Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kannentiiviste  (Luettu 18372 kertaa)

RainMan

  • Vieras
Kannentiiviste
Kannentiiviste alkoi taas vuotamaan 504 vallussa . Moottori remontin jälkeen taas noin 100 h tiivisteen vaihdosta. Edellinen meni noin 60 h rempan jälkeen kun en jälkikiristänyt kantta vanhojen oppien mukaan .Pitäneet kokeilla onko joku kannenpultti löysällä ja jos ei niin onnistuisiko laittaa ylimääräinen metallirengas putken reunalle ja uusi kannentiiviste sitten päälle esim . vanhan tiivisteen putken reunapuolikas. Vaatisi kyllä onnistunutta näpertelyä  :P  ::)
Siellä on joku putki hieman liian alhaalla ja aiheuttaa tuon ongelman mutta konetta ei viitsisi avata tuon vuoksi .

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8448
Vs: Kannentiiviste
Putkien säätöön on simmilevyjä. Jos joku putki on liian alhaalla, niin varmasti tulee menemään taas uudestaan. Jos sulla ei oo tietoja putken korkeudesta suhteessa lohkoon, niin kysy Linnavuoresta.

310B konetta saa kiristää heti ekan lämmityskäytön jälkeen ja sitten uudestaan olikohan se siinä sadan tunnin kuluttua. Muuten tulee perskeleitä, jos on vähänkin hikeä puristettu myllystä lisää ulos. ;D
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kannentiiviste
Ja ei ole ainut vallu missä tääkin ongelma on.Joku kommari sylinterin reikää poratessaan käynyt tupakilla välillä eikä muistanut mitkä niistä kolmesta jo oli lohkoon porattu.Noo varmuuden vuoksi sitten tuli osa kahteen kertaan porattua ja putket hölskyy.Siitäköhän se muuten johtuu vallun moottorin kolina,löysistä sylinteriputkista.
Noo kyllä SAS tuollasen homman myös hoitelee hetkessä,erikeepperillä liimailee putket kiinni ja ajaa sitten kymmeniätuhansia tunteja eteenpäin.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kannentiiviste
Niihän se meni kannentiiviste mullakin 502:sta muutaman kymmenen tunnin ajon jälkeen kansiremontista kun menin jättämään kiristyksen. Sitten hain uuden tiivisteen oikein alkuperäisosana ja kiristin heti lämmettyä uudelleen ja vielä pienen ajon jälkeen, lisäksi pistin n. 10% yli suositellun momentin viimeisessä kiristyksessä kun arvelin että vaarnaruuvit ovat sen verran tuhtia tekoa että eivät ole moksiskaan vähän reilummasta momentista. Nyt on jo 10 vuotta klapit sirklattu ja pihakoneen virka hoitunut tuolla ilman vuotoa kannentiivisteessä, onpa välillä ihan töitäkin kokeiltu harrastuksen vuoksi kesannon äestyksessä ja jyrätty kymmeniä hehtaareita keväisin. Shimmilevyjä putkien korkeuden säätöön voi olla välillä huonosti saatavilla 310B-moottoriin, mutta monet leikanneet ne ohuesta kuparilevystä tai ihan tiivistepaperista, ei vaan ole se hätäisen miehen hommaa tuommoinen nykertäminen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kannentiiviste
Eli ei ne oikein osaa valtralla moottoreita tehdä

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Kannentiiviste
Huonojen uluko maalasten alihankkijain tekemiä osia...     :-X     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Kannentiiviste
Eikai sitä kannentiivistevikaa ollu ku mezzoissa? Menee josain 4000h kohilla ja ku kerran uusitaan nii vika ei uusi. Ilmeisesti vikaa tiivisteissä, ei kannessa tai lohkossa. Eikä oireile sen kummemmin ku lakkaa tulemasta hyttiin lämpö. Vetää vissiin ilmaa nesteen sekaan. Maantievauhdissa tarkenee mutta muuten ei. Ainaki mulla meni näin -98 mezzossa, ja tiivisteen vaihtanu seppä kertoili tämmösiä. Oli kuulemma likimain elättäny ittensä vuosituhannen vaihteessa tiivisteenvaihdoilla...  ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiiviste
Paljon Valmetteja, paljon vikaa, paljon työtä, kansantalous kiittää... ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
Paljon Valmetteja, paljon vikaa, paljon työtä, kansantalous kiittää... ;D
No onko kylmiksen tuotteet sen kummempia,lapsellista juttua tulee kylmiseltä koko ajan
kotimainen on paskaa ,mutta taidat saada kotimaisella itsellekin tulosi oletko sitä ajatellut? :o
Onneksi kuluttajat ostavat jo yhä enemmän ulkolaista ruokaa niin pääse kylmiskin työttömäksi. ;D
Vähän nyt järkee kirjoituksiin on meinaan kovat ajat vielä edessä kun aletaan maataloudeltakin tukia ottamaan pois ja tuottaja hinnat putoaa..
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3624
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Joo, eihän ne märät putket piukkassa ole. Jotenkin noin sen itsekin tekisin, jos vastaavaa ongelmaa olis. Ainut mikä jänskättäis, olis just se männän renkaineen putkeen saaminen. Jos noin nopsaan menee tiivisteitä jossain on vikaa, putkien korkeus erot yms.
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Kannentiiviste
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös
.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.

No, säähän sälli oot :o Tuota et usko itsekään. Siellä on mäntää, kiertokankee, kampiakselia yms edessä ::)
pessimisti ei pety!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kannentiiviste
Paljon Valmetteja, paljon vikaa, paljon työtä, kansantalous kiittää... ;D
No onko kylmiksen tuotteet sen kummempia,lapsellista juttua tulee kylmiseltä koko ajan
kotimainen on paskaa ,mutta taidat saada kotimaisella itsellekin tulosi oletko sitä ajatellut? :o
Onneksi kuluttajat ostavat jo yhä enemmän ulkolaista ruokaa niin pääse kylmiskin työttömäksi. ;D
Vähän nyt järkee kirjoituksiin on meinaan kovat ajat vielä edessä kun aletaan maataloudeltakin tukia ottamaan pois ja tuottaja hinnat putoaa..
Toi nyt on sama kuin kaatopaikka soimaa roskapussia, saadaan niinkuin mittasuhteet kohdalleen noissa paskapuheissa... ;D