Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivalantavaunu puolasta magnum  (Luettu 43272 kertaa)

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivalantavaunu
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X
It ain't over till the fat lady sings

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Kuivalantavaunu
Totanoin, miksi ostaa joku noname polakkipaskavaunu kun samalla hinnalla saa Joskin tai Jeantil? En ymmärrä?

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2856
Vs: Kuivalantavaunu
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Ei kai  ;D ;D ;D

Setzerin voisi kertoa myös miten tämä Puolalainen on parempi kuin tokin myymä Rolland 5517 (35000€ alv 0) ?

http://www.remorquerolland.com/fiche-produit.php?id=105524ROLP&lang=uk

http://www.tokki.fi/

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Kuivalantavaunu
Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.
Missä kohtaa sä sitten säästät tollases kaupas ja jää vielä käyttöönotto-opastuskin saamatta?

Sanos se? Silloin kun ostin Fusion 2 niin kysyin hintaa Ruotsista sekä Tanskasta, Ruotsista olis saanut Fusion 2 tonnin halvemmalla kuin Suomesta, rahdit päälle niin se oli plus minus nolla.

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Oopplein ratin takaa  kun katsoo, niin johan kaikki oikeasta raudasta tehty saattaa haista pahalle



Voithan sitä bisneksenä pitää jos joku haluaa tuotantohyödykkeensä kilpailuttamisen ja maatilataloutensa tuloskunnon ammatimaisesti ja liiketalouden oppeja ymmärtäen ja jopa soveltaenkin hoitaa. Eritoteen vielä jos samaan aikaan toisella on ollut aikaa jo neljättä vuottaan kirjoittaa tänne päälle kolme ja puolsataa viestiä kuukauteen. Joka kuukausi ja jokaisen kuukauden jokainen päivä toistakymmentä jos tasaisen vauhdin menetelmällä jaetaan soopa koko janan pituudelle.


Totanoin, miksi ostaa joku noname polakkipaskavaunu kun samalla hinnalla saa Joskin tai Jeantil? En ymmärrä?

Käännäs yks sivu taakse ja lue uudelleen. Pikaisella vertailullani näyttää siltä, että tarjottu kalliimpi Jentilli on numeroa pienempi, heiveröisempi ja lasten renkailla. Noname puolalainen vastaan pystykela-Jentilli, joka kertoo DLG:n testejä itse pelottavan vapaasti soveltaen lyövänsä laudalta jopa vaakakelaisen TSW Bergmannin. Siinä suhteessa on noilla kilpaveljillä puntit tasan; uskottavuus puuttuu kummaltakin. Toiselta ainakin toistaiseksi, toinen sen on menettänyt.

Viimeksi muokattu: 26.01.16 - klo:22:32 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivalantavaunu
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Oopplein ratin takaa  kun katsoo, niin johan kaikki oikeasta raudasta tehty saattaa haista pahalle

Älä ny hermostu hyvä mies... :P
It ain't over till the fat lady sings

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Kuivalantavaunu
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Oopplein ratin takaa  kun katsoo, niin johan kaikki oikeasta raudasta tehty saattaa haista pahalle

Älä ny hermostu hyvä mies... :P
Kuules opeliperäreikä älä puutu aikusten miesten perävaunu juttuihin kun et siitä mitään kässää: Keskity sä opeliksi niihin lampolahommiin vain,se o sun alaas paitsi lampaat panee kyllä pahakseen.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kuivalantavaunu
No ittellä on vuosien kokemus Jeantilin lantavaunuista, niiden kestävyydestä, hyvästä levitysjäljestä ja jälleenmyyntiarvosta, niin joku no name polakki täytyykin saada tod halvalla jos merkkiä vaihtaisin, tosin juuri uusi vaunu hallissa, niin seuraava vaihto 7-10 vuoden päässä  :)

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Tässä ketjus haisee ny bisnes... ;D 8) :-X

Ei kai  ;D ;D ;D

Setzerin voisi kertoa myös miten tämä Puolalainen on parempi kuin tokin myymä Rolland 5517 (35000€ alv 0) ?

http://www.remorquerolland.com/fiche-produit.php?id=105524ROLP&lang=uk

http://www.tokki.fi/


Rolland on mulle tuntemattomampi merkki. Maahantuojan sivuilta poimittujen tietojen mukaan 55-17 Rollforce on melkein metrin lyhyempi lava R 5,50 vs. M 6,40. Rollandin kokonaispaino sama kuin Magnumin suurin kantavuus = 14.000kg. Rollandin suurin hyötykuorma 8140 kg. Molemmat kuitenkin ilmoittavat maksimitilavuudeksi R 17 ja M 16 mottia. Rollandin hyötykuorma kahdeksan tonnia ja vetoisuus 17 mottia? Pehkun levitykseenkö sillä mennään? Rollandissa 2 pohjaketjua vastaan Magnumin 4 ketjuinen pohjakulejtin. Lisäksi Magnumissa ilmoitetaan kuljettimen kolien olevan pulttikiinnitteiset. Rollandissa ei kerrota mitään, mutta näyttää ettei olisi. Renkaat R 18,4-R38 joiden leveys 467 mm vs Magnum 580/70R38; isot hyvin rullaavat pyörät kummassakin, mutta Magnumissa 10 cm per puoli leveämmät.

Rollandin lastauskorkeus on 2,8 m ja Magnumin 2,35 m. Rollandin lastauskorkeus on 18,5 mottisen 6230 Bergmannin kanssa sama. Joku ei nyt mätsää tai ei ainakaan kerro huolellisesta suunnittelusta. Tämä on itselleni merkittävä ero kun myös etukuormaajaa meillä käytetään lastaukseen varsinkin tilalta ajettaessa. Puoli metriä korkeammalle kauha täynnä, usein epätasaisella alustalla ja toiveena saada mätettyä mahdollsimman suuri kuorma. Rollandin tasoitukseksi tosin tulee melko rajoitettu kantavuus, jolloin korkean laidan yli kukkurakuorman teko ei olekaan oleellista.Rolandin vaihteistoista, käytetystä teräksestä tai rakenteiden paksuuksista ei ollut tietoja. Päätellen samaa luokkaa olevasta kokonaispituudesta ja omapainosta olettaisin Rollandin olevan myöskin kunnon plootua. Suurin ihmetyksen aihe on Rollandin surkea kantavuus ja heppoinen 2-ketjuinen pohjakuljetin. Uskoisin Tempojen kanssa tepuloineen kansan jo tuntevan paskakuorma päällä sattuneen pohjakuljetinvaurion kanssa olemisen sietämättömän keveyden. En tiedä mitään Rollandin kaksiketjuisen kestävyydestä, mutta Magnum ilmoittaa neliketjuisen kokonaiskestoltaan 100tn. Esimerkiksi usein paskavaunujen mersuna, jonkinlaisena bench markina käytetty Bergmann käyttää neliketjuisia kuljettimia koko mallistossaan ja alkaen jo 12 mottisesta on niiden pohjakuljetin kokonaiskestoltaan 100 tn. Tämänkin ominaisuuden Magnum näköjään on lainannut saksmannilta sillä pienimmässäkin 10 motin Magnumissa on sama sadan tonnin pohjakuljetin.

Rollandin myyjän kertoman mukaan kuulemma myyntihinnat on nettisivuilla. Magnumista ensimmäiset tarjoukset ja Facebookista löytyneet tiedot lupaavat jo Rollandia halvempaa hintaa. Mihin hintaan Suomen ensimmäinen Magnum sitten vaihtaa omistajaa lienee jotakin muuta. Varmasti on Haapajärven miehellä tarkoitus saada vaunuja töihin ja esille tänne. Takuu on Magnumilla kaksi vuotta ja Rollandilla ei mainita. Tuskin on yli yhtä vuotta maahantuojan pienuudesta päätellen. Puolalaisen pitkä takuu ja ensimmäisille vaunuille mainostettu mahdollisuus ostaa vaunu suoraan tehtaalta kertovat tehtaan olevan mukana uudelle markkina-alueelle tulossa. Noita argumentteja on käytetty ennenkin uusissa avauksissa.

Toivottavasti tällainen pikainen kirjoituspöytävertailu pelkän löytyneen materiaalin valossa kelpasi. Jos cowboy halajaa spesifimpää vertailua joutuu joku Rollandinsa alle lukemaan vaihteistoiden merkkejä ja mittaamaan levyjen paksuuksia   ;D

Viimeksi muokattu: 27.01.16 - klo:09:56 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
No ittellä on vuosien kokemus Jeantilin lantavaunuista, niiden kestävyydestä, hyvästä levitysjäljestä ja jälleenmyyntiarvosta, niin joku no name polakki täytyykin saada tod halvalla jos merkkiä vaihtaisin, tosin juuri uusi vaunu hallissa, niin seuraava vaihto 7-10 vuoden päässä  :)

Nyt pitää sitten kokeneelta Jentillimieheltä kysyä, että peittoaako pystykelafransmanni ihan oikeasti Bergmannin TSW täsmälevittimet levitysjäljessä kuten Kjellmanni DLG:n testejä omaperäisesti itse vertailemalla nettisivullaan väittää? Oman teknisen kokemukseni mukaan se on käytännön mahdottomuus ja saksankieliset testit DLG:ltä lukeneena aavistus vain vahvistui. Jälleenmyyntiarvo taas on tässä vaihtokoneloukutusta myyntivalttinaan pitävien koneketjujen maassa hiukan kyseenalainen käsite. Onnellinen toki hän kenellä on hyvän rahan hintainen ja haluttu vaihtokampe hallussaan. Kestääkö kantti laittaa Jentillikaupan luvut näkyville? Vaihtokamppeen malli, ikä, varusteet ja hyvityshinta? Uuden vaunun malli varusteet, ovh ja väliraha?
I like a good pompadour.
Brian Setzer

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kuivalantavaunu
No ittellä on vuosien kokemus Jeantilin lantavaunuista, niiden kestävyydestä, hyvästä levitysjäljestä ja jälleenmyyntiarvosta, niin joku no name polakki täytyykin saada tod halvalla jos merkkiä vaihtaisin, tosin juuri uusi vaunu hallissa, niin seuraava vaihto 7-10 vuoden päässä  :)

Nyt pitää sitten kokeneelta Jentillimieheltä kysyä, että peittoaako pystykelafransmanni ihan oikeasti Bergmannin TSW täsmälevittimet levitysjäljessä kuten Kjellmanni DLG:n testejä omaperäisesti itse vertailemalla nettisivullaan väittää? Oman teknisen kokemukseni mukaan se on käytännön mahdottomuus ja saksankieliset testit DLG:ltä lukeneena aavistus vain vahvistui. Jälleenmyyntiarvo taas on tässä vaihtokoneloukutusta myyntivalttinaan pitävien koneketjujen maassa hiukan kyseenalainen käsite. Onnellinen toki hän kenellä on hyvän rahan hintainen ja haluttu vaihtokampe hallussaan. Kestääkö kantti laittaa Jentillikaupan luvut näkyville? Vaihtokamppeen malli, ikä, varusteet ja hyvityshinta? Uuden vaunun malli varusteet, ovh ja väliraha?
Levitysjäljessä ja kestävyydessä peittoaa mennen tullen Bergmannin ainakin omien kokemusten perusteella, nurmilevitystä tehtiin jo ennen kuin siitä yleisesti puhuttiin. Porukan 15-12 vaihtui juuri 18-14 malliin ja väliraha oli ehkä juuri karvan päälle 50 senttiä per levitetty kuutio, samaan malliin olis ollu ehkä vähän päälle 40 senttiä alvillista rahaa  :) Hyvityshinta 8 vuotiaasta vaihtokamppeesta verollisena ylitti ton sun myyntivaltin verottoman.
Paljonkos sä muuten olisit hyvittäny, eli millä välirahalla olis lohjennu toi sun vaunu?

Viimeksi muokattu: 27.01.16 - klo:02:18 kirjoittanut Paalinpyörittäjä

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Kuivalantavaunu
Levittääkö oikeasti moni kuivalantaa nurmelle? Eli onko se saatanan hieno silppu ja levitystarkkuus niin tärkeää kuin joistain kuulostaa. Itsellä jeantill ja aina vaan kynnettävään tai mustaan maahan levitys. Tärkeintä itselle se luotettavuus ja siinä jeantill on ollut hyvä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kuivalantavaunu
Levittääkö oikeasti moni kuivalantaa nurmelle? Eli onko se saatanan hieno silppu ja levitystarkkuus niin tärkeää kuin joistain kuulostaa. Itsellä jeantill ja aina vaan kynnettävään tai mustaan maahan levitys. Tärkeintä itselle se luotettavuus ja siinä jeantill on ollut hyvä.
Menee silläkin turvesonta nurmelle, etkä varmasti rehusta löydä.. On nyt viisi vuotta levitetty, eikä ongelmia ole ollut rehun laadun eikä muunkaan kanssa..

rantsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Kuivalantavaunu
Juu.. 10v. jo ajanu kuivalantaa myös nurmelle. Hyvin onnistunu, ei rehunlaatuongelmia.

Hyvän pähinän sai aikaan vaunukauppias parilla nimimerkillää..  ;D ;D

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Levitysjäljessä ja kestävyydessä peittoaa mennen tullen Bergmannin ainakin omien kokemusten perusteella, nurmilevitystä tehtiin jo ennen kuin siitä yleisesti puhuttiin. Porukan 15-12 vaihtui juuri 18-14 malliin ja väliraha oli ehkä juuri karvan päälle 50 senttiä per levitetty kuutio, samaan malliin olis ollu ehkä vähän päälle 40 senttiä alvillista rahaa  :) Hyvityshinta 8 vuotiaasta vaihtokamppeesta verollisena ylitti ton sun myyntivaltin verottoman.
Paljonkos sä muuten olisit hyvittäny, eli millä välirahalla olis lohjennu toi sun vaunu?

Kova väite, mutta jos kerran suomalainen mies näin sanoo. Saksalainen, yksi maailman arvostetuimmista maatalouskoneiden testaamiseen erikoituneista järjestöistä, ei saanut levitystarkkuudesta samansuuntaisia kokemuksia ja levitysleveys tietysti eri tyyppisillä levityskoneistoilla onkin täysin eri planeetoilta. Pystykelavaunu on varmasti hyvä ja riittävä levitin suuren osaan rankkaa karjanlannan levitystyötä, jossa riittävän tasainen levitys ja ehdoton luotettavuus ovat täärkeitä. Omassa 3140 Bergmannissa ei ole mitään muuta moitittavaa kuin arkuus kiville, joka aiheuttaa heittosiipien pulttien katkeilua. Katkeamaan ne onkin tarkoitettu suojatakseen vaihteistoa, mutta aikaa jokainen pultin vaihto ottaa ja se on työstä pois. Tehontarve suhteessa levittävään kuormaan on myös julma vaakakelahakkureista johtuen. Tietysti sillä levittää sitten myös kaikkea sellaista kevyttä ja hienojauheista, joihin ei DLG saanut Jentille edes tulosta mitattuta kun fransmanni ei yltänyt edes annetun asteikon alalaitaan. Omasta tarpeesta se on kiinni: jos levittää pääasiassa karjanlantaa ja nurmeenlevitys ei ole must, antaa pystykela varmasti vastinetta rahalle siinä miten ravinteet siirtyvät naudan hännän alta kasvien juurien löydettäviksi.

Miksi mä olisin sun Jentillistä mitään hyvittänyt? Omasta Bergmannista on alustavat kaupat puhuttunaa maakuntaan jos pystykelaiseen päätän siirtyä. En diggaile mitään ranskalaista pl. punaviini, vähäkarvaiset ranskattaret, SM Sitikka & Luc Besonin leffat. Sen verran sun heittämästä arvoituksesta yllä kiinnostuin, että päättelemällä, laskemala ja arvaamalla koitan pähkinää ratkaista. Lonkalta heitän, että teidän porukka on levittänyt 15-12 Jentillillä kahdeksassa vuodessa 5000-6000 mottia per vuosi. Tuliko tontille?

Tärkeä edit: Unohdin kokonaan Palmer shampanjan! Sekin tulee Ranskasta.

Levittääkö oikeasti moni kuivalantaa nurmelle? Eli onko se saatanan hieno silppu ja levitystarkkuus niin tärkeää kuin joistain kuulostaa. Itsellä jeantill ja aina vaan kynnettävään tai mustaan maahan levitys. Tärkeintä itselle se luotettavuus ja siinä jeantill on ollut hyvä.

Sepäs juurikin se! Kuten yllä kirjoitin kyllä se käyttötarkoitus ja vaadittavat ominaisuudet levitinvaunuksi valittavan tekniikan ja tyypin määrittävät. Pystykela ronskiin levitystoimintaan raskailla materiaaleilla ja kapeammalla työleveydellä. Vaakakela+heittolautaset kun materiaalit vaihtelevat jakoisuuden ja painon mukaan laajalti, kun ehdoton levituksen hienous on tärkeää ja suurella työleveydellä on arvoa. Vaakakelainen tarkkuuslevitin on vaativissa olosuhteissa täysin lyömätön, mutta vaatii kauheasti tehoa toimiakseen koko rekisterissään hyvin. Siksipä onkin outoa, että Bergmannin TSW täsmälevitinten 90-luvulla Suomessa alkaneen menestyksen jälkeen Jentilliä koitettiin peesissä myydä tarkkuuslevittimenä ja luettiin DLG:n testejä niin kuin se parhaiten tupailtoihin passasi. Jos pystykela-Jentilliä ja Bergmannia pitäsi verrata, pitää verrata M-sarjan Bergmanniin, joita  ei Suomeen ole myyty. Hyvin on kuitenkin vuosia jatkunut tehokas paasaaminen onnistunut faktat ja fiktiot levitinmarkkinoilla sotkemaan kuten tästäkin ketjusta on luettavissa.

Viimeksi muokattu: 27.01.16 - klo:12:14 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer