Juu saksan kieli ei ole vahvimpia lajejani, mutta niitä plussia oli kuitenkin eniten juuri jeantililla siinä 30 tonnin levitysmäärällä
Täytyy myöntää, että aika lailla rakkautta ensisilmäyksellä sulla tohon polskivaunuun, kun ekan tarjouksen saatuasi mainostat ja puolustat ja esittelet vaunua täällä 6 sivua
Ps. Sulla on toi sama ilmoitus fasen myydään ostetaan vaihdetaan maataloustarvikkeita osiossa tai ei juu et sä se olekkaan
Juurikin ne plussat poimittuna mielivaltaisesti kahdesta eri taulukosta saivat Jentiilin myyjän esityksessä aikaan mahdottoman väitteen, että kaksi pystykelaa antaisivat paremman tuloksen kuin kaksi vaakahakkurikelaa suljetussa kammiossa työskennellessään jatkonaan kaksi levitinlautasta niiden alla. Teitä on kusetettu. Tuo pieni markkinointijippo (valehtelu suomeksi) ei kuitenkaan tee Jentillistä huonoa vaunua kuten olen jo aiemminkin kirjoittanut. Kova kone lehmänpaskan levitykseen, mutta ei se suinkaan mikään täsmälevitin ole kuten Bergmann TSW-sarjan vaunut ovat. DLG sen on testannut ja todennut. Juuri siksi kun saksankieli on niin harvan vahvin laji täällä, tuo oli mahdollista. Jentilli pääsi ratsastamaan Bergamnnin luomaan nurmilevitysbuumiin luomuviljelyn yleistyessä 2000/2010 -lukujen vaihteeseen mennessä. Sittemmin tuosta, todennäköisesti kielitaidottomuuttaan vahingossa väärin tulkitusta testituloksesta, on tullut standardi maamme paskavaunumarkkinoille ja täälläkin sitä totuutena yhä uudelleen toistetaan.
Kertauksen vuoksi:
On tekninen mahdottomuus, että kaksi avointa pystykelaa antaisivat paremman tuloksen karjanlannan levitystuloksen tasaisuudessa kuin kaksi vaakahakkurikelaa antavat suljetussa kammiossa työskennellessään jatkonaan kaksi levitinlautasta niiden alla. Miettikää miten lanta kulkeutuu Bergmannissa: hakkurikelat murskaavat sitä ylös ja taakse vasten takaluukkua. Siinä kirjaimellisessa paskamyrskyssä hienoimmaksi jauhautunut osa ei osu enää kahdeksankiereteisiin hakkureihin vaan putoaa heittolautasille ja viskotaan pellolle. Lautasen levitinsiiven isku ja paskatupon kovalla nopeudella tantereeseen törmääminen vielä jatkavat hakkurikelojen hienonnustyötä. Pystykela hienontaa sen läpi pohjakuljettimen tuomaa lantamassaa ilman "vastapainetta" ja jatkokäsittelyä. Levitysleveys ei ole noiden kahden vaunutyypin ainoa ero vaan hienonnuksen teknisessä periaatteessa on olellinen eroavaisuus.
Koska kuluttajakäyttäytymisen teoriakakaan tuskin kovin luettu aihe tällä palstalla on, toivon seuraavan lainauksen avaavan asiaa:
"Ostoprosessilla tarkoitetaan kaikkia niitä vaiheita, joiden kautta ostaja tekee ostopäätöksensä. Ostoprosessissa toistuvat yleensä samat vaiheet, mutta yksinkertaisten tuotteiden kohdalla prosessi etenee salamannopeasti. Monimutkaisten tai kalliiden tuotteiden kohdalla ostaja on usein valmis käyttämään aikaa ja vaivaa eri vaiheisiin, ja tällöin ostoprosessin läpi käyminen kestää kauemmin.
Prosessin alussa asiakkaalla on ostotarve, mutta tarvitaan vielä jokin ärsyke, joka saa hänet toimimaan. Ärsyke voi olla esimerkiksi kaupan kampanja tai vaikka kaverilla nähty uusi tuote, joka saa ostajan havaitsemaan ostotarpeensa. Seuraavassa vaiheessa kerätään tietoa tuotteesta: jos tuote on yksinkertainen, kuten vaikkapa suklaapatukka, tiedonkeruuvaiheeksi riittää se, että ostaja katsoo, mitä vaihtoehtoja kaupassa on tarjolla. Monimutkaisen ja kalliin tuotteen kohdalla ostaja käyttää usein aikaa ja vaivaa tiedonikeruuseen: astianpesukoneen ostaja vertailee usein tuotteiden ominaisuuksia ja hintoja, lukee tuotetestejä ja haastattelee myyjiä. "
http://www.verkkovaria.fi/taydentavat/markkinointi/?page_id=54Ostonjälkeinen kuluttajankäytös se vasta jännä juttu onkin. Silloin uskotaan omaan ostokseen ja kannetaan, jopa liputetaan, sen värejä. Estottomasti ja usein jopa muut faktat alitajuisesti unohtaen. Se on vaarallista.
Facebookin tili, joka vaunua myy ei ole minun. Häneltä saadusta magnum -tarjouksesta kylläkin copypastasin vaunun tekniset tiedot vertailuihini.