Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Logistiikan kummallisuuksia  (Luettu 20871 kertaa)

päiviö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
itsellä tuohon soittamattomuuteen oli toisinaan syynä että se nopeutti asioita huomattavasti. esim kun terminaalista soitti että olis öljytynnyri tulossa ja isäntä ei vastaa->tynnyri jäi terminaaliin->isäntä soitti jakolenkin puolessa välissä että missä mun öljyt, tuot sen sitten illalla viimisenä pakko saada tänään! kivasti tuli tunti kaks lisää pituutta päivälle ja auton tuotto meni miinukselle siltä ajalta. ja korpes niin kerpeleesti yleensä  >:(
toisena vaihtoehtona oli kaartaa pihaan soittamatta ja jos ketään ei ollut paikalla ni sitten soittoa ja tynnyrin sai jättää pihaan. tai jos ei vastannut niin tynnyri pihalle ja isäntä soitteli illalla takasinpäin  ilosena että ai se tuli jo :D
toki tavaran piti olla semmosta että pysty ja uskalsi jättää tontille, einyt sentään mitään kipsilevyjä vesisateeseen jätetty..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Näissä pitäisi olla kahta tyyliä eli paikat pitäisi olla sellaiset että nää jakeliat kävisi omatoimisesti tuomassa nyssäkkänsä miten haluaa mutta silloin kun isäntää tarvitaan olisi ehdoton ilmoitusvelvollisuus. Tämä siksi että se nopeuttaa molempien tekemistä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

päiviö

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 41
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
itsellä oli juuri tuo tapa. osan kamoista uskalsi jättää tontille, mutta kun kyseessä oli vaikka 6lavaa paalainkalvoa niin soitin heti aamusti noin suurin piirtein kellonajan vaikka toimitus oli illalla.  ja toisen kerran puoltatuntia ennen että isäntä olis valmiina piikkikoneen kanssa kuormaa purkamassa.
ettei mene sitä tuntia ensin siihen valmetin hehkuttamiseen ja toista siihen kun kaivetaan niitä piikkejä jostain hangesta..
parhaimmillaan oli kuorma purettu ennen kuin oli saanu edes norttia poltettua  ;D

toki jokaisella kuskilla on omat tapansa toimia  ::)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21000
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Juuri näin. Joku kaasupullo kestää sadetta kunhan saa johonkin tolppaan kiinni. Öljyä voi tuoda itsekseen; en ole kuvitellutkaan, ettei osaisi itse täyttää. Totta kai jos ei ole kamlokkia ja täyttöhälytintä voi jupinaa tulla...

Yrittäjäkuljettajat ymmärtävät asiakaspalvelun...viljan noutaja osaa laittaa elevaattorin ja siilon auki. Jos on maatalon poika. Isännän häpeä on jos ei ole merkitty ja kuski joutuu arpomaan oikeaa erää.

Lannoitteet on AINA olleet peitetynä jos presu olen paikalle jättänyt. Lavat ladon jo valmiiksi ja suoristan pohjan säkit latoa.

Vaikka mieli ei tekisi kehua nii ne huonoa viron ja venäjän suomea puhuvat osaavat soittaa ja ovat omatoimisia. Semmoinen hiukan keskenkasvuinen suomipoika joskus ärtyy ja kiukuttelee jos ei ole lentokentän kokoista kääntöpaikkaa.

Sitten on nämä kuskikunkut. Kerran oltiin hallin ovella tupakalla kollegan kanssa tuli itellan melko nuori pakettikuski; oli jättämässä semmoista pikkupakettia meidän (aga)lähetelaatikkoon kysyttiin et mihin se olis menossa no xxx   xxxxxx oy sanottiin et seuraava hallinpätkä tähän ei ole jakelupiste. Haistatteli et ttu nä en ala tonne mä jätän sen tähän ei kiinnosta. Ja lähtiessään sivuikkunasta koukkasi kyynärvarttaan ja keskisormea.

Siinä pääsi hiukan kuittaamaan melko rasistiselle kollegallekin, et pitääkö niitä mamuja tänne kuljetusalallekin hankkia, että alkaisi asiakaspalvelu toimia. Oltiin aika ällikällä lyötyjä. Lohjalla toimiva fedexin alihankkija taas on ylitsevuotava  avulias oikein itseä hävettää kun joutuu juoksuttamaan perässään. No kuski haluaa kuittauksen; on arvotavaraakin usein siellä paketissa.

-SS-

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.

Niin ja turhaan ne sökit peittää kun isäntä kantaa ne samointein katon alle raktorillaan.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Merkkaa nyt siihen karttaan vielä valvontakameroiden paikat. Väärin tietysti  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
pessimisti ei pety!

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.
Maatilojen pihoja mitään suunniteltu ole. On vaan alettu kulkea jostain ja sanottu maitokuskeille ja muille että kyllä siitä pääsee. En jäänyt itsekään rakkkorilla kiinni. Johonkin raiteeseen vähän varisteltu sepeliä.
Nimimerkki piha rinteessä ja navetta alareunassa poikittain.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Merkkaa nyt siihen karttaan vielä valvontakameroiden paikat. Väärin tietysti  ;D

Ääh, se on lukitussa tilassa eli siellä katoksen sisällä ,pl. ku polttoainekuski tulee, jolloin ovessa ei oo lukkoa :)

Viimeksi muokattu: 20.12.15 - klo:19:25 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Meillä mahtuu viljarekka ympäri pihalla mutta kerran kävi jakelukuormuri, joka ei kuulemma mahdu meillä ympäri. Peruutti sitten takaisin maantielle lukuisten eteenpäin-taaksepäin-nytkyttelyjen säestämänä. Nuori suomalainen kuski oli hän ja tiesi toki kaiken kaikesta ja vielä senkin päälle sen mitä ei tarvitse tietää. Öljykuskit tosi hyvin hoitaneet hommat täälläpäin, toki pytyissä numerot että ei ole talvilöpöt turhaan kuivurin pytyssä.   

Viimeksi muokattu: 20.12.15 - klo:18:54 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
Sää jaksat viisastella ,täällä sanotaan kaikkia rekoiksi jos vaan on perävaunu perässä.
Pistäkää pihat kuntoon niin ei tarvitse tuskitella raskaan liikenteen kanssa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12528
  • Virolaista kiitos!
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Merkkaa nyt siihen karttaan vielä valvontakameroiden paikat. Väärin tietysti  ;D

Ääh, se on lukitussa tilassa eli siellä katoksen sisällä ,pl. ku polttoainekuski tulee, jolloin ovessa ei oo lukkoa :)
Useiden hämmennysten ja säätöjen jälkeen uskoin ja hankin jokaiseen tankkiin numeron. Kannattaa kokeilla...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12528
  • Virolaista kiitos!
Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
Sää jaksat viisastella ,täällä sanotaan kaikkia rekoiksi jos vaan on perävaunu perässä.
Pistäkää pihat kuntoon niin ei tarvitse tuskitella raskaan liikenteen kanssa.
Vaikee pistää kuntoon, kun keskeisimmät rakennukset tehtiin silloin, kun Suomen autokanta muodostui niistä muutamasta kärrystä Helsingissä.