Siinä wikipediasta tietoa, ei mikään kovin pitkä ikäinen kones.
V-2 ja V2/34 olivat 12-sylinterisiä V-moottoreita, tyypiltään vapaasti hengittäviä nestejäähdytteisiä suorasuihkutusdieseleitä. Sylinterilohkot olivat 60 asteen kulmassa. Kyseessä on sivukiertokankimoottori, jossa pääkiertokanki oli laakeroitu kampiakselille ja toisen sylinterilohkon mäntien kiertokanget pääkiertokankien alapäähän. Rakenteesta johtuen iskun pituus ja puristussuhde olivat suuremmat oikeassa sylinterilohkossa kuin vasemmassa. Kiertokankien rakenteesta johtuen moottorissa oli noin 1 200–1 300 kierrosluvulla värinäalue, jota ei saanut käyttää pitkäaikaisesti. Sylinterin halkaisija oli 120 mm. Iskunpituus oli vasemmassa lohkossa 180 mm ja oikeassa lohkossa 186,7 mm. Puristussuhde oli vasemmassa lohkossa 15 ja oikeassa 15,08. Iskutilavuus oli 38,88 litraa. V-2 oli keskinopea dieselmoottori, teholtaan 500 hv / 368 kW 1 800 K/min, huippuvääntömomentti 2 200 Nm saatiin n. 1 400–1 550 k/min. Käyttökierroslukualue on 1 600–1 700 ja teho 1 700 kierroksella minuutissa 400 hv / 294 kW. Vain hetkellisesti voitiin käyttää suurinta tehoa 1 800 kierroksella minuutissa. Suurin vääntömomentti saavutettiin kierrosluvulla 1 100–1 200. Moottorin suurin kierrosluku oli 2 050.lähde?
V-2-moottoria käytettiin T-34- ja KV (Kliment Vorosilov) -vaunuissa, V-2/34-moottoria puolestaan erikoisajoneuvoissa kuten telavetäjissä. Moottori painoi 750 kg. V-2-moottorin kampikammio, sylinterilohko ja sylinterinkannet olivat alumiinia. Kummassakin kannessa oli 2 nokka-akselia, joiden nokat painoivat suoraan venttiileitä. Joka sylinterissä 2 imu- ja 2 pakoventtiiliä. Moottorin kaikki apulaitteet olivat hammaspyöräkäyttöisiä. Polttoaineen siirtopumppu oli hammaspyöräpumppu ja ruiskutuspumppu 12-mäntäinen rivipumppu, joka sijaitsi sylinterilohkojen välissä. Moottorin käynnistys tapahtui T-34-vaunuissa sähköllä ja varajärjestelmänä oli paineilmakäynnistys. Moottorin käyttöikä on suomalaisten kokemusten perusteella noin 4 000 käyttötuntia.
Moottori oli niin edistyksellinen, että sen perusrakenne on yhä käytössä venäläisissä (neuvostoliittolaisissa) panssarivaunuissa, vain apulaitteita on paranneltu ja sijoiteltu eri tavalla. Lisäksi suurimpaan osaan moottoreista on nykyjään laitettu turboahdin. Kyseinen moottori on edelleen myös siviilikäytössä muun muassa laivoissa ja generaattoreiden pyörittäjänä, se on myös saanut suosiota tractor pulling -harrastajien keskuudessa.