Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6400 valmetin lataus  (Luettu 11196 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: 6400 valmetin lataus
eikös normaalissa moottorissa kuule kuinka hihna käyttäytyy kun kierroksia lisää?  ainakin itellä fiudessa kuulee jos hihna luistaa tai hankaa pohjaan... mutta siinä moottori käykin sivistyneesti nätisti, ronkuttamatta! ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: 6400 valmetin lataus
Kone käymään-> kaikki valot päälle-> sit sinne laturin viereen ja repäisee johdon irti niin kuulee kyl jos kuormitus vaikutti hihnan luistoon.

Tosin tää on arvaus, kun meillä ei ole misään koneissa tuollaisia ongelmia  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 6400 valmetin lataus
Edellinen laturi oli Iskra, tämä uusi on Letrika ja se tuli Agco:n laatikossa..niin kumman hihnapyörä on oikeen kokonen. Molemmat on 65A ja yhdellä hihnalla tämä mun kone.
Maanantaina hihnan vaihto ja hihnapyörien puhdistus..pitää tehdä pakolliset hommat näkösän aikaan

Varmaan siinä vanhassa on oikean kokoinen hihnapyörä jos se sillä toimi oikein. ;D

Saattaa olla että mootorissa on jossain vaiheessa muidenkin hihnapyörien kokoja muutettu sen takia että on saatu toisaen kokoset hihnapyörät halvemmalla moottoriin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: 6400 valmetin lataus

Varmaan siinä vanhassa on oikean kokoinen hihnapyörä jos se sillä toimi oikein. ;D

Saattaa olla että mootorissa on jossain vaiheessa muidenkin hihnapyörien kokoja muutettu sen takia että on saatu toisaen kokoset hihnapyörät halvemmalla moottoriin.

Samaa mieltä. Eiköhän alkuperäinen ole se oikean kokoinen. Suuremmalla hihnapyörällä hihna kait pitää paremmin kun se pidemmältä matkalla kiinni pyörässä eikä hihnan tarvitse taipua ihan niin jyrkälle mutkalle. Sekin on voinut olla syynä.

Jos minä oikein laskukaavoja muistelin, niin 95 mm hihnapyörän kehä on lähes 20% pidempi kuin 80 mm pyörän. Jos laturin kierronnopeus (ja kierroslukumittarin näyttämä) putoaa myös tuon verran, niin kyllä sillä aika paljon merkitystä on. Kun täällä on vissiin minua paljon paremmin hihna/ketjuvetoisten nopeuksien ja kierronopeuksien laskentaa hallitsevia, niin onko tuo edes sinnepäin...  ::)  Jospa vaikka oppisi täältä jotain hyödyllistä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 6400 valmetin lataus

Varmaan siinä vanhassa on oikean kokoinen hihnapyörä jos se sillä toimi oikein. ;D

Saattaa olla että mootorissa on jossain vaiheessa muidenkin hihnapyörien kokoja muutettu sen takia että on saatu toisaen kokoset hihnapyörät halvemmalla moottoriin.

Samaa mieltä. Eiköhän alkuperäinen ole se oikean kokoinen. Suuremmalla hihnapyörällä hihna kait pitää paremmin kun se pidemmältä matkalla kiinni pyörässä eikä hihnan tarvitse taipua ihan niin jyrkälle mutkalle. Sekin on voinut olla syynä.

Jos minä oikein laskukaavoja muistelin, niin 95 mm hihnapyörän kehä on lähes 20% pidempi kuin 80 mm pyörän. Jos laturin kierronnopeus (ja kierroslukumittarin näyttämä) putoaa myös tuon verran, niin kyllä sillä aika paljon merkitystä on. Kun täällä on vissiin minua paljon paremmin hihna/ketjuvetoisten nopeuksien ja kierronopeuksien laskentaa hallitsevia, niin onko tuo edes sinnepäin...  ::)  Jospa vaikka oppisi täältä jotain hyödyllistä.

Periaateessa tuo voi olla myös syy että saadaan pitoa hihnalle enemmän kun suurennetsaan hihnapyörää. Silloin vetävää pyörää pitää myös suurentaa. Eli sielläkin tulee se sama hyöty.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Vs: 6400 valmetin lataus

Varmaan siinä vanhassa on oikean kokoinen hihnapyörä jos se sillä toimi oikein. ;D

Saattaa olla että mootorissa on jossain vaiheessa muidenkin hihnapyörien kokoja muutettu sen takia että on saatu toisaen kokoset hihnapyörät halvemmalla moottoriin.

Samaa mieltä. Eiköhän alkuperäinen ole se oikean kokoinen. Suuremmalla hihnapyörällä hihna kait pitää paremmin kun se pidemmältä matkalla kiinni pyörässä eikä hihnan tarvitse taipua ihan niin jyrkälle mutkalle. Sekin on voinut olla syynä.

Jos minä oikein laskukaavoja muistelin, niin 95 mm hihnapyörän kehä on lähes 20% pidempi kuin 80 mm pyörän. Jos laturin kierronnopeus (ja kierroslukumittarin näyttämä) putoaa myös tuon verran, niin kyllä sillä aika paljon merkitystä on. Kun täällä on vissiin minua paljon paremmin hihna/ketjuvetoisten nopeuksien ja kierronopeuksien laskentaa hallitsevia, niin onko tuo edes sinnepäin...  ::)  Jospa vaikka oppisi täältä jotain hyödyllistä.
Oliskohan varvikellossa mahdollisesti säätö, muuta merkitystähän sillä ei oikein ole? Meinaan jos se on ns. orginelli osa ::)
pessimisti ei pety!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: 6400 valmetin lataus

Varmaan siinä vanhassa on oikean kokoinen hihnapyörä jos se sillä toimi oikein. ;D

Saattaa olla että mootorissa on jossain vaiheessa muidenkin hihnapyörien kokoja muutettu sen takia että on saatu toisaen kokoset hihnapyörät halvemmalla moottoriin.

Samaa mieltä. Eiköhän alkuperäinen ole se oikean kokoinen. Suuremmalla hihnapyörällä hihna kait pitää paremmin kun se pidemmältä matkalla kiinni pyörässä eikä hihnan tarvitse taipua ihan niin jyrkälle mutkalle. Sekin on voinut olla syynä.

Jos minä oikein laskukaavoja muistelin, niin 95 mm hihnapyörän kehä on lähes 20% pidempi kuin 80 mm pyörän. Jos laturin kierronnopeus (ja kierroslukumittarin näyttämä) putoaa myös tuon verran, niin kyllä sillä aika paljon merkitystä on. Kun täällä on vissiin minua paljon paremmin hihna/ketjuvetoisten nopeuksien ja kierronopeuksien laskentaa hallitsevia, niin onko tuo edes sinnepäin...  ::)  Jospa vaikka oppisi täältä jotain hyödyllistä.
Oliskohan varvikellossa mahdollisesti säätö, muuta merkitystähän sillä ei oikein ole? Meinaan jos se on ns. orginelli osa ::)

Toinen lukee remmipyörän päästä kieroksia ja toinen säättää mittaria?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: 6400 valmetin lataus
Kone käymään-> kaikki valot päälle-> sit sinne laturin viereen ja repäisee johdon irti niin kuulee kyl jos kuormitus vaikutti hihnan luistoon.

Tosin tää on arvaus, kun meillä ei ole misään koneissa tuollaisia ongelmia  ;D

Tuolla johdon irroituksella lennossa ongelma saattaa ratketa. Nimittäin laturi voipi ottaa siitä niin kipeää että hajoaa. Säädin vetää herneen nenään.
Eli älkää nykikö laturin johtoja irti käydessä... myöskään päävirtakytkimen avaaminen käydessä ei ole fiksu idea. Siinä saattaa sitten hajota muutakin, mikäli kone on sen verran moderni että siinä on elektroniikkaa muuallakin kuin radiossa.


BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: 6400 valmetin lataus
Kone käymään-> kaikki valot päälle-> sit sinne laturin viereen ja repäisee johdon irti niin kuulee kyl jos kuormitus vaikutti hihnan luistoon.

Tosin tää on arvaus, kun meillä ei ole misään koneissa tuollaisia ongelmia  ;D

Tuolla johdon irroituksella lennossa ongelma saattaa ratketa. Nimittäin laturi voipi ottaa siitä niin kipeää että hajoaa. Säädin vetää herneen nenään.
Eli älkää nykikö laturin johtoja irti käydessä... myöskään päävirtakytkimen avaaminen käydessä ei ole fiksu idea. Siinä saattaa sitten hajota muutakin, mikäli kone on sen verran moderni että siinä on elektroniikkaa muuallakin kuin radiossa.
Siks tää olikin arvaus
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: 6400 valmetin lataus
hihnan kiristyksellähä se pitäs hoetuo, aenaski meikän valametissa on samallaeset oereet sillä kavonnu. Taekka sitte uus hihna
Elämä on parasta kometiijjaa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Vs: 6400 valmetin lataus
Mulla oli aikoinaan samaa ongelmaa Casessa. Vika tosin vaivasi vain sateella ja lumipyryssä / lingon edessä ollessa. Vika korjaantui traktoria vaihtamalla  ;D

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: 6400 valmetin lataus
Edellinen laturi oli Iskra, tämä uusi on Letrika ja se tuli Agco:n laatikossa..niin kumman hihnapyörä on oikeen kokonen. Molemmat on 65A ja yhdellä hihnalla tämä mun kone.
Maanantaina hihnan vaihto ja hihnapyörien puhdistus..pitää tehdä pakolliset hommat näkösän aikaan

Eikö Iskra ja Letrika ole vähän niinkuin sama asia?
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Maanmatonen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: 6400 valmetin lataus
Itse mittasin Valmet 900 latausta kun merkkivalo paloi himmeänä. Kyseessä 65A laturi, 55A sieltä tuli ulos kun kaikki kuluttajat oli päällä, eli varaa jäi vielä. Merkkivalon himmeys ei siis haitannut. Mutta sinuna mittaisin jännitteen lisäksi paljonko sieltä tulee virtaa ulos amppeereina. Ja tosiaan kuluttajat päällä mitatessa.