5 metrinen U-aura kelpaa joo lentokentälle. Jos on auton levyisiä
porttikonkeja, lastaussyvennyksiä, verkkoaitojen käytäviä,
trukkilavapinoja, rautavarastoja, autoja, portteja, pylväitä,
kyllä siinä hidastuu ylisuurella hehtaariaurallakin toimivan tuottavuus.
Yhdistelmä lähtöhinnasta ja tuntiveloituksesta on toiminut hyvin,
samoin sunnuntailisä. Asiakas esimerkiksi näkee laskustaan, että
homma rupeaa joutumaan, kun autot kerätään yhteen nippuun.
Tuollainen työväline onkin olennainen tuossa; olen nähnyt yhden talonkokoisen keissin,
jossa on pikku Vama takana.
-SS-
Itsellä on vaan 3,6m U-kuokka nokalla
, siivet taitettuna 2m leveä. Saisi olla vähän leveämpi mutta tuon sai silloin joskus halvalla. Toisessa yksikössä sitten 4,8m leveyttä keskimäärin isommille pihoille. Yksi piha jonka tein reilu 10 vuotta sitten kolmeen tuntiin perälevy+kauha yhdistelmällä (ja taisi olla traktori jossa ei ollut suunnavaihtajaa), menee nykyään jo tuolla pienemmälläkin kuokalla reiluun tuntiin. Ilman että seisoo kaasun päällä. Ja piha ei ole kovin ahdas, eli sillä isommalla menisi alle tuntiin.
edit: ja lisätään vielä että minä olen kahdesta kuskista se huonompi. Ja toisekseen olen jättänyt kokeeksi tekemättä pihoilla sellaiset pers*ävet joihin aura juuri ja juuri mahtuisi. Varsinkin jotkut trukkilavojen välit ja yhden auton mentävät lovet. Ei ole tullut mutinoita tai kadonnut asiakkuuksia.
edit2: Ja toisekseen perimme ajat sitten sellaiselta rauhallisemmalta kuskilta pihan josta hän laskutti aina 3 tuntia, saattoi joskus kuulemma tehdä 2,5 tuntiin. Ei siellä oikeasti saa menemään isollakaan lumella kolmea varttia enempää.