5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö.
Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.
Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
Niin se moittii kaikkea kotimaista vaikka ei ole kokemusta ulkolaisista sehän tässä ihmetyttää.Ostakaa mitä lystäätte mutta älkää herran tähden huutako kuluttajalle että osta kotimaisia elintarvikkeita.
Jaaha, vai siitä se kenkä puristaa, että pitäisi olla kokemuksia ulkomaalaisista koneista
Ei ne ole sen parempia, eikä huonompia kuin kotimaisetkaan koneet. Meillä on/ollut noita Massey-Fergusoneja, eikä niistä olla tykätty. 690 oli 2000h, mutta se hajosi vaihteistostaan ja isu sanoi, että kun konetta avattiin, niin öljyn mukana tuli niin paljon metallista moskaa, että ei voi olla varma, saatiinko kaikkea pois. Parempi vaihtaa tämä kone pois. Seuraavana talvena tulikin sitten tämä 805, joka on meillä vieläkin. Tosta Massikasta kuultiin myöhemmin, että seuraavalla omistajalla hajosi uudelleen ja tuli 20000mk remontti. Valmetti oli myöntänyt vielä jotain takuuta sille koneelle ja kävi vähän kalliiksi. Sitten on 185, joka on periaatteessa kestävä, mutta kauhea hyttiergonomia tekee sen, että ei sitä viitsi käyttää. 675 on periaatteessa ok kampe, mutta takatuupparina sillä ei oikein voi tehdä mitään väkevämpiä töitä. Sitten joskus aikanaan oli Ford 4000, David Brown jne. Isu päätti, että aletaan keskittyä yhteen merkkiin, niin varaosa ja huoltopuoli on yksinkertaisempaa hoitaa.
SAS yrittää ajaa sellaista näkemystä läpi, että jos Valmetin kanssa tulee jotain ongelmia, niin sillä ei ole merkitystä, kun muilla merkeillä on myös ongelmia. En hyväksy tällaista lähestymistapaa. Kyllä se on niin, että Valmetti vastaa omista tekemisistään ja koittaa kehittää omaa toimintaansa. Eihän toi Valmetin touhu menisi ollenkaan eteenpäin jonsei täällä kentällä olla kriittisiä sen toimintaa kohtaan. Mun mielestäni on kaikkien etu, että ongelmista puhutaan avoimesti ja pyritään jeesaamaan toisiamme, että saadaan toimivia kamppeita ja kaikille hyvä mieli, eikö niin.
Toi jankuttaminen kotimaisten elintarvikkeiden ostamisesta on kanssa täysin turhanpäiväistä natinaa. Minulle on ihan yksi hailee, mitä kuluttajat vetää nassuunsa. Enhän minäkään syö Valion tuotteita, vaan etupäässä Arlaa ja Lidlin myymiä juttuja. Meikäläisen viljoistakin menee yleensä puolet vientiin ja eikä ole väliä vaikka menisi kaikki. Mun mielestäni toimiva ja kilpailuhenkinen markkinatalous, jossa jokainen taho koittaa parantaa itse omaa toimintaansa on ainoa kestävä tie pärjätä. Muille ohjeiden jakaminen on jokseenkin turhaa hommaa.