Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Koneurakoinnista lisätuloa.  (Luettu 8718 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Koneurakoinnista lisätuloa.
Kaikkien ei kannata tehdä kaikkea itse. Miks sitten jonkun kannattaa ostaa se kone ja ajaa sillä ja tehdä bisnestä?  Jokuhan sen koneen maksaa ja yleensä se joka teettää työn.

Ainakin itsellä maksuvalmius on omana työnä valtaosin peltotöitä tehden ollut hyvä. Onko syy kriisiin liian helppo elämä.?

Joku voi sanoa, että mene tuottaja ennemmin navettaan. No siellä menee kyllä ok vaikka teen myös peltotöitä.

Pitäskö alkaa vielä urakoimaan kun se on bisnestä. Sillä saadaan kuulema maksettua koneet ja itselle saa ajaa aina uusilla koneilla?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Näin voisit hommata vaikkapa sen haaveilemasi kaivinkoneen. Käytännössä omat hommat tulisi tehtyä ilmaiseksi, kun kone tulisi maksuun urakoinnilla. Voiko mikään mennä pieleen... ???

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Mulle laskivat että kanntaa ostaa 1000-1500 paalin määrillä oma kone ja kuoletusaikakin laskettiin 5 ja 10 vuodella. Vieläpä UUSI!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Näin voisit hommata vaikkapa sen haaveilemasi kaivinkoneen. Käytännössä omat hommat tulisi tehtyä ilmaiseksi, kun kone tulisi maksuun urakoinnilla. Voiko mikään mennä pieleen... ???
Tuon kaivinkoneen saisi kannattavaksi ilman urakointia kun laittas jonkun 20 tonnia painavan ja siihen salaoja-auran. Just oli puhetta yhden pro isännän kans että salaojituksesta on tehty tieten "vaikeaa" jotta joku salaojaukko voi laskuttaa 3000€ ha. Sitten jos on niin puusilmä että ei osaa piirustuksia lukea niin voi unohtaa homman.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Siitä vaan näppärästi salaojittamaan kaivurilla ;D

Maitotilalla ei kyl kannata täppäröimään lähteä.

Jonkun verran oon tuollaisia auttamishommia tehnyt pääasiassa paalaimella, jotain tonni - kaks vuodessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Äkkiseltään niin kokemus sanoo että jos meinaa urakoida maataloushommia niin ainut taloudellisesti järkevä vaihtoehto on vaihtotyö jossa tekee yhtä tai muutamaa homma koko oman tilan peltotyömäärän verran ja sitten muut tekee vaihtotyönä ne muut tilan työt. Tällä säästää valtavasti investoinneissa.

Jos oikeasti meinaa urakoida niin sitten pitää unohtaa ainakin karjanhoito ja ostaa mielummin sellainen kone millä pystyy toimimaan kelistä riippumatta. Tällöin voi urakoinnilla rikastua.

Muuten ollaan äkkiä tilanteessa että urakointi maksaa enemmin kuin että se tuo rahaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
sovvain ku mä en ainakaa tiä yhtäkää urakkahommaa mitä teherähän onnistuneesti ympäri vuoren.. pois lukien maa ainesten ajo ja kaivuu ja mettätyöt?

jotta kun jos pitää työllistyä ympäri vuoren niin sitä makaavaa kalustua on niin perkeleesti pitkin vuotta..


mutta son tosi että jos elukkoja on sopivasti tai enemmän niin miksi keskittyä muuhun..


miksi kaikkien pitää urakoora jotain? menkää saatana mettätöihin, tehtaisiin, siivoojiksi, lomittahan, toimistohommiin tai jotain muuta pienemmän riskin homma paremmalla palakalla ::)
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Pottunokka

  • Vieras
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
sovvain ku mä en ainakaa tiä yhtäkää urakkahommaa mitä teherähän onnistuneesti ympäri vuoren.. pois lukien maa ainesten ajo ja kaivuu ja mettätyöt?

jotta kun jos pitää työllistyä ympäri vuoren niin sitä makaavaa kalustua on niin perkeleesti pitkin vuotta..


mutta son tosi että jos elukkoja on sopivasti tai enemmän niin miksi keskittyä muuhun..


miksi kaikkien pitää urakoora jotain? menkää saatana mettätöihin, tehtaisiin, siivoojiksi, lomittahan, toimistohommiin tai jotain muuta pienemmän riskin homma paremmalla palakalla ::)

Siivoojan hommia oon hakenut, mutta ottavat nykyään mieluummin mamuja niihin töihin. Autoa en osaa ajaa, joten autokuskin hommatkin on pois suljettu. Mettässä teen talvet polttopuita omaan tupaan, hiukan myyntikuitua siinä sivussa, maksavat vaan nykyään niin penteleen huonosti kuitupölleistä. Kesä meneekin ruiskun päällä, luteita ja rikkoja riittää.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Juu kiitti jusu vinkistä. Siivottiin hotellissa kerrosta ja lisähommina KONEELLA kun raavittiin pesämunaa tilanostoon.

Vaan mun kiinnostus riittää noihin omiin elukoihin ja sitten omilla pelloilla. Vaan jos hommaisin esim mchale fusionin, kun olis pari vihmerää kuskiakin ja täällä pyytävät toista kymppiä paalilta. Voisin tehdä pientä bisnestä. Suuttusko tuosta kukaan?

Viimeksi muokattu: 23.02.16 - klo:23:43 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Juu kiitti jusu vinkistä. Siivottiin hotellissa kerrosta ja lisähommina KONEELLA kun raavittiin pesämunaa tilanostoon.

Vaan mun kiinnostus riittää noihin omiin elukoihin ja sitten omilla pelloilla. Vaan jos hommaisin esim mchale fusionin, kun olis pari vihmerää kuskiakin ja täällä pyytävät toista kymppiä paalilta. Voisin tehdä pientä bisnestä. Suuttusko tuosta kukaan?

No mahdolisesti ne muut urakoijat, kun heiltä lähtee asiakas pois ja tulee vielä heidän apajilleen tienaamaan. Tääläpäin eräs urakka urpo vetää herneen nenään heti jos isännät ostaa itselleen koneet rehuntekoon ja hän ei Kronellaan saa tulla pyöritelemään 150 mäkkärin paaluja!

Tosiaan laskettiin, niin vaihtoehtona urakoitsia tai oma kone. Niin 1000-1500 paalin vuosimäärillä kannatti jo 5 vuoden kuoletusajalla ostaa oma kone.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Juu kiitti jusu vinkistä. Siivottiin hotellissa kerrosta ja lisähommina KONEELLA kun raavittiin pesämunaa tilanostoon.

Vaan mun kiinnostus riittää noihin omiin elukoihin ja sitten omilla pelloilla. Vaan jos hommaisin esim mchale fusionin, kun olis pari vihmerää kuskiakin ja täällä pyytävät toista kymppiä paalilta. Voisin tehdä pientä bisnestä. Suuttusko tuosta kukaan?
Mitäpä sillä on väliä suuttuuko? Bisnes on bisnestä ja siinä ei saa tunteilla.
Ainakin omasta mielestä rehunteko on vähiten järkevä ulkoistaa jos itse suinkin ehtii tekemään. Ostaa paalaimen tai noukkarin ja vetää sen kymmenen vuotta samalla, niin aika vähän vuotta kohti jää kuoletusta.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Äkkiseltään niin kokemus sanoo että jos meinaa urakoida maataloushommia niin ainut taloudellisesti järkevä vaihtoehto on vaihtotyö jossa tekee yhtä tai muutamaa homma koko oman tilan peltotyömäärän verran ja sitten muut tekee vaihtotyönä ne muut tilan työt. Tällä säästää valtavasti investoinneissa.
Mä en käsitä koko vaihtotyötä, se on lähinnä jotain sosialismiin viittaavaa shitiä. Miksei sitä hommaa voi ihan reilusti laskuttaa ja sitten kun toinen kaveri tulee omiiin hommiin, niin se lähettää vastavuoroisesti oman laskun työstään. Ei tarvii sitten kinata että kumpi teki enemmän ja millä koneilla. Jos toinen hinnoittelee itsensä ylös, niin toinen kumppani voi silti mennä tekeen oman urakkansa.

Nothing is Something Worth Doing

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
mutta pitääkö oikeesti olla aina noin virallinen ja kypärä päässä?     kyllä miä ainakin tekisin enemmänkin vaihtotyötä jos vaan olis tarjolla, samoin kuin olisipa noita urakoijia kylillä... tekemässä naa pienet määrät!   ei paljon kiinnosta 50 kilsan päästä tekemään jotain 3-5 hehtaarin rehuja!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Äkkiseltään niin kokemus sanoo että jos meinaa urakoida maataloushommia niin ainut taloudellisesti järkevä vaihtoehto on vaihtotyö jossa tekee yhtä tai muutamaa homma koko oman tilan peltotyömäärän verran ja sitten muut tekee vaihtotyönä ne muut tilan työt. Tällä säästää valtavasti investoinneissa.
Mä en käsitä koko vaihtotyötä, se on lähinnä jotain sosialismiin viittaavaa shitiä. Miksei sitä hommaa voi ihan reilusti laskuttaa ja sitten kun toinen kaveri tulee omiiin hommiin, niin se lähettää vastavuoroisesti oman laskun työstään. Ei tarvii sitten kinata että kumpi teki enemmän ja millä koneilla. Jos toinen hinnoittelee itsensä ylös, niin toinen kumppani voi silti mennä tekeen oman urakkansa.

Näinhän vaihtotyössä toimitaankin. Eli joka hommasta minkä tekee niin laitetaan lasku. Hommat vaan sovitaan tilallisten välillä että menevät vähän ristiin. Sitten kun laskut liikkuu suht samaan aikaan niin itse olen kirjoittanut ns. Miinusrivin omaan laskuun missä toisen viljelijän lähettämä lasku vähennetään omasta loppusummasta. Tällöin päästään tilanteeseen että tilalla tulee kaikki hommat tehtyä vaikka ei olekaan ostanut kaikkia koneita ja tärkeintä eli sitä maksettavaa ei kerry aivan valtavasti.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Vs: Koneurakoinnista lisätuloa.
Äkkiseltään niin kokemus sanoo että jos meinaa urakoida maataloushommia niin ainut taloudellisesti järkevä vaihtoehto on vaihtotyö jossa tekee yhtä tai muutamaa homma koko oman tilan peltotyömäärän verran ja sitten muut tekee vaihtotyönä ne muut tilan työt. Tällä säästää valtavasti investoinneissa.
Mä en käsitä koko vaihtotyötä, se on lähinnä jotain sosialismiin viittaavaa shitiä. Miksei sitä hommaa voi ihan reilusti laskuttaa ja sitten kun toinen kaveri tulee omiiin hommiin, niin se lähettää vastavuoroisesti oman laskun työstään. Ei tarvii sitten kinata että kumpi teki enemmän ja millä koneilla. Jos toinen hinnoittelee itsensä ylös, niin toinen kumppani voi silti mennä tekeen oman urakkansa.

Näinhän vaihtotyössä toimitaankin. Eli joka hommasta minkä tekee niin laitetaan lasku. Hommat vaan sovitaan tilallisten välillä että menevät vähän ristiin. Sitten kun laskut liikkuu suht samaan aikaan niin itse olen kirjoittanut ns. Miinusrivin omaan laskuun missä toisen viljelijän lähettämä lasku vähennetään omasta loppusummasta. Tällöin päästään tilanteeseen että tilalla tulee kaikki hommat tehtyä vaikka ei olekaan ostanut kaikkia koneita ja tärkeintä eli sitä maksettavaa ei kerry aivan valtavasti.

Voi helvete, se laskutaito jonka oot täällä tuonu esille, lupaa vähän huonoa. Huoletonta pyöristämistä sattuman varaiseen suuntaan.

Vaihtotalous on sitä, kun A antaa B:lle jauhoja leipään ja B onkii A:lle ahvenia maksuksi. Ei siinä raha liiku. Oravan nahkoja korkeintaan.