Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ennustus: Valtran portaaton  (Luettu 33807 kertaa)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Ennustus: Valtran portaaton
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.




No en nyt kehuis tota haitekkia saati deltapowershiftiäkään. Jokuja tunteja tullut semmosillakin hierottua. Ykköshaitekit oikeastaan onnettomimpia esityksiä.

Deltapowershift kaukana takana vanhasta Dynashiftista, Dyna nelosesta nyt puhumattakaan.


Just nimenomaan Valtran ratkaisuna siksi, ettei konsernin päämerkkien maine kärsi, jos laatikko ei ookkaa niin hyvä kuin toivotaan...

No katotaan millanen tulee, kokeillaan ja arvostellaan vasta sitten kunnolla.

PS! Mulla ei ole Agcon osakkeita.
tethering holes to their concave windings

J.A.Sandels

  • Vieras
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Suunnanvaihdosta tullenee pakoilla toimiva,jolla saadaan sitä valmetin murehtimaa peruutuksen hyötysuhdetta paremmaksi. Se mahdollistaa myös sen että liikkeelle lähtö voidaan tehdä vähäisemmällä mehuvedolla kuin nyt. Mekaanista osuutta ehkä lisätään ehkä ei.
Luulisin kuitenkin tuon nykyisen kertoja systeemin muuttuvan vauhdissa käytettäväksi,ehkäpä useampi nopeus?
Ihan tuhon yllä esitettyyn ristisiitokseen en kyllä usko, arvelin tuossa että kyllä se Valmetin nokka pitenee taas mutta se toinen vaihteisto sen variolaatikon eteen sopiikin sen niin paljon kehutun runkotankin paikalle ;D

status

  • Vieras
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Ihan tuhon yllä esitettyyn ristisiitokseen en kyllä usko, arvelin tuossa että kyllä se Valmetin nokka pitenee taas mutta se toinen vaihteisto sen variolaatikon eteen sopiikin sen niin paljon kehutun runkotankin paikalle ;D

Ja muavinen polttoaine pönttö jonnekin astinlaudan eteen tyrkylle, maailman kolhuja odottamaan ???

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.


   vai laittaa ne fenttiiki teltta power sift  kehittyy se seki  ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Reginan vanki

  • Vieras
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Älä ainakaan ala rahasta ennustamaan. Tai toisaalta tuohan on kuin Valte ennustaisi. ;D

Valtran portaaton pitäisi olla valmis ensi vuonna, jos näyttelyssä kuultuun on uskominen. Tuskimpa sitä muihin konsernin tuotteisiin sotketaan. ;)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Ennustus: Valtran portaaton


Kyllä siitä tulee VITSI ;-)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

master

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
  • Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Samaa mieltä kuin ojala. Olisi agco voinut kuopata koko valtran ja ruveta tekeen suolahdessa fendtin järjestelmä- ja työkoneenkantaja traktoreita.

Reginan vanki

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Valtra Dyna-VT
Ei Valtraa kuopata kannata. Joka merkillä on omat kannattajansa ja meneehän se konsernin kolmantena. Portaattoman Valtran olisi voinut tehdä laittamalla Dyna-VT:hen Valtran pellit, koska osassahan on jo Susi-riisseli. Olisi samalla ollut toimiva perä, vai mitä Ojala. Ylivoimaa! ;D
Köyhän kans on niin raskas jutella.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Niin,eihän Deltan välityssuhdealue riitä nykymuodossaan korvaamaan esim.Case CVX hammaskytkinvalikoimaa.Muutoksiahan siihen on tehtävä.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
en usko että pilaavat fendiä valtran laatikoilla.. :)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.



koskas tää tapahtuu veikkauksia?

articla

  • Vieras
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Valtran "portaaton" tulee perustumaan täysin mekaaniseen vaihteistoon jota automatiikka ohjaa kahden ajokytkimen kautta, saaden aikaan portaattomuuden tunteen.
Hyötysuhteeltaan täysin mekaanisen veroinen. Ei luistavia pakkoja.
Ja liikkeelle pääsee myös talvella HETI, eikä vartin-puolentunnin päästä startista. :-*

Näin on EHKÄ ihan varmasti KAI... ???
Aika näytää mitä tuleman pitää, mutta näin se vain on.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Valtran "portaaton" tulee perustumaan täysin mekaaniseen vaihteistoon jota automatiikka ohjaa kahden ajokytkimen kautta, saaden aikaan portaattomuuden tunteen.
Hyötysuhteeltaan täysin mekaanisen veroinen. Ei luistavia pakkoja.
Ja liikkeelle pääsee myös talvella HETI, eikä vartin-puolentunnin päästä startista. :-*

Näin on EHKÄ ihan varmasti KAI... ???
Aika näytää mitä tuleman pitää, mutta näin se vain on.

MIten saadaan aikaiseksi vakiokierroksilla postaaton välityssuhde täysin mekaanisessa vaihteistossa? Luistattamalla jotain?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ennustus: Valtran portaaton
Valtran "portaaton" tulee perustumaan täysin mekaaniseen vaihteistoon jota automatiikka ohjaa kahden ajokytkimen kautta, saaden aikaan portaattomuuden tunteen.
Hyötysuhteeltaan täysin mekaanisen veroinen. Ei luistavia pakkoja.
Ja liikkeelle pääsee myös talvella HETI, eikä vartin-puolentunnin päästä startista. :-*

Näin on EHKÄ ihan varmasti KAI... ???
Aika näytää mitä tuleman pitää, mutta näin se vain on.

MIten saadaan aikaiseksi vakiokierroksilla postaaton välityssuhde täysin mekaanisessa vaihteistossa? Luistattamalla jotain?



Pikavaihteitten pakkoja luistattamalla tietysti.
Kui mää ain olen paras?