Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakointitaksojen kehitys  (Luettu 8372 kertaa)

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Ei käytä urakoitsijaa niin kaikki säästö jää itelle. Kuskeja saa tarvittaessa halvalla jotka sen verran osaa että pellon päässä koneen kääntää.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Urakointitaksojen kehitys
En aatellu nostaa hintoja kun löpökin on vähän edukkaampaa. Jos asiakas haluaa säästää niin voin toki sopia että tankki lyödään tilalla täyteen kun lähden pois ja lasken tuntihintaa hieman. Tuskin kukaan osaa arvata sitä polttoaineen määrää mikä kuluu kun rensselit liikkuu. Kuitenkin olisi todellinen win win tilanne. Mun ei tarttisi toimia polttoainerahoittajana ja tila saisi käsittääkseni viellä laittaa veroetuun aineet. Lisäksi mun ei tartte kuskata aineita koneelle.

Toki voi olla tietyissä tapauksissa ongelmia laadun kanssa ja samoiten pumppauskaluston eli kun miettii tarkemmin niin voi olla ihan hyvä idea ottaa aineet omasta farmista vaan ja laskuttaa asiakkaalta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Jos urakoinnin päämäärä on löpön polttaminen, niin sitten urakkataksa voisi vaikka puolittua jos löpön hinta puolittuu  ???

Mää ajattelin nostaa vähän taksoja kun on muuten niin kurjaa  :-\ :)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Hintoja korotetaan esimerkiksi polttoainekulujen takia, mutta vedotaan
"yleiseen kustannustasoon", jossa ovat mukana mm.polttoaineet, palkat
ja rahdit, joita on tietenkin on pitänyt korottaa "kustannustason" ja
reaalitulokehityksen vuoksi, mikä taas vaikuttaa "kustannustasoon".
Siksi hinnat eivät koskaan laske. Jossakin vaiheessa sitten kaikkien
palvelujen ja työn hinta ei olekaan suhteessa oikeisiin kustannuksiin,
vaan suhteessa "kustannustasoon", jota hämärän rekursiivisesti perustellaan
palkkojen ja polttoaineiden ja muiden maksujen suuruudella.

"Kustannustaso" ei jousta alaspäin, vaikka palkat ja jotkut raaka-aineetkin
halpenisivat. Sama vika kiinteän veromäärän raaka-aineilla, esim.
polttoainevero on litrakohtainen, eikä jousta alaspäin polttoaineen
halventuessa. Tällä rakennetaan tuon "korkean kustannustason" perusta, ja
itseään ruokkiva systeemi.

-SS-

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Urakointitaksojen kehitys
keskokin halpuuttaa ;D millon urakkamiehet? :-*
Rupee sää urakoimaan, niin voit osallistua talkoisiin  ;D

Monen liiketoiminta"suunnitelma" menee pieleen jos ruhtinaallinen urakointitulo jääkin kaavailtua pienemmäksi  ;D Siks ne hinnat vain nousevat... jostain se raha täytyy sille pankinjohtajalle kaivaa
Huh, tuota, hmm, joutaaksne maitotilan isännät muka urakoimaan, tai miten ne viitsii? ???
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Huh, tuota, hmm, joutaaksne maitotilan isännät muka urakoimaan, tai miten ne viitsii? ???
Eiks ne tee rahahommat ensteks ja sitten vasta omille pelloille... vai miten teillä pruukataan tehdä?
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

noloo_itte

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Mä ajattelin nostaa . ;D

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Tehkää polttoaaine klausuuli, eli polttoaine hinnoitellaan erikseen urakassa.
Löytyy ja taksat tippuu ja nousee kulujen mukaan ;)

Pottunokka

  • Vieras
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Lumihomot valitti lumiurakointiketjussa, että ei oikein hommat kannata nykytaksoilla, paskanpuhujia ootte, on hienoa uutta traktorikalustoa, ihan varmasti kannattaa jo jollain 50e tunti ilman alvia, älkää viitsikö valehdella.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Lumihomot valitti lumiurakointiketjussa, että ei oikein hommat kannata nykytaksoilla, paskanpuhujia ootte, on hienoa uutta traktorikalustoa, ihan varmasti kannattaa jo jollain 50e tunti ilman alvia, älkää viitsikö valehdella.
Sulla on nyt kumma katkeruus lumimiehiä kohtaan. Kun se on niin hyvää bisnestä, mikset itse ala? Tällä ainakin olisi tarvetta, tekijöistä on pulaa!

Pottunokka

  • Vieras
Vs: Urakointitaksojen kehitys

Lumihomot valitti lumiurakointiketjussa, että ei oikein hommat kannata nykytaksoilla, paskanpuhujia ootte, on hienoa uutta traktorikalustoa, ihan varmasti kannattaa jo jollain 50e tunti ilman alvia, älkää viitsikö valehdella.
Sulla on nyt kumma katkeruus lumimiehiä kohtaan. Kun se on niin hyvää bisnestä, mikset itse ala? Tällä ainakin olisi tarvetta, tekijöistä on pulaa!

Viljamiehillä ja urakkatäppäreillä on yhteistä se, että kummatkin ryhmät on ammattivalittajia, ikuinen vali-vali-valitusvirsi päällänsä, oli ajat millaset tahansa, silti hommat jatkuu, perhe pysyy leivässä ja uutta konetta ostetaan.
Pelätään kai, että jos valittaminen lopetetaan, niin sitten taivas putoaa niskaan.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointitaksojen kehitys
Reikäterää pitäs pudottaa.

-SS-

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Urakointitaksojen kehitys

Lumihomot valitti lumiurakointiketjussa, että ei oikein hommat kannata nykytaksoilla, paskanpuhujia ootte, on hienoa uutta traktorikalustoa, ihan varmasti kannattaa jo jollain 50e tunti ilman alvia, älkää viitsikö valehdella.
Sulla on nyt kumma katkeruus lumimiehiä kohtaan. Kun se on niin hyvää bisnestä, mikset itse ala? Tällä ainakin olisi tarvetta, tekijöistä on pulaa!

Viljamiehillä ja urakkatäppäreillä on yhteistä se, että kummatkin ryhmät on ammattivalittajia, ikuinen vali-vali-valitusvirsi päällänsä, oli ajat millaset tahansa, silti hommat jatkuu, perhe pysyy leivässä ja uutta konetta ostetaan.
Pelätään kai, että jos valittaminen lopetetaan, niin sitten taivas putoaa niskaan.

Näin maidontuottajana täytyy sanoa että kyllä maitosektorillakin on valitusta yllin kyllin, siihen on ihan perustettu etujärjestö asiaa hoitamaan. Alunperin kai teki muutakin. ;)

Ja samaan aikaan lumiurakointia harjoittavana täytyy sanoa että omat hinnat eivät tipu jos eivät nousekaan, ja tuntihinnoittelu on monissa operaatioissa tyhmä käytäntö koska asettaa ihan eriluokan koneet ja kuskit tavallaan samalle viivalle. Esim. parkkipaikalla varovainen, hidas kuski ja kapea perälevy, on vähän eri asia kuin 5 metristä U-auraa portaattomalla riittävän kokoisella traktorilla kunnon nopeuksilla ja hyvällä osaamisella vievä kuski. Meillä on siirrytty kertalaskutukseen + pieneen ehdolliseen päivystysmaksuun.

Reikäterää pitäs pudottaa.

-SS-

Pudotin eilen.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Urakointitaksojen kehitys
5 metrinen U-aura kelpaa joo lentokentälle. Jos on auton levyisiä
porttikonkeja, lastaussyvennyksiä, verkkoaitojen käytäviä,
trukkilavapinoja, rautavarastoja, autoja, portteja, pylväitä,
kyllä siinä hidastuu ylisuurella hehtaariaurallakin toimivan tuottavuus.

Yhdistelmä lähtöhinnasta ja tuntiveloituksesta on toiminut hyvin,
samoin sunnuntailisä. Asiakas esimerkiksi näkee laskustaan, että
homma rupeaa joutumaan, kun autot kerätään yhteen nippuun.

Tuollainen työväline onkin olennainen tuossa; olen nähnyt yhden talonkokoisen keissin,
jossa on pikku Vama takana.

-SS-

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Urakointitaksojen kehitys
5 metrinen U-aura kelpaa joo lentokentälle. Jos on auton levyisiä
porttikonkeja, lastaussyvennyksiä, verkkoaitojen käytäviä,
trukkilavapinoja, rautavarastoja, autoja, portteja, pylväitä,
kyllä siinä hidastuu ylisuurella hehtaariaurallakin toimivan tuottavuus.

Yhdistelmä lähtöhinnasta ja tuntiveloituksesta on toiminut hyvin,
samoin sunnuntailisä. Asiakas esimerkiksi näkee laskustaan, että
homma rupeaa joutumaan, kun autot kerätään yhteen nippuun.

Tuollainen työväline onkin olennainen tuossa; olen nähnyt yhden talonkokoisen keissin,
jossa on pikku Vama takana.

-SS-

Itsellä on vaan 3,6m U-kuokka nokalla  :-[ , siivet taitettuna 2m leveä. Saisi olla vähän leveämpi mutta tuon sai silloin joskus halvalla.  Toisessa yksikössä sitten 4,8m leveyttä keskimäärin isommille pihoille. Yksi piha jonka tein reilu 10 vuotta sitten kolmeen tuntiin perälevy+kauha yhdistelmällä (ja taisi olla traktori jossa ei ollut suunnavaihtajaa), menee nykyään jo tuolla pienemmälläkin kuokalla reiluun tuntiin. Ilman että seisoo kaasun päällä. Ja piha ei ole kovin ahdas, eli sillä isommalla menisi alle tuntiin.

edit: ja lisätään vielä että minä olen kahdesta kuskista se huonompi. Ja toisekseen olen jättänyt kokeeksi tekemättä pihoilla sellaiset pers*ävet joihin aura juuri ja juuri mahtuisi. Varsinkin jotkut trukkilavojen välit ja yhden auton mentävät lovet. Ei ole tullut mutinoita tai kadonnut asiakkuuksia.

edit2: Ja toisekseen perimme ajat sitten sellaiselta rauhallisemmalta kuskilta pihan josta hän laskutti aina 3 tuntia, saattoi joskus kuulemma tehdä 2,5 tuntiin. Ei siellä oikeasti saa menemään isollakaan lumella kolmea varttia enempää.

Viimeksi muokattu: 19.01.16 - klo:23:52 kirjoittanut antti-x