mutta mitä se meinaa? saahan nallekin paaaljon enemmän rahaa kuin minä ja silti en natkuta siitä jatkuvasti! tuo tukiero on näennäinen aihe olla tuottamatta! kun saa tehtyä sen asian tehokkaasti niin kait se tuotanto on se pääasia!
On aivan sama, saako joku jostain rahaa vaikka miljoonan sekunnissa. Mutta tuki ja sen ohjaaminen vain tietylle sektorille ja alueelle, onkin eri juttu.
Maksat MTK:n jäsenmaksua. Olet kasvinviljelijä. Mitä konkreettista hyödyt? Et yhtään mitään.
Maksat Mhy:n jäsenmaksua. Olet kasvinviljelijä. Mitä hyödyt? Et yhtään mitään. (No, vähän liioittelemalla)
Mutta metsäpalveluja saat nykyään melkein mistä vaan. Jos hommaat palveluja vain mhy:n kautta, saat vastineeksi viittumaisen asenteen koneyrittäjiltä ja metsävirmoilta.
Mhy:n metsäpiiperrys on pahin asia, mikä voi jarruttaa metsäteollisuutta. Kaikki voi sitten itse leikkiä siellä metsässä niillä maatilapilkeillä. Ja monesti esteettisyyden kannalta, oma touhuaminen metsässä on parempaa kun tekee sitä harrastuksena.
Pelisilmällä ja kauppasilmällä pystyy pitämään itse parhaiten metsävirmat kurissa. Ja samoin itse voi tehdä kilpailutukset.
Eli käytännössä suuri osa pääomista menee ainoastaan poliittiseen käyttöön tundratuotannon ja tissinkoiton vääristyneeseen ylläpitoon.
Niin vielä. Tilaa Suolahdesta rojua raktoriisi. Kestää ikuisuus. Osta vaikka etuakseli jostain päin eurooppaa esim. eebayn kautta. Menee muutama päivä. Vähän lisää pelimerkkejä, niin tavara tulee seuraavana päivänä.
Eli kyllä tundraltakin saa lähtemään asioita ympäri maailmaa, jos vaan löytyy halua. Tietenkin, jos tukiraha tulee tilille automaattisesti ja vielä kompensoituna taantuman sattuessa, niin kukapa sitä haluaisi miettiä vaihtoehtoa ennen kun on pakko.