Ulkomaista tekoahan tuo on eli sieltä tehtaalta eivät anna takuuseen Valtralle eikä siitä isännälle.
Oot pihalla ku lumiukko näissä takuu-asioissa. Tehtaalta loppukäyttäjälle takuu 1 vuosi, Alihankkijalta tehtaalle takuu 3 vuotta. Takuu-osasto tekee voittoa,eikös oo ihmeellistä. Ja koskee muitaki ku valmettia.
Ostat rakkorisi mukana yhen laturin,tehas ostaa niitä miljuunan kerralla noin niinku malliksi. Hyvä tinkiä takuita.
On todisteita sulla varmaan mikset niitä tuo tänne niin uskotaan.
No kyllä mää uskon kapitalistille ei mikään riitä.
Kyllä tää pitää paikansa. Tuolahan oli tarina siitä Jenkki autosta ja 11 vuoden tehdas takuusta osalle. Suomen vähittäismyyjä ei tuota takuuta tunnustanut ennen kuin asiakas toi mustaa valkoisella tiskille.
Norjassa Valtralla on joku 5 vuoden ja 4000 tunnin takuu. Ei kieli vaan taipunut tuohon ehtojen tulkitsemiseen.
Eräs tuttu sanoi joka oli erään kone valmistajan takuuosastolla töissä että takuu osasto tekee voittoa. Ostetaan esim. latureita junan vaunullinen ruinataan niille 3 vuoden takuu ja annetaan sille laturille vuoden takuu. Sitten kun asiakkaalta kärähtää se laturi 1,5 vuoden jälkeen voidaan hyvillä mielin antaa 50% alennusta laturista ja asiakkalakin on hyvä mieli kun sai alkuperäis laturin 50% alennuksella takuuajan jälkeen.
Öljyissä esim. tehdään niin että ostetaan vaikka Nesteeltä, Sheliltä trai joltaan hirveä määrä öljyä halvalla. Vaaditaan tolkuton koroton maksuaika ja myydään hyvällä katteella asiakkaalle se öljy. Ilmaista lainaa yrityksen toiminnan rahoitamiseen. Sama voi päteä siihen laturiin. Eli sillä junan vaunullisella latureita saattaa olla ettei laskun eräpäivä ole vielä mennyt.