Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minun Maatilani  (Luettu 49467 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
... mitään en ole tilannu, entinen pelitti ihan riittävästi.                     joku dikihippi vaan vaatii että vessankahvalla on ilmoitsu saatava tehä...
Juu en mäkään ole tilannu  >:(
Miksei tässä voisi toimia ihan samoin kuin peltopuolella, mavi vaatii ilmoittamaan ja hoitaa järjestelmät sitä varten.
No sit sää valittaisit siitä, että nuo kustannukset perittäisiin budjetista  ::)

Nythän jokainen maksaa tarpeensa mukaan  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Minun Maatilani
... mitään en ole tilannu, entinen pelitti ihan riittävästi.                     joku dikihippi vaan vaatii että vessankahvalla on ilmoitsu saatava tehä...
Juu en mäkään ole tilannu  >:(
Miksei tässä voisi toimia ihan samoin kuin peltopuolella, mavi vaatii ilmoittamaan ja hoitaa järjestelmät sitä varten.
No sit sää valittaisit siitä, että nuo kustannukset perittäisiin budjetista  ::)

Nythän jokainen maksaa tarpeensa mukaan  ???

No kyllä sillä 14 miljoonalla ois pitäny saaha jo eläinrekisterikin tehtyä ilmoituspalikoineen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mah

  • Vieras
Vs: Minun Maatilani
Eikä tuo ole juurikaan kalliimpi kuin vanha mobiammu. Muuten en ole itse tutustunut, rouva sitä näkyi tutkivan. "Sitä" tarkoittaa siis tuota minun maatilani-peliä. :'(

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
Eikä tuo ole juurikaan kalliimpi kuin vanha mobiammu. Muuten en ole itse tutustunut, rouva sitä näkyi tutkivan. "Sitä" tarkoittaa siis tuota minun maatilani-peliä. :'(
Joo... tää on halvempi kuin pc-versio ja mobiili yhdessä. Monella oli kait molemmat. Nyt pärjää yhdellä ja sen räplääminen tulee halvemmaksi.

"Sen" tarkoittaa tässä siis tuota "Minun Maatilaani". Tai siis teidän  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Minun Maatilani
Pyytäkää nyt pliis muutkin tuohon uuteen ohjelmistoon sitä ominaisuutta että se ilmoittais kunnolla mitkä tiedot tallennettiin ja mitkä ei!

Turhan kallista lystiä jättää arvailun varaan että menikö ilmoitus perille. Ammu antaa kunnon ilmoituksen että ilmoitus vastaanotettu ja hyväksytty/hylätty. Viljelijä kantaa kuitenkin lopulta vastuun ohjelmistonkin aikaansaamasta taloudellisiin menetyksiin johtaneesta virheestä. En ainakaan sopimuksesta lukenut että asia olis toisin?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minun Maatilani
... mitään en ole tilannu, entinen pelitti ihan riittävästi.                     joku dikihippi vaan vaatii että vessankahvalla on ilmoitsu saatava tehä...
Juu en mäkään ole tilannu  >:(
Miksei tässä voisi toimia ihan samoin kuin peltopuolella, mavi vaatii ilmoittamaan ja hoitaa järjestelmät sitä varten.
No sit sää valittaisit siitä, että nuo kustannukset perittäisiin budjetista  ::)

Nythän jokainen maksaa tarpeensa mukaan  ???
Älä selitä, turhan kallis on.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Minun Maatilani
... mitään en ole tilannu, entinen pelitti ihan riittävästi.                     joku dikihippi vaan vaatii että vessankahvalla on ilmoitsu saatava tehä...
Juu en mäkään ole tilannu  >:(
Miksei tässä voisi toimia ihan samoin kuin peltopuolella, mavi vaatii ilmoittamaan ja hoitaa järjestelmät sitä varten.
No sit sää valittaisit siitä, että nuo kustannukset perittäisiin budjetista  ::)

Nythän jokainen maksaa tarpeensa mukaan  ???
Älä selitä, turhan kallis on.
Tuskimpa korvamerkkien yhteyteen pykätty rekisteröintimaksukaan pienenee. Nämä tilastot on yksiä pilkunnyplääjien hyvinvointitukia.

Puhti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Minun Maatilani
Onko tähän nk. rinnakkaistunnuksia? Jos satunnaiset työntekijät tai lomittajat tekevät rekisterimerkintöjä. Aiemmin tämä onnistui koneen äärellä ja tieto jäi tilalle. Nyt jos luovuttaa tunnukset tällaisessa tapauksessa, niin tunnuksen saaneilla on jatkuva pääsy tilan rekisteriin...

Rinnakkaistunnuksissa pitäisi pystyä rajaamaan käyttöaluetta ja aikaa.

Ja mahdollisuus tulostaa tapahtuma logi tietyltä ajalta olisi hieno ominaisuus... nopeasti voisi tsekata, onko kaikki tapahtumat menneet läpi tai muistettu ilmoittaa. Nämähän jopa tukihallinto pystyy ajamaan itselleen rekisteristä, joten miksei viljelijä?

Vai onko tässä muut edut etusijalla kuin viljelijä lähtöiset käytettävyyteen liittyvät kysymykset?  :o

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
Onko tähän nk. rinnakkaistunnuksia? Jos satunnaiset työntekijät tai lomittajat tekevät rekisterimerkintöjä. Aiemmin tämä onnistui koneen äärellä ja tieto jäi tilalle. Nyt jos luovuttaa tunnukset tällaisessa tapauksessa, niin tunnuksen saaneilla on jatkuva pääsy tilan rekisteriin...

Rinnakkaistunnuksissa pitäisi pystyä rajaamaan käyttöaluetta ja aikaa.

Ja mahdollisuus tulostaa tapahtuma logi tietyltä ajalta olisi hieno ominaisuus... nopeasti voisi tsekata, onko kaikki tapahtumat menneet läpi tai muistettu ilmoittaa. Nämähän jopa tukihallinto pystyy ajamaan itselleen rekisteristä, joten miksei viljelijä?

Vai onko tässä muut edut etusijalla kuin viljelijä lähtöiset käytettävyyteen liittyvät kysymykset?  :o

Siinä aloitussivulla on se palaute-painike. Siihen kannattaa kirjoittaa kaikki tämä!!!!

Just näistä syistä vanha systeemi pelaa vielä tämän vuoden..

Kai tämä on tehty tuottajalähtöisesti, koska muut eivät tätä tarvitse. Kaikki data on kuitenkin järjestelmässä ja sen saa sieltä jo jonnekin.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: Minun Maatilani
mutta onko ihan varmasti noin?   ettei vaan taas olisi joku konsultti tuonkin tehny ja kohta ilmottavat että tuo haudataan samaan kuoppaan kuin aiemmatkin nuo....   jotenkin tuntuu että palaute menee suoraan roskikseen... ei vaikutusta ja sitten rosiksessa selvittävät puutteet ohjelmassa... ei johda vastuisiin...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani
mutta onko ihan varmasti noin?   ettei vaan taas olisi joku konsultti tuonkin tehny ja kohta ilmottavat että tuo haudataan samaan kuoppaan kuin aiemmatkin nuo....   jotenkin tuntuu että palaute menee suoraan roskikseen... ei vaikutusta ja sitten rosiksessa selvittävät puutteet ohjelmassa... ei johda vastuisiin...
Ei tota haudata. Sää nyt sekoitat Mloy:n johonkin toiseen firmaan.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Minun Maatilani
Kauhea kitinä taas kun systeemit hieman muuttuu. Ensimmäisten kokeilujen perusteella ihan ok, toki hieman opettelua vaatii. Mobi-Ammua ei aikaisemmin ollut, nyt varmaan tulee poistot+siemennystilaukset hoidettua kännyn kautta. :)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Puhti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Minun Maatilani
Kiva uudistus - ei sitä kieltäminen. Varsinkin, kun sattui noin sopivasti kovat pakkaset, että voi hautautua sohvan kulmaan dataamaan. Paljon mukavampaa täällä testata ajatuksia kuin keskustella tyhjän palautelaatikon kanssa.

Hiukan riepoo, kun just tein tiukan kuukausibudjetin ja siinä oli tervehdyttämispuolelle listattu Ammun downgreidaaminen. Heti eka kuukaudessa tuli sitten tässä kohdassa yllätys budjettiin  :'(

Mitä lisäarvoa tämä ohjelma uudistus sitten tuo? Jos olisi TODELLA viljelijälähtöinen versio tekisi hälyjä, jos muut toimijat (teurastamo ym.)  tekevät rekisteri-ilmoituksia, joita viljelijä ei ole kirjannut tai viljelijän kirjaukset eroavat muiden toimijoiden ilmoista. Nythän rekisteri toimii hallinnolle vertailutietona, jonka pohjalta sanktioidaan, jos eroavaisuuksia löytyy.

Korjaukset rekisteriin tulisivat tehokkaammin hoidettua, jos tarkistettavat tapahtumat näkyisivät ohjelmassa. Nythän ne ovat nautaeläinluettelo kirjeessä viimeisinä sivuina... jolloin ne eivät saavuta tiedon korjaajaa, joko -> a) kirjettä ei avata b) viimeiselle sivulle asti ei jakseta kahlata c) neuvoja ei ikinä näe, onko rekisterissä korjattavaa.

Ja korkea kynnys sinne palautelaatikkoon näitä on muutenkin kirjailla. Miten se menikään ilmaisia lounaita ei ole .. ja ilmaiseksi ohjelman kehitysideoiden tarjoileminen .. NOO-H.  8)

Mutta popparit mikroon ja jään seuraamaan  :P

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Minun Maatilani
Hiukan kankean oloinen oli noin äkkiseltään pihvi-versio verrattuna perinteiseen. Täytyy tutkailla välitöinä, josko tuosta oikeasti olisi mitään muuta iloa kuin muutos muutoksen takia.

Puhti tuossa mainitsikin jo, että tekeekö ohjelma hälyjä jos virhe on tulossa. En tiedä löytyykö samoja ominaisuuksia kuin vipusta tukilomakkeiden täytön yhteyteen laitetusta tarkitusmahdollisuudesta. Isoveli pystyy tietysti valvomaan paremmin kuin aiemmin. Yksi isäntä sanoi keväällä, että vaihtaa viljelyohjelman visusta agrineuvokseen, koska visusta tuli nettipohjainen ja periaatteessa isoveli voisi valvoa koko ajan, mitä korjauksia jälkikäteen viljelyohjelmaan laitetaan. Periaatteessa voisi jopa kohdentaa tarkastuksiakin tän perusteella. Tarkkana saa siis olla. Kerran netissä, aina netissä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Minun Maatilani

Mitä lisäarvoa tämä ohjelma uudistus sitten tuo? Jos olisi TODELLA viljelijälähtöinen versio tekisi hälyjä, jos muut toimijat (teurastamo ym.)  tekevät rekisteri-ilmoituksia, joita viljelijä ei ole kirjannut tai viljelijän kirjaukset eroavat muiden toimijoiden ilmoista. Nythän rekisteri toimii hallinnolle vertailutietona, jonka pohjalta sanktioidaan, jos eroavaisuuksia löytyy.

* Ei se rekisteri tästä mihinkään muutu, vain ilmoitustapa. Tuo teurastamoyhteyshän puuttuu, koska teurastamot eivät ole sitä halunneet... ja pitäksikö tosiaan kaikkien Suomen eläintentappajien muokata systeeminsä tällaiseen yhteensopivaksi...

Korjaukset rekisteriin tulisivat tehokkaammin hoidettua, jos tarkistettavat tapahtumat näkyisivät ohjelmassa. Nythän ne ovat nautaeläinluettelo kirjeessä viimeisinä sivuina... jolloin ne eivät saavuta tiedon korjaajaa, joko -> a) kirjettä ei avata b) viimeiselle sivulle asti ei jakseta kahlata c) neuvoja ei ikinä näe, onko rekisterissä korjattavaa.

* Ilmoittaahan tuo karkeista virheistä. Kuten edellinenkin... Ja reaaliaikainen eläinrekisteri on aina haettavissa. Sieltä on viimeiset 20 vuotta nähnyt kaikki muutokset ja tilanteen.

Ja korkea kynnys sinne palautelaatikkoon näitä on muutenkin kirjailla. Miten se menikään ilmaisia lounaita ei ole .. ja ilmaiseksi ohjelman kehitysideoiden tarjoileminen .. NOO-H.  8)

* Eli ilmaiseksi ei kannata kehittää edes sitä minkä saa omaan käyttöönsä? Mun mielestäni kannattaisi.

Mutta popparit mikroon ja jään seuraamaan  :P

* Sitä popparien kypsymistäkö  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.