Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Omalla kustannuksella tehty tie  (Luettu 7316 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: Omalla kustannuksella tehty tie
onko kyseessä ns. hätätie?      jollaisia aikoinaan laitettiin soille ihan varuille mutta ei jokapäiväkäytössä ainakaan raskaalla kalustolla.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Omalla kustannuksella tehty tie
Itsellä sellainen tapaus, että metsätilani pohjoispuolen naapurikiinteistöllä on erämaakämppä, jonne ei ollut tietä. Tieoikeus määritelty muinoin sinne pohjoisen kautta jotain polkua pitkin, mutta varsinaista tietä kyseiselle kiinteistölle ei mennyt. Uusi omistaja haki maanmittarilta tieoikeutta etelän kautta, siis minun maani läpi. Myöskään minun maani läpi ei mene kyseiselle kiinteistölle tietä, mutta matka olemassa olevalta tieltä on huomattavasti lyhyempi. Maanmittauslaitoksen mukaan en olisi pystynyt asiaa estämään vaan he määrittelevät uuden tieoikeuden maani läpi. Annoin siis suostumuksen tien tekemiseen. Vaatimuksenani oli että kyseinen kiinteistön omistaja rakentaa tien omakustanteisesti ja minä saan täyden käyttöoikeuden kyseiseen tiehen. Uusi tie on n. puoli kilometriä pitkä. Sain siis ilmaisen metsäautotien rasitetta vastaan... Sitä en tiedä miten aloittajan tapauksessa, kun tie jo valmiina, että onko mahdollista saada jotain korvauksia tien tekemisestä..?

15 vuotta ja sen jälkeen ei oteta tien tekemisen kustannuksia huomioon, on jo tullut täysi hyöty tiestä. Viisaimmat juonijat odottaa tuon 15 vuotta, ettei tarvitse osallistua rahalla jälkikäteen. Aiemmin oli aikaraja 10 vuotta.

Se pitää päätää siellä loppu pään kokouksessa että tien parannus aloitetaan kahden vuoden päästä siitä 15 vuoden täyttymisestä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!