Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minun Maatilani  (Luettu 49453 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Minun Maatilani
Mikähän kalenteri niillä mahtaa olla käytössä Laskentakeskuksessa.  ::) Siellä tehdään päivitys keskivikkona 18.1.2016  ;D
Mystinen kesälaatumies

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
Mikähän kalenteri niillä mahtaa olla käytössä Laskentakeskuksessa.  ::) Siellä tehdään päivitys keskivikkona 18.1.2016  ;D

Laskis tekee 38 päiväistä työkuukautta, joten siksi toi numero on 2 päivää liian pieni  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minun Maatilani
Laskin, että proagriassa eri maakuntien alueilla on 672
asiantuntijaa, jotka eivät ole keinosiementäjiä.

Sinä suhteessa sanomani "lähes 700" on mielestäni
hyväksyttävässä toleranssissa.

Niinkö vaan hiukan tutkin niitä sivuja. Sinne Pro-Agriaan pääsee
kuulemma jäseneksikin, ainakin Maa- ja Kotitalousnaisiin.
Tämä siis ei  ole mikään MTK paikallisyhdistys, vai onko ?

Mitäpä siellä paikallisessa yhdistyksessä puuhataan ? Onko se niinkö
aikuisten 4H-kerho ?

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
Laskin, että proagriassa eri maakuntien alueilla on 672
asiantuntijaa, jotka eivät ole keinosiementäjiä.

Sinä suhteessa sanomani "lähes 700" on mielestäni
hyväksyttävässä toleranssissa.

Niinkö vaan hiukan tutkin niitä sivuja. Sinne Pro-Agriaan pääsee
kuulemma jäseneksikin, ainakin Maa- ja Kotitalousnaisiin.
Tämä siis ei  ole mikään MTK paikallisyhdistys, vai onko ?

Mitäpä siellä paikallisessa yhdistyksessä puuhataan ? Onko se niinkö
aikuisten 4H-kerho ?

-SS-
Pääsee vissiin äänestämään miten toiminta etenee. Ja sit saa alennusta hinnastosta.

Tiloja Suomessa lienee jotain 60 000. Eli 1 neuvoja /89 tilaa. Noista asiantuntijoista talousosastoilla taitaa olla joku 150, eli siis hoitelevat tilitoimistojen töitä.. Eli tiloja on jotain 130/ukko tai akka joka tekee suoraan töitä tiloilla  ???

Maitotiloille on 1 ylityöllistetty ja alipalkattu asiantuntija / 60-90 tilaa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Minun Maatilani
Laskin, että proagriassa eri maakuntien alueilla on 672
asiantuntijaa, jotka eivät ole keinosiementäjiä.

Sinä suhteessa sanomani "lähes 700" on mielestäni
hyväksyttävässä toleranssissa.

Niinkö vaan hiukan tutkin niitä sivuja. Sinne Pro-Agriaan pääsee
kuulemma jäseneksikin, ainakin Maa- ja Kotitalousnaisiin.
Tämä siis ei  ole mikään MTK paikallisyhdistys, vai onko ?

Mitäpä siellä paikallisessa yhdistyksessä puuhataan ? Onko se niinkö
aikuisten 4H-kerho ?

-SS-
Se paikallisyhdistys on Maamiesseura ja on erillään MTK:sta. En tiedä, paljonko sielläpuolen rajaa on toimintaa. Täällä järjestelee kaikenmoista.
Farman aikana neuvojien määrä hiljalleen jonkinverran aleni eikä fuusion jälkeenkään ainakaan lisäntyneet ole. Nykyisin siellä alkaa taas olla ihan oikeita asiantuntijoitakin kun neuvojillekin on alettu antamaan rahaa tiedonhankintaan ulkomaita myöten. EU-ajan ensimmäiset parikymmentävuotta ne hukkasivatkin lobbaamalla itselleen tukijärjestelmästä suojatyötä.  ::) :o >:( Takavuosina parhaat neuvojat siirtyivät muihin hommiin.
Mystinen kesälaatumies

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Minun Maatilani


Kumasti on neuvojat alkaneet perustaa omia firmoja ja laskuttavat saman verran kuin Pro Agria! Alkaa tämä neuvontapuoli olla joku ihmeen MAVIN, MMM JA KOMISSION "yksityinen" jatke. Tehdään Säänöt siihen malliin että saadaan siirtää tuki rahat neuvontaan. Kohta tulee lasku sen lisäksi että nostetaan NEUVO 2020 RAHAT!

Onkohan tuo NEUVO 2020 lyhennys NEUVOstoliito 2020?

Niin no. Johtuisiko Neuvo2020 ehdoista tuo yllä oleva. Taisi Mavi tai MMM ,kumpiko nyt lienee sopimuksen toinen osapuoli, määritellä kaikille toimijoille saman tuntihinnan, jolla homma tehdään  :o
Näinhän se on. Lisäksi tuo tuntihinta on normaalia työtä pienempi.

Käytännössä neuvonta tekee nykyään noita hommia "itselleen tappiollisesti", koska noista olisi voinut muuten laskuttaa enemmän. Neuvottava maksaa vain alvin. Ja silti valitttaa ja pohtii, että millainenhan salaliitto tässä on nyt taas taustalla  ;D

Ihmisten miellyttäminen on vaan niin vaikeaa  ;D Paras on olla edes yrittämättä  :)
[/quote]

Niin kauan kuin maatilojen läpi syötetään rahaa joka ei ole maatilan käytettävissä on kyse loiseläjästä joka ei ansaitse rahojaan. Tilanne muuttuu kun tilalle lyödään könttäsumma ja todetaan että selvikää tolla. Samalla hetkellä kaatuu prooagria, lomituspalveluyrittäjiä useita rakennusliikeitä ja kaluston toimittajia. Neuvonnan laatu kasvaa koska rahalle on saatava vastinetta kun asiakas oikeasti maksaa viulut.

Viimeksi muokattu: 19.01.16 - klo:17:56 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani


Kumasti on neuvojat alkaneet perustaa omia firmoja ja laskuttavat saman verran kuin Pro Agria! Alkaa tämä neuvontapuoli olla joku ihmeen MAVIN, MMM JA KOMISSION "yksityinen" jatke. Tehdään Säänöt siihen malliin että saadaan siirtää tuki rahat neuvontaan. Kohta tulee lasku sen lisäksi että nostetaan NEUVO 2020 RAHAT!

Onkohan tuo NEUVO 2020 lyhennys NEUVOstoliito 2020?

Niin no. Johtuisiko Neuvo2020 ehdoista tuo yllä oleva. Taisi Mavi tai MMM ,kumpiko nyt lienee sopimuksen toinen osapuoli, määritellä kaikille toimijoille saman tuntihinnan, jolla homma tehdään  :o
Näinhän se on. Lisäksi tuo tuntihinta on normaalia työtä pienempi.

Käytännössä neuvonta tekee nykyään noita hommia "itselleen tappiollisesti", koska noista olisi voinut muuten laskuttaa enemmän. Neuvottava maksaa vain alvin. Ja silti valitttaa ja pohtii, että millainenhan salaliitto tässä on nyt taas taustalla  ;D

Ihmisten miellyttäminen on vaan niin vaikeaa  ;D Paras on olla edes yrittämättä  :)

Niin kauan kuin maatilojen läpi syötetään rahaa joka ei ole maatilan käytettävissä on kyse loiseläjästä joka ei ansaitse rahojaan. Tilanne muuttuu kun tilalle lyödään könttäsumma ja todetaan että selvikää tolla. Samalla hetkellä kaatuu prooagria, lomituspalveluyrittäjiä useita rakennusliikeitä ja kaluston toimittajia. Neuvonnan laatu kasvaa koska rahalle on saatava vastinetta kun asiakas oikeasti maksaa viulut.
[/quote]

Näin se varmaan on joskus 3-5 vuoden kuluttua. Kyl tää maailma loisensa tulee hoitamaan.

Just tästäkin systä kannattaa tehostaa. On sitten maksukykyä jos tarvitsee apua  :)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Minun Maatilani
Lomitus hommassa oltiin itsejärjestetyssä ennen tuolla mallilla että "tuossa fyffeä! Hommaa lomittaja!" Nyt se raha maksetaan suoraan sille lomitusyrittäjälle, tilalle lasku yritäjältä alaista ja kunnalta sijaisapumaksusta.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Naturalis

  • Vieras
Vs: Minun Maatilani
Lomitus hommassa oltiin itsejärjestetyssä ennen tuolla mallilla että "tuossa fyffeä! Hommaa lomittaja!" Nyt se raha maksetaan suoraan sille lomitusyrittäjälle, tilalle lasku yritäjältä alaista ja kunnalta sijaisapumaksusta.
No sen te kusitte ihan itse näennäis lomituksilla, ei ehkä koske kaikkia mutta kohtuu yleistä...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Minun Maatilani


Kumasti on neuvojat alkaneet perustaa omia firmoja ja laskuttavat saman verran kuin Pro Agria! Alkaa tämä neuvontapuoli olla joku ihmeen MAVIN, MMM JA KOMISSION "yksityinen" jatke. Tehdään Säänöt siihen malliin että saadaan siirtää tuki rahat neuvontaan. Kohta tulee lasku sen lisäksi että nostetaan NEUVO 2020 RAHAT!

Onkohan tuo NEUVO 2020 lyhennys NEUVOstoliito 2020?

Niin no. Johtuisiko Neuvo2020 ehdoista tuo yllä oleva. Taisi Mavi tai MMM ,kumpiko nyt lienee sopimuksen toinen osapuoli, määritellä kaikille toimijoille saman tuntihinnan, jolla homma tehdään  :o
Näinhän se on. Lisäksi tuo tuntihinta on normaalia työtä pienempi.

Käytännössä neuvonta tekee nykyään noita hommia "itselleen tappiollisesti", koska noista olisi voinut muuten laskuttaa enemmän. Neuvottava maksaa vain alvin. Ja silti valitttaa ja pohtii, että millainenhan salaliitto tässä on nyt taas taustalla  ;D

Ihmisten miellyttäminen on vaan niin vaikeaa  ;D Paras on olla edes yrittämättä  :)

Niin kauan kuin maatilojen läpi syötetään rahaa joka ei ole maatilan käytettävissä on kyse loiseläjästä joka ei ansaitse rahojaan. Tilanne muuttuu kun tilalle lyödään könttäsumma ja todetaan että selvikää tolla. Samalla hetkellä kaatuu prooagria, lomituspalveluyrittäjiä useita rakennusliikeitä ja kaluston toimittajia. Neuvonnan laatu kasvaa koska rahalle on saatava vastinetta kun asiakas oikeasti maksaa viulut.

Näin se varmaan on joskus 3-5 vuoden kuluttua. Kyl tää maailma loisensa tulee hoitamaan.

Just tästäkin systä kannattaa tehostaa. On sitten maksukykyä jos tarvitsee apua  :)
[/quote]

Muo jännittää enemmänkin että löytyykö neuvojaa edes rahalla. Nykyäänhän voi neuvoa mitä sattuu kun ei ole vastuuta mutta jos jatkossa ison tilan isäntä toteaa että tämän rehustusmuutoksen vaikutus on vaikka 300000 euroa niin riittääkö jollain kantti todeta että muuta tuota komponenttia tollai. Esimakua kai on nähtävissä broiskupuolella jossa pienellä katteen muutoksella jauhetaan miljoonatulosta tai 100 tonnien tappiota.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Minun Maatilani
Lomitus hommassa oltiin itsejärjestetyssä ennen tuolla mallilla että "tuossa fyffeä! Hommaa lomittaja!" Nyt se raha maksetaan suoraan sille lomitusyrittäjälle, tilalle lasku yritäjältä alaista ja kunnalta sijaisapumaksusta.
No sen te kusitte ihan itse näennäis lomituksilla, ei ehkä koske kaikkia mutta kohtuu yleistä...

Sen kuusi korkeintaan nämä lomitusjohtajat kunnissa. Kunnallisessa kun oltiin, niin käytiin tarkastamassa ettei vaan lomittaja ole yksin kun toinen oli lomalla. Itsejärjestetyssä ei kolmeen  vuoteen ole johtavaa lomittajaa näkyny tarkastus kierroksella. Hevostalien tunteja kyllä siitä edestä tutkitaan ja pähläilöään kuuluuko ravurin valmennus lomittajaan tehtäviin vai ei.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Minun Maatilani
Lomitus hommassa oltiin itsejärjestetyssä ennen tuolla mallilla että "tuossa fyffeä! Hommaa lomittaja!" Nyt se raha maksetaan suoraan sille lomitusyrittäjälle, tilalle lasku yritäjältä alaista ja kunnalta sijaisapumaksusta.

Ei ole kyllä tollaista ollut. Tuntia vasten sai tietyn määrän rahaa eli penniäkään ei tullut jos ei ollut lomittajan allekirjoitusta.

Kulujen laki toteutuisi jos melan yrittäjälle tiputettaisi 15 kiloeuroa/ henkilö ja lopputulema että tee mitä tykkäät. Voisi esimerkiksi oman työntekijän työllistämisen kynnys laskea huomattavasti mutta nykyään vaaditaan se yrittäjä jolle lomitusrahat syötetään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Minun Maatilani
Lomitus hommassa oltiin itsejärjestetyssä ennen tuolla mallilla että "tuossa fyffeä! Hommaa lomittaja!" Nyt se raha maksetaan suoraan sille lomitusyrittäjälle, tilalle lasku yritäjältä alaista ja kunnalta sijaisapumaksusta.

Ei ole kyllä tollaista ollut. Tuntia vasten sai tietyn määrän rahaa eli penniäkään ei tullut jos ei ollut lomittajan allekirjoitusta.

Kulujen laki toteutuisi jos melan yrittäjälle tiputettaisi 15 kiloeuroa/ henkilö ja lopputulema että tee mitä tykkäät. Voisi esimerkiksi oman työntekijän työllistämisen kynnys laskea huomattavasti mutta nykyään vaaditaan se yrittäjä jolle lomitusrahat syötetään.

Tietysti lomittaja piti ilmoittaa mutta tääläpäin ei kiinitetty siihen huomiota laskuttiko lomittaja 8 vai 6 tunnista. Oliko tunti taksa sama kuin korvaus vai alempi. Paperiin vain laitettii 8 tuntia ja korvaus tuli siitä. Tietysti ei myöskään ylitöistä sitten saanut korvausta, eli ne sisälty tuohon 8xn.26€/tunti yrittäjä lomittajasta.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Minun Maatilani
Terminaattori voi itse omassa mielessään miettiä miten esimerkiksi 80k€ lomituksilla vuodessa täällä kehuskeleminen vaikuttaa asiaan.

Mielestäni nämä viimeaikaiset uudistukset ovat olleet aivan tervetulleita muutoksia.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Minun Maatilani
Tikulla silmään joka vanhoja muistelee, mutta oli aika jolloin lomittaja merkkasi tyynen rauhallisesti 8 tuntia lappuihin olipa työaika todellisuudessa ollut, mitä tahansa... ja siitähän tämä kaikki sitten lähti, eli kiristettiin tunteja ja loppua ei näy..
Tuplalomitukset ja haamutunnit tahdotaan kuriin.. ::)