Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivalantavaunu puolasta magnum  (Luettu 43483 kertaa)

Jonttu talli

  • Vieras
Vs: Kuivalantavaunu
Muuten ihan mielenkiintoinen mutta kun ei näy firman nimiä saati numerolla ei löyry tietoja niin ei herätä luottamusta näin aluuksi oikeen kuinkaa.. rohkiasti vain nimi esille.. reilulla pelillä se kaupankäynti toimii..
Hyvää tavaraa ilmeisen edullisesti  ;D Ala kaipaa tällaisia pikkufirmoja joilla on halua järkyttää Kekkoslandian savunjakoja  :D

Näin on.. erittäin tervetullutta.. se vain vaatii rohkeutta ja rahaa aikalailla aloittaa erustus ja maahantuonti kaikkine markkinointineen ja takuu ja huoltopalaveluineen.. sääli esim tämän yhyren miehen hyvää alakua joka meni sitten toimituksien takkuamisehen joka ei kuitenkaan aina johoru siitä myyjästä/välikärestä.. vaikeita asioita kaikkineen ja jotenkin tuntuu että uusien merkkien tuominen juuri suomehen on erityysen vaikiaa..
vaikeaa tulee varmasti olemaan tällä uudella toimijalla, aikaisemmat konejobbarit ja keskusliikkeet yrittää varmasti dissata ja kiusata urakalla... valitettevasta. Kilpailu on tervettä ja uusia toimijoita kyllä tarvitaan varmasti. Tiistaina pitäis olla tarjous vaunusta mulla  8)

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Näin on.. erittäin tervetullutta.. se vain vaatii rohkeutta ja rahaa aikalailla aloittaa erustus ja maahantuonti kaikkine markkinointineen ja takuu ja huoltopalaveluineen.. sääli esim tämän yhyren miehen hyvää alakua joka meni sitten toimituksien takkuamisehen joka ei kuitenkaan aina johoru siitä myyjästä/välikärestä.. vaikeita asioita kaikkineen ja jotenkin tuntuu että uusien merkkien tuominen juuri suomehen on erityysen vaikiaa..

Jos asiaa katsoo puhtaalta pöydältä, näyttää kuvio hiukan toiselta: EU:n, kehittyneen logistiikan ja kattavien mobiiliviestimien  ml. some, aikana pystyisi hyvinkin notkeasti tarjoamaan kamppeita jos kielitaitoa ja ulkomaankaupan kokemusta on. Puhumattakaan kuinka helpoksi ulkomaanmaksujärjestelyt on nettiaikana muodostuneet. Ei sellaisella toimijalla ole rasitteenaan keskusosuusliikkeen perintönä tullutta, raskasta ja jo moneen kertaan siivottua myyntiorganisaatiota. Ei sellaisen tarvitse lähteä mukaan kokosivun neliväri-ilmoitteluun kun opettaa isännät tarkistamaan älypuhelimestaan trkatorin pukilla viimeset markkinakuulumiset ja nopeat tarjoukset. Noista rasitteista vapaana ei liene mikään amerikan temppu tarjota toimiva kampe kilpailukykyiseen hintaan Härmlandiaan markkinoille.

Ei kai ole palstalaisille mikää salaisuus jotta fläskiä on melkoisesti koneiden hinnoissa vielä tässä maassa. Miksi joku DLG:n kaltainen kansainvälinen jätti olisi kiinnostunut tälläisestä peräkylästäostamaan konekauppoja, ellei täällä olisi kokoonsa nähden poikkeuksellisia katteita tarjolla? Harva niitä koneitaan vaan suoraan ulkoa hakee tai ainakaan siitä avoimesti kertoo. Vuodenvaihteessa esim kuulin jutun, että oli viime vuoden aikana pari kolme uutta Fusion kolmosta ulkomaanoperaattori mm. Vaasan seutuville toimittanut. Kenelleköhän nokkelille ne menivät onkos tietoa kellään? Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.

Sen verran Puolan paskakärryyn ja tähän kuvioon kiinnostus heräsi, että laitoin tekstaria ilmon numeroon ja pyysin kirjallisen tarjouksen tiedotteessa kerrotusta vaunusta. Katsellaan sitten mitä löytyy. Oliko jollakin tuoreita 14-16 kuutioisten paskakärrytarjouksia piironkin laatikoissa vertailtaviksi?

Viimeksi muokattu: 24.01.16 - klo:14:27 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kuivalantavaunu
Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.
Missä kohtaa sä sitten säästät tollases kaupas ja jää vielä käyttöönotto-opastuskin saamatta?

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Kuivalantavaunu
Onx tää Jonttutonttu Myyntimies Mynttinen itte?  ::)
It ain't over till the fat lady sings

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.
Missä kohtaa sä sitten säästät tollases kaupas ja jää vielä käyttöönotto-opastuskin saamatta?

Kuinka kovan käteistarjouksen olet itse saanut kotimaiselta myyjältä Fusionista vai haluatko pitää salaisuutena? Toisaalta Suomeen vaihtokoneloukutetun valinnanvara koneinvestointiaan tehdessään on juurikin niin ahdas, että käyttöopastukset ja muu teatteri alkaa muuttua tonnien arvoisiksi saataviksi. Pyöröpaalain ei ole mikään sputnikki ja erityisesti irkun koko suunnittelufilosofia perustuu selkeyteen, käyttövarmuuteen ja harkittuun yksinkertaisuuteen. Jos ei siitä mies itse selkoa ota ja eurooppalaiselta toimittajalta riittävää opastusta saa, on joku kielitaidoton, jonka pitääkin maksaa fläskiä  väliin, täysi tumpula konemiehenä tai sitten laskutaidoton, jolla on tukirahat tiliä turvottamassa. Anteeksi nyt tämä suoruuteni, mutta toisinaan suomalaisen farmarin naivius saa minut yksinkertaisesti vain tarttumaan kontrabassooni

https://www.youtube.com/watch?v=2fQbv_l-OJA
I like a good pompadour.
Brian Setzer

Jonttu talli

  • Vieras
Vs: Kuivalantavaunu
Onx tää Jonttutonttu Myyntimies Mynttinen itte?  ::)
ai kuinka niin, alkoi vain kiinnostamaan rivi ilmoitus kun tarve on vaunulle itsellä. Bergmann itsellä vaihtoon menossa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kuivalantavaunu
Sen jutun kuultuani itsekin hiukan innostuin ja etsin netistä keski-eurooppalaisen toimijan. Ilmeenkään värähtämättä antoi tarjouksen; uusi Mc Hale Fusion 3 Vario perusvarustein 78.000 alv 0% satamassa Suomessa.
Missä kohtaa sä sitten säästät tollases kaupas ja jää vielä käyttöönotto-opastuskin saamatta?

Kuinka kovan käteistarjouksen olet itse saanut kotimaiselta myyjältä Fusionista vai haluatko pitää salaisuutena? Toisaalta Suomeen vaihtokoneloukutetun valinnanvara koneinvestointiaan tehdessään on juurikin niin ahdas, että käyttöopastukset ja muu teatteri alkaa muuttua tonnien arvoisiksi saataviksi. Pyöröpaalain ei ole mikään sputnikki ja erityisesti irkun koko suunnittelufilosofia perustuu selkeyteen, käyttövarmuuteen ja harkittuun yksinkertaisuuteen. Jos ei siitä mies itse selkoa ota ja eurooppalaiselta toimittajalta riittävää opastusta saa, on joku kielitaidoton, jonka pitääkin maksaa fläskiä  väliin, täysi tumpula konemiehenä tai sitten laskutaidoton, jolla on tukirahat tiliä turvottamassa. Anteeksi nyt tämä suoruuteni, mutta toisinaan suomalaisen farmarin naivius saa minut yksinkertaisesti vain tarttumaan kontrabassooni

https://www.youtube.com/watch?v=2fQbv_l-OJA
Oaljonko lie Fusionin alvillinen hinta? Jos tuohon 78k€ koneeseen lasketaan alv päälle, ollaan 96k€ paikkeilla. Varmasti saa uuden suomesta tuohon hintaan alv:n kanssa, jos ei hinnat ole hypänneet huomattavasti. Uuden sai ainakin parivuotta sitten niinkin halvalla että alvillinen hinta alkoi 8:lla ja oli lähempänä kahdeksaa kuin yhdeksää...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kuivalantavaunu
Kuinka kovan käteistarjouksen olet itse saanut kotimaiselta myyjältä Fusionista vai haluatko pitää salaisuutena?
Kolmosesta ei ole ollut tarvetta tarjousta pyytää, mutta kakkosella toi oli pikemminkin alvillinen hinta.
Ja vaikka on kuinka vario ja 3, niin enpä usko että paljon yli yhdeksänkympin menee alvillisena. Voihan se toki olla että hinta on karannut tähtitieteellisiin lukemiin kolmosen myötä, mutta mielestäni ovh ei ole paljoa noussut.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Kuivalantavaunu
Kakkosen sai alle seittemänkympin suorilla ja uusi kolmonen nyt vissiin tasan sata, josta käteisalennusta ainakin heti yli 10 prossaa, niin toi 96 harmaatuontina tuntuu enemmän kuin kalliilta.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Kuivalantavaunu
Kakkosen sai alle seittemänkympin suorilla ja uusi kolmonen nyt vissiin tasan sata, josta käteisalennusta ainakin heti yli 10 prossaa, niin toi 96 harmaatuontina tuntuu enemmän kuin kalliilta.
Näinpä. Kyllä nää trokarit tietää miten jusseja vedellään nenästä. Harmaatuonnin takuukin taitaa olla perävalollinen...  ;D

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Kakkosen sai alle seittemänkympin suorilla ja uusi kolmonen nyt vissiin tasan sata, josta käteisalennusta ainakin heti yli 10 prossaa, niin toi 96 harmaatuontina tuntuu enemmän kuin kalliilta.
Näinpä. Kyllä nää trokarit tietää miten jusseja vedellään nenästä. Harmaatuonnin takuukin taitaa olla perävalollinen...  ;D

Ei näytä takuuasiat EU:n sisäisessä kaupassa olevan kovin tuttuja juttuja sulle. Takuu on aivan sama kuin Suomesta ostetussa. Valmistaja vastaa siitä. Useimmiten takuuasiat operoi paikallinen maahantuoja. Kun nyt kuitenkin seuraavaksi olette sitä mieltä että nihkeästi jos lainkaan hoitaisi maahantuoja harmaan koneen takuuasioita, niin kyllä hoitaa. Puhelimellä on uskomaton voima kun tuollaisia asioita hoidetaan. Varsinkin jos sitä puhelinta käyttää helsinkiläinen asianajaja. Yksi soitto on aina riittänyt nostamaan suomalaisten eri merkkien maahantuojien palveluhalukkuuden takuuasioissa EU:n edellyttämälle tasolle.  Ei yhteisön sisäisestä kaupasta voi poimia pelkkiä rusinoita yksikään.

Puhelimessa kerrottu kolmosen keski-eurooppalainen hinta tuli näin:
Suomesta päivää. Myytkö paalaimen tänne? No tietysti myyn. Miten takuu koneella? Täysi valmistajan takuu. Mitä maksaa? Tämän maksaa. Ok, danke & ädjö! En minä ainakaan tunne olevani nenästä vedettävissä kovinkaan helposti. Ei ole tapana alkaa ostamaan mitään eikä koskaan ensimmäiseen annettuun hintaan. Toivottavasti ei teilläkään.

Tälläkin hetkellä uusi Vario 3 myynnissä Tanskassa 108t€ verolla. Onko juutti ihan tyhmä kun ei hae konetaan uusina Suomesta myyntirivinsä jos niistä pystyy siellä pitämään listahinnat Härmää ylempänä? Mutta mitäs näistä, soitin huvikseni paalaimesta kun tuon jutun ulkoa tuoduista kuulin. Paskakärrytarjousta  tässä odotellaan.

Viimeksi muokattu: 25.01.16 - klo:08:42 kirjoittanut Setzerin Briani

I like a good pompadour.
Brian Setzer

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9762
Vs: Kuivalantavaunu
Kakkosen sai alle seittemänkympin suorilla ja uusi kolmonen nyt vissiin tasan sata, josta käteisalennusta ainakin heti yli 10 prossaa, niin toi 96 harmaatuontina tuntuu enemmän kuin kalliilta.
Näinpä. Kyllä nää trokarit tietää miten jusseja vedellään nenästä. Harmaatuonnin takuukin taitaa olla perävalollinen...  ;D

Sattuneesta syystä , nyt itte kattellu noita halpis käänteispalo kattiloiden hintoja Esim. Atmos DC 32 Gs . Hankkijan hinta 3542 sis ALV 24% , Hemeltron 2973 sis ALV 24%, Toru-Juri , Viro , 2152 sis ALV 20%. Eli suhteessa aika isot erot, mutta asiakkaat ovatkin muitakin kuin Jusseja kait, joten niitä ei tartte vedätellä  ::)

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
Nyt on tietoo tarkemmin. Tarjous tuli ja sama näyttää ilmestyneen Fb maatalouskoneiden myyntiryhmään. Äkkivilkaisulla kilpailukykyinen mitä oon muita tarjouksia kyselly. Onko muilla vertailtaviksi tarjouksia?

Kuivalantavaunu
34 400 € – Haapajärvi, Oulun Lääni, Finland
Magnum 14tn
Moderni suunnittelu+laadukkaat komponentit=alhainen tehontarve ja ylivertainen kestävyys.
-kantavuus 14tn, tilavuus 16m3 annosteluportin kanssa peruslaidoin
-runkorakenne 6mm ja pystyvahvikkeet 8mm laatuterästä (Thyssen krupp)
-jousitettu vetoaisa, pyörivä vetosilmukka
-hydrauliset jarrut
-renkaat 580/70 R38
-matala lastauskorkeus, vain 225cm
-vakaa ja kevyt kulku kuljetuksessa ja levityksessä
-innovatiivinen, kahteen suuntaan avautuva lavan muoto varmistaa levitettävän materiaalin helpon ja tasaisen purkautumisen
-hydraulinen pohjakuljetin sähkösyydöllä ja suunnanvaihdolla
-erittäin vahvat pohjakuljettimen ketjut 4kpl.
Lenkin vahvuus 14mm, lujuus 25tn/ketju
Kuljettimen yhteislujuus 100tn.
-pohjakuljettimen kolat pultti kiinnitteiset
-helppo pohjakuljettimen kiristys vaunun sivuilta.
Säätökarat vaunun alla, poissa takarenkaiden kääntymä alalta
-hydraulinen annosteluportti
-repijäterät 16mm hardox, käännettävät
-levityskelojen pohjalautaset muotoiltu
-työleveys 12-15m
-kestävät saksalaiset vaihteistot (Rogelberg getriebe GMBH)
-ylikuormakytkin suojaa päävaihteistoa
-helposti voideltavat korkealaatuiset laakerit (SNR)
-hydraulinen käsikäyttöinen seisontajalka
-vaunun etuosassa suojaseinä kiveniskuja vastaan
-kiinteät portaat vaunun edessä vasemmalla, liukastumisen esto
-tieliikennevalot
-takuu:varaosatakuu kaksi (2) vuotta, ei sisällä työn hintaa
Hinta vapaasti suomessa satamassa.

I like a good pompadour.
Brian Setzer

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kuivalantavaunu
34 400€ ilman vai alvin kanssa?

Ilman niin saman hintanen ku jeantilikin ;D Muuten aika samaa luokkaa halvempien kärryjen kanssa, ehkä hiukan halvempi.

Setzerin Briani

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 79
  • Ihan Kujalla
Vs: Kuivalantavaunu
34 400€ ilman vai alvin kanssa?

Ilman niin saman hintanen ku jeantilikin ;D Muuten aika samaa luokkaa halvempien kärryjen kanssa, ehkä hiukan halvempi.

Näytti olevan alv 0% korjattu tuonne nyt. Erikoinen väite,että Jentillin saa samaan hintaan. Sattuu olemaan pöydällä tässä Jyvässeudulla vaikuttavan kauppurin tarjous viime syksyltä 15-12 Jentillistä. Äkkiseltään volumiltaan vaikuttavat samoilta nettisivujen mukaan. 16 mottia luokkaa molemmat, puolalainen 16,1 ja Jentill 15,8. Lavan mitat K 1,20 L n. 1,75 samat paitsi puolalaisella kolmeneljäs metriä pidempi lava PJ 5.65 vs PM 6,40. Jentillin tarjous kertoo vesitilavuudeksi 11,1 mottia. laskin kertoo pelkkien mittojen perusteella puolalaisen vesitilavuuden 1,5 mottia suuremmaksi = 12,5.

Tarkempi tekninen vertailu sitten paljastaa mm. polakin omapaino tonnin suurempi J 5140 vs M 6100. Osa painosta menee polakin merkittävästi suuremmille renkaille J 30,5 R32 vs M 580/70 R38, mutta riittää siitä tonista puolalaiseen vielä rautaakin todella paljon tukevammin. Puolalasella jousitettu vetoaisa, Jentillillä tarjouksen mukaan ei, nettisivujen mukan lisävaruste. Puolalaisella 4 kpl 14mmketjuja pohjakuljettimessa Jentillin kahta 14mm ketjua vastaa. Puolalainen käyttää saksalaisia Rogelberg vaihteistoja kuten Bergmannikin järeissä malleissaan. Jentillin vaihteet oli KoneAgriassa konttaamani mukaan muistaakseni italialaista alkuperää vai oliko Comerin lisenssivalmiste jostakin?

Jentillin tarjouksen hinta 30,5 R32 kumeilla ei montaa lanttia 39 tonnista jää ilman veroa. Pintapuolisen em vertailun mukaan kyseessä on numeroa pienempi ja heppoisempi ranskalainen, mutta hintaa viistoista pinnaaa Puolan Magnumia enemmän annetujen tarjousten valossa.
I like a good pompadour.
Brian Setzer