Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hytrauliletkut  (Luettu 8111 kertaa)

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9257
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
hytrauliletkut
mikäpä se vaevovaa nykysie hytrauliikkaletkuja, kun rupesi parista kohasta Teussin etukuormaajasta vuotamaan ja vasta 10 vuotta tullee ikää tänä vuonna ja tuntie vasta vähä yli 4100
Elämä on parasta kometiijjaa

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: hytrauliletkut
mikäpä se vaevovaa nykysie hytrauliikkaletkuja, kun rupesi parista kohasta Teussin etukuormaajasta vuotamaan ja vasta 10 vuotta tullee ikää tänä vuonna ja tuntie vasta vähä yli 4100
Saksalaista huippu laatua se vaan on  ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

montöör

  • Vieras
Vs: hytrauliletkut
Pinta"kumi" on niin kovaa materiaalia ettei kestä yhtään taivuttelua
etenkään kylmässä. Jotkut letkut kovettuvat auringonpaisteessa
mutta 10v on silti letkulle kovin lyhyt ikä. Pintakumin murtuessa
veden vaikutuksesta kudokset ruostuu ja se siitä sitten. :'(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71756
Vs: hytrauliletkut
kymmentä vuotta kestä... itellä mäni triman turpaliittimille mänevät letkun näköset jo 5-6 vuoten kuluttua.   nyt on sellaset siniset ja  kestääkö nuo lie...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: hytrauliletkut
Juuri vaihdoin ennen joulua Quicken turpalevylle menevät letkut vuoden 2006 kuormaajaan, joka ollut tosi kevyellä käytöllä ja 80% traktorin käyttötunneista vain etupainona, olivat aivan ruostuneet metallikudokset letkun sisällä päälimmäisen kumikerroksen halkeilun seurauksena. Mitähän letkuja noissa pyörivissä kaivureissa oikein käytetään kun 2004 mallin 14500 tuntia ajetussa koneessa ei ole kuin muutama letku vaihdettu? Ja myös -99 mallin toisessa pienemmässä korealaiskoneessa on paljon alkuperäisletkuja jäljellä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71756
Vs: hytrauliletkut
taitaa olla net letkut pikkasen arvokkaampaa osaa kuin noissa kuormaajissa joissa tuntuu olevan se halvin mahollinen risa joka jostain saatu, oli merkki mikä tahansa.               ja vielä lissää tingitty.. jostain.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4964
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: hytrauliletkut
Sen verran tarvitsee aina jostain öllööä tihkua ettei ruostumaan pääse...

..nimimerkki 'mehtäkones'....  ;)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: hytrauliletkut
Jos kone on ulkosalla auringon ja pakkasen kynsissä ei letkuille voi povata pitkää ikää.
Kesällä aina koneet varjoon säilöön niin pysyy renkaatkin hyvänä.Auringon valo on myös tuhoisa maali pinnoille ja hytin sisustalle ja kumitiivisteille.Urea konetta ei koskaan auringoon pitkäaikaista
säilytystä varten, aina varjoon.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: hytrauliletkut
Sen verran tarvitsee aina jostain öllööä tihkua ettei ruostumaan pääse...

..nimimerkki 'mehtäkones'....  ;)

Joo mettäkoneet on siittäkyllä ihmelaitteita että neet kyllä tihkuu lähesaina jostain eikä aina pelkästään tihku. Mettäkoneet on myös kovia syömään letkuja yms hyd osasia. Tietysti kylmässä käyttö vaikuttaa letkujen yms ikään ja mettä masiinoita kyllä kylmastä joskus herätellään. Toisin kuin kaivureita ainakin yleensä pakkasilla kaivellaan vähempi. Mutta onne kaivureiden letkutkin sitte melko tiukkaa tavaraa. Meinaan mulla on ollu yleensä tapana että otan hiukan pidemmän letkun tilalle kun remahtaa. Noo meni edellisestä  koppelosta joskus siittä puomin tyvestä pari letkutinta. Ja otinsitte vanhan kaavan mukaan pikkusen pidemmät tilalle. Ja voi itku kun sai vääntää että neet sai paikalleen menemään onne niin kankeita lotkottimia että. Niissä siis on paljon enempi kudoksia kuin ihan tavan etukuormaajan letkuissa. Mutta voi semmosta kovemman paineen letkua muuallekkin tietysti ostaa. Mutta neet eisitte välttämättä kestä kovinhyvin jos kohde onsemmoinen missä letku taipuu jatkuvasti paljon. On näitä jykeviä letkuja tosin nyky mettäkoneissakin.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: hytrauliletkut
Elhon käärijässä oli mahtavat hydeletkut kun ensimäisellä kerralla kaks letkuu korkkas heti liitoksista.Takuseen kaikki letkut uusiks, hitommoinen työ >:(.ajatelkaa kotimmainen kone ja laatu sekundaa

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: hytrauliletkut
Elhon käärijässä oli mahtavat hydeletkut kun ensimäisellä kerralla kaks letkuu korkkas heti liitoksista.Takuseen kaikki letkut uusiks, hitommoinen työ >:(.ajatelkaa kotimmainen kone ja laatu sekundaa
Letku liitosten teko on todella huolellisen miehen työtä .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: hytrauliletkut
Onneksi quiken Q-sarjaan on niin helppo pujotella ne uudet letkut sinne aisan sisään... No onhan niitä muitakin kuormaimia myynnissä joissa on tehty perinteisemmin tuo putkitus/letkutus.

Letkun kun asentaa vähänkin kierteelle, niin lyhentää sen elinikää reippaasti.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12532
  • Virolaista kiitos!
Vs: hytrauliletkut
Elhon käärijässä oli mahtavat hydeletkut kun ensimäisellä kerralla kaks letkuu korkkas heti liitoksista.Takuseen kaikki letkut uusiks, hitommoinen työ >:(.ajatelkaa kotimmainen kone ja laatu sekundaa
Letku liitosten teko on todella huolellisen miehen työtä .
Ei se kovin ihmeelliseltä hommalta näytä, kun paikallinen huoltomies niitä tekee. Letkujen laatuongelmat on aika pitkälle kiinni siitä kuinka laadukkaita kamoja käytetään. Esim. toi Elho on hikoillut aina letkuistaan. Onnetonta pilliä ja muutenkin todennäköisesti jotain halpaa rättiä. Kollegalla on ollut muutama kaivinkone. Ensin Länkkärin lusikkayhdistelmä ja sittemmin Komatsun telakone, jolla ajeli yli 10000h. Hänen mielestään letkujen laaduissa silmiinpistävä ero. Länkkäri hikoili aina joka paikasta, Komatsu pysyi kuivana niin letkuista kuin liitoksista. Sanomattakin selvää, että laadukkaita letkuja löytyy, mutta pienillä valmistajilla ei ole varaa niitä käyttää. Jollain kaivinkonevalmistajalla on taas eri menttaliteetti tehdä noita koneita. Kyllä niihin vehkeisiin saa laadukkaitakin osia jos halua on. 8)

Joukahainen

  • Vieras
Vs: hytrauliletkut
Elhon käärijässä oli mahtavat hydeletkut kun ensimäisellä kerralla kaks letkuu korkkas heti liitoksista.Takuseen kaikki letkut uusiks, hitommoinen työ >:(.ajatelkaa kotimmainen kone ja laatu sekundaa
Letku liitosten teko on todella huolellisen miehen työtä .
Ja tämänkin homman SAS hallitsee ylivertaisesti

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9454
Vs: hytrauliletkut
Kaivureissa letkut eivät joudu ihan mahottomaan heilumiseen. Paareja sen 300 - 400 niiden kyllä pitää kestää.

Raktoriletkuja on sitten kaikenlaisia.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.