Tosi pehmeää saa olla, jos pyöränvälijyrä sukeltaa. Silloin painuu jo vetokonekin...
Pyöränvälijyrää kannateltava käytännössä kaikilla mun pelloilla. Eikä mielestäni oo märkää tai pehmeää
Kyllä sen huomaa milloin jyrää kevennettävä, ei riitä 200 heppaakaan kun alkaa maavalli kasvamaan jyrän edessä
Tuo vieskalaisen malli sellainen, ettei renkaiden välissä maa juokse, vaan valli menee edellä kokoajan sopivissa olosuhteissa eli kuivahkoissa. Kaveri käyttää rapidissa vetovastusta, se ok. kun olosuhteet vaihtelee hiedan ja turpeen välillä. Suunnilleen samaa maalajia olevilla mailla riittää asennonsäätö, päisteessä napista kone alas että kääntyy eikä puske suoraan täysillä säiliöillä.
Maalajit Kht ja turpeet, multamaat. Vähän on raskaampaa maalajiakin eli hienoa hietaa. Siellä ei kannatusta tarve, kun on kova maalaji
Kaverilla härmäläinen ja isommat säiliöt ku vieskalaisesa mutta tyhjäpainoa vähemmän, saattaa olla siltikin yhtä raskas möykky. Jyrä saa olla maassa pl. märät silmäkkeet. Eli erilailla käyttäytyy nuo jyrät eri koneissa. Muokkaus toki vaikuttaa eniten, kevätkyntö ja kertaäestys pahin. Mitä useammin äestää, sitä tiiviimmmäksi pelto muuttuu ja jyrän kannattelutarve vähenee.
Ens keväänä tulee kokemusta Tumelaisesta versiosta, saa nähä