisko jo aika kokeilla mihin pystyy?? ???

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Mikset sää ole noin viisaana miehenä saanut mitään aikaseksi?? Olisko jo aika kokeilla mihin pystyy?? ???

  Totuuden puhujaa ei oo koskaan kiitelty. Paavo Väyrystä on ;)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Tänä päivänä on sankari se joka maksaa eniten veroja. ::)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Kiviranta ilmoittauti itse syypääksi
Tänä päivänä on sankari se joka maksaa eniten veroja. ::)

Hölmö se on.  ;)