Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannentiiviste  (Luettu 18371 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös
.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.

No, säähän sälli oot :o Tuota et usko itsekään. Siellä on mäntää, kiertokankee, kampiakselia yms edessä ::)
No kyllä ainakin kaikki huomaa että Toivo toivoton ei ole sitä putken uusimista tehnyt.
Öljypohja pois ,kiertokangen pultit pois ja puolikas sitten kansi pois ,alhaalta puukepillä mäntä ylös
,sitten putken alapäähän laippa ja kierretanko ja yläpäähän laippa ja vääntömutteri ja kiertoa putki nousee ylös.Näin helppoa se on nuffissa. ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: Kannentiiviste
On se hyvä kun on putkettomat moottorit niin ei ole tommosta puuhastelua.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös
.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.

No, säähän sälli oot :o Tuota et usko itsekään. Siellä on mäntää, kiertokankee, kampiakselia yms edessä ::)
No kyllä ainakin kaikki huomaa että Toivo toivoton ei ole sitä putken uusimista tehnyt.
Öljypohja pois ,kiertokangen pultit pois ja puolikas sitten kansi pois ,alhaalta puukepillä mäntä ylös
,sitten putken alapäähän laippa ja kierretanko ja yläpäähän laippa ja vääntömutteri ja kiertoa putki nousee ylös.Näin helppoa se on nuffissa. ;D
Joo, voin ihan rehellisesti tunnustaa, että en ole yhteenkään nuffiin koneremonttia tehnyt, enkä tee ;D
pessimisti ei pety!

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Kannentiiviste
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o

Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.

Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla :) Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4703
  • Savo savolaisille!
Vs: Kannentiiviste
Eikai sitä kannentiivistevikaa ollu ku mezzoissa? Menee josain 4000h kohilla ja ku kerran uusitaan nii vika ei uusi. Ilmeisesti vikaa tiivisteissä, ei kannessa tai lohkossa. Eikä oireile sen kummemmin ku lakkaa tulemasta hyttiin lämpö. Vetää vissiin ilmaa nesteen sekaan. Maantievauhdissa tarkenee mutta muuten ei. Ainaki mulla meni näin -98 mezzossa, ja tiivisteen vaihtanu seppä kertoili tämmösiä. Oli kuulemma likimain elättäny ittensä vuosituhannen vaihteessa tiivisteenvaihdoilla...  ;D

Hienoa. Oireet sopii kuin nenä päähän mun Valtun viimeaikaiseen käytökseen. Tunteja 3800 tai vähän yli. Pitänee käydä luottosepän pakeilla huomenna. Vai tulisikohan SAS korjaamaan tuon pyhätöinään? ::)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Kannentiiviste
Laitetaanpa sassin kiusaksi tommonen video ;D
https://www.youtube.com/watch?v=qMGBb0jfOHY

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Tämä olikin mulle uusi metodi putken vaihtoon, itse olen korjannut vain noita vanhempia peltiöljypohjalla olevia, olen ottanut öljypohjan pois ja kiertokangen laakerikaula auki ja mäntä ylös kankipäivineen, sitten on ollut helppo nykiä putkea pois mutta tämä männän oleminen koko ajan paikoillaan on hiukan haastavampi tapaus saada osumaan renkaat hyvin mutta menee näköjään sitten sekin kun on tekijät asialla. Täytyy lainata idea mikäli homma osuu omalle kohdalle tehtäväksi joskus.

Vahvasti "kotimaiset silmälasit" on käytössä täälläkin mutta on noita kannetiivistevaivaisia neloskoneita jouduttu aikanaan jokunen purkamaankin kokonaan ja lohkon tasopinta on plaanattu uudelleen kuten myös kansi. Deerehän kehitti samankaltaisen kannentiivisteongelman kansista johtuen nyt vähän myöhemmin että valitettavasti aina tulee välillä sutta ja sekundaa kun koneita tehdään. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o

Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.

Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla :) Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
Niin se moittii kaikkea kotimaista vaikka ei ole kokemusta ulkolaisista sehän tässä ihmetyttää.Ostakaa mitä lystäätte mutta älkää herran tähden huutako kuluttajalle että osta kotimaisia elintarvikkeita. ;D :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Tämä olikin mulle uusi metodi putken vaihtoon, itse olen korjannut vain noita vanhempia peltiöljypohjalla olevia, olen ottanut öljypohjan pois ja kiertokangen laakerikaula auki ja mäntä ylös kankipäivineen, sitten on ollut helppo nykiä putkea pois mutta tämä männän oleminen koko ajan paikoillaan on hiukan haastavampi tapaus saada osumaan renkaat hyvin mutta menee näköjään sitten sekin kun on tekijät asialla. Täytyy lainata idea mikäli homma osuu omalle kohdalle tehtäväksi joskus.

Vahvasti "kotimaiset silmälasit" on käytössä täälläkin mutta on noita kannetiivistevaivaisia neloskoneita jouduttu aikanaan jokunen purkamaankin kokonaan ja lohkon tasopinta on plaanattu uudelleen kuten myös kansi. Deerehän kehitti samankaltaisen kannentiivisteongelman kansista johtuen nyt vähän myöhemmin että valitettavasti aina tulee välillä sutta ja sekundaa kun koneita tehdään.
Onhan siinä haastetta saada samalla mäntä renkaineen ja putki o-renkaineen paikoilleen. 
pessimisti ei pety!

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3624
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Tämä olikin mulle uusi metodi putken vaihtoon, itse olen korjannut vain noita vanhempia peltiöljypohjalla olevia, olen ottanut öljypohjan pois ja kiertokangen laakerikaula auki ja mäntä ylös kankipäivineen, sitten on ollut helppo nykiä putkea pois mutta tämä männän oleminen koko ajan paikoillaan on hiukan haastavampi tapaus saada osumaan renkaat hyvin mutta menee näköjään sitten sekin kun on tekijät asialla. Täytyy lainata idea mikäli homma osuu omalle kohdalle tehtäväksi joskus.

Vahvasti "kotimaiset silmälasit" on käytössä täälläkin mutta on noita kannetiivistevaivaisia neloskoneita jouduttu aikanaan jokunen purkamaankin kokonaan ja lohkon tasopinta on plaanattu uudelleen kuten myös kansi. Deerehän kehitti samankaltaisen kannentiivisteongelman kansista johtuen nyt vähän myöhemmin että valitettavasti aina tulee välillä sutta ja sekundaa kun koneita tehdään.
Onhan siinä haastetta saada samalla mäntä renkaineen ja putki o-renkaineen paikoilleen.


Oho.....nyt ettei tulis enemmän väärikäsityksiä....niin tuo mäntä veivattiin yläasentoon ja kampiakseli lukittiin
liikkumattomaksi ennen putken laittoa.....eniten allekirjoittanutta jännitti ne alapään o renkaat ....tai siis lähinnä
se että ne jäävät ehjiksi .....kyllä se vaan onnistu...
No ei tää mikään sen kummempi metodi ole...kyl myökin normaalisti puretaan oljypohjat auki ja tehdään se perinteisesti.......tässä ko.tapauksessa oli sitä tavaraa vaan senverran paljon siinä ympärillä että päätettiin kokeilla että onnistuisko noin.......siinä on valtuutettu Valtra huolto 300 metrin päässä pajalta....kyllä nekin pyöritteli päitään kun kerrottiin aikeista........niin ja tekijöinä ihan tavalliset huoltojullit...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiiviste
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o

Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.

Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla :) Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
Niin se moittii kaikkea kotimaista vaikka ei ole kokemusta ulkolaisista sehän tässä ihmetyttää.Ostakaa mitä lystäätte mutta älkää herran tähden huutako kuluttajalle että osta kotimaisia elintarvikkeita. ;D :o
Jaaha, vai siitä se kenkä puristaa, että pitäisi olla kokemuksia ulkomaalaisista koneista ;D Ei ne ole sen parempia, eikä huonompia kuin kotimaisetkaan koneet. Meillä on/ollut noita Massey-Fergusoneja, eikä niistä olla tykätty. 690 oli 2000h, mutta se hajosi vaihteistostaan ja isu sanoi, että kun konetta avattiin, niin öljyn mukana tuli niin paljon metallista moskaa, että ei voi olla varma, saatiinko kaikkea pois. Parempi vaihtaa tämä kone pois. Seuraavana talvena tulikin sitten tämä 805, joka on meillä vieläkin. Tosta Massikasta kuultiin myöhemmin, että seuraavalla omistajalla hajosi uudelleen ja tuli 20000mk remontti. Valmetti oli myöntänyt vielä jotain takuuta sille koneelle ja kävi vähän kalliiksi. Sitten on 185, joka on periaatteessa kestävä, mutta kauhea hyttiergonomia tekee sen, että ei sitä viitsi käyttää. 675 on periaatteessa ok kampe, mutta takatuupparina sillä ei oikein voi tehdä mitään väkevämpiä töitä. Sitten joskus aikanaan oli Ford 4000, David Brown jne. Isu päätti, että aletaan keskittyä yhteen merkkiin, niin varaosa ja huoltopuoli on yksinkertaisempaa hoitaa.

SAS yrittää ajaa sellaista näkemystä läpi, että jos Valmetin kanssa tulee jotain ongelmia, niin sillä ei ole merkitystä, kun muilla merkeillä on myös ongelmia. En hyväksy tällaista lähestymistapaa. Kyllä se on niin, että Valmetti vastaa omista tekemisistään ja koittaa kehittää omaa toimintaansa. Eihän toi Valmetin touhu menisi ollenkaan eteenpäin jonsei täällä kentällä olla kriittisiä sen toimintaa kohtaan. Mun mielestäni on kaikkien etu, että ongelmista puhutaan avoimesti ja pyritään jeesaamaan toisiamme, että saadaan toimivia kamppeita ja kaikille hyvä mieli, eikö niin.

Toi jankuttaminen kotimaisten elintarvikkeiden ostamisesta on kanssa täysin turhanpäiväistä natinaa. Minulle on ihan yksi hailee, mitä kuluttajat vetää nassuunsa. Enhän minäkään syö Valion tuotteita, vaan etupäässä Arlaa ja Lidlin myymiä juttuja. Meikäläisen viljoistakin menee yleensä puolet vientiin ja eikä ole väliä vaikka menisi kaikki. Mun mielestäni toimiva ja kilpailuhenkinen markkinatalous, jossa jokainen taho koittaa parantaa itse omaa toimintaansa on ainoa kestävä tie pärjätä. Muille ohjeiden jakaminen on jokseenkin turhaa hommaa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.
Kuten tiedämme talous tilanne on maassamme veitsen terällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita ,mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äes tehtaan työväki onko siellä suomalainen ruoka heillä ostos listalla epäilen ettei ole.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiiviste
No jos ei toi kirjoittamani mennyt jakeluun, niin en sille mitään voi :) Nämä sinun analyysisi kirjoituksistani ovat ihan puhtaasti omia tulkintojasi. Jokainen voi selata viestiarkistoni läpi ja vetää niistä omat johtopäätöksensä. Joko ymmärtää mitä ajan takaa tai sitten ei. ???

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Kannentiiviste
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.
Kuten tiedämme talous tilanne on maassamme veitsen terällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita ,mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äes tehtaan työväki onko siellä suomalainen ruoka heillä ostos listalla epäilen ettei ole.
Voi olla, eikös potilaan kylkeen kwernen tarroja liimailla?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiiviste
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.
Kuten tiedämme talous tilanne on maassamme veitsen terällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita ,mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äes tehtaan työväki onko siellä suomalainen ruoka heillä ostos listalla epäilen ettei ole.
Voi olla, eikös potilaan kylkeen kwernen tarroja liimailla?
Näin sen pitäisi olla.