Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Huittisten kokous  (Luettu 10815 kertaa)

sorkkahessu

• Vieras
Vs: Huittisten kokous
Helsingin vapautti muuten Saksalaiset . Maaseudulla suojeluskunta aate
meni muutamilla päähän mutta ne ketkä todella halusivat maanparasta ja olivat tolkussaan pelastivat Suomen . Kapinan tai vapaussodan alulle pania oli Joosef Stalin , kävi Helsingissä puheita pitämässä ja siitä se sitten kapina alkoi .

Kattokaa nyt ettei tule Mäntsälänkapinan kaltaista farssia tällä kertaa.

emo-heikki

• Vieras
Helsingin vapautti muuten Saksalaiset . Maaseudulla suojeluskunta aate
meni muutamilla päähän mutta ne ketkä todella halusivat maanparasta ja olivat tolkussaan pelastivat Suomen . Kapinan tai vapaussodan alulle pania oli Joosef Stalin , kävi Helsingissä puheita pitämässä ja siitä se sitten kapina alkoi .

Kattokaa nyt ettei tule Mäntsälänkapinan kaltaista farssia tällä kertaa.

No, minä olen sitä mieltä, että en Saksalaiset valtasi Helsingin, ei vapauttaneet ...
Valkoiset Suomalaiset oli vapauttajia, ei muut, muut vaan valtasi kaupunkeja.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Jännittävä fakta on muuten se, että Saksaan jäi satoja jääkäreitä poliittisen epäluotettavuuden takia. Heitä ei päästetty tänne, koska ei voitu olla varmoja kumman puolelle he asettuvat. Olisikohan se vaikuttanut lopputulokseen jos jääkäreitä olisi ollut kummallakin puolella? Sitä ei saada koskaan tietää.

Tosiasia on, että jääkärit piti siellä kokouksen, jossa ne keskusteli syttyneestä sisällissodasta.
Tässä kokouksessa ei päästy yksimielisyyteen siitä, miten siihen pitäisi suhtautua.
Osa halusi jääkäreiden pysyvän puolueettomina, osan mielestä jokaisen sai tehdä mitä halusi, enemmistö oli sitä mieltä, että piti mennä valkoisten puolelle, mutta tämä ei käynyt työläistaustaisille jääkäreille.
Noin kolmas-osa jääkäreistä ei liittynyt niihin joukkoihin, jotka meni Vaasaan ja liittyi valkoisten puolelle.
Osa Saksaan jääneistä, noin 200 kpl:tta palasi omia teitään ja liittyi punaisten puolelle.
Noin neljännes, ehkä noin 600 kpl ei liittynyt kumpaankaan osapuoleen ...
En kiistä tosiasioita :) Näin se varmaankin oli. Tästä(kin) aiheesta on joskus taannoin tehty tutkimus ja katselin kun siitä oli juttua telkku-uutisissa.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Miten niin talonpojat ei ole Kokoomuslaisia? Talonpoikia minunkin "esi-isät" on olleet ja kaikki Kokoomuslaisia... Torpparit erikseen!
Mulla on ihan sama ongelma. Sukulaisiaan ei voi valita ;D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Miten niin talonpojat ei ole Kokoomuslaisia? Talonpoikia minunkin "esi-isät" on olleet ja kaikki Kokoomuslaisia... Torpparit erikseen!

***Älkää kuitenkaan mittään dna testejä tehkö. Voi löytyä sukulaisuussuhteita lähimpään kirjahyllyyn. (romaani).

***Sampari77:n suku on kuitenkin sikses keskeisen ohikulkureitin varrella.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!

***Älkää kuitenkaan mittään dna testejä tehkö. Voi löytyä sukulaisuussuhteita lähimpään kirjahyllyyn. (romaani).

Kaikki on mahdollista. Kuten sanoin, niin sukulaisiaan ei voi valita.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kaikki on mahdollista. Kuten sanoin, niin sukulaisiaan ei voi valita.

kylmiskin on tosi kokkoomuslainen. Tumma ihonväri tulee vaan runsaasta ulkotyöstä. Sukujuuret on kyllä varmasti aidot ja puhtaat.

Kun kerran äireen sänkynpäätys huonetaulus niin kerrotaan. "Rakkaus...kaiken se kestää...jne"
Kui mää ain olen paras?

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Olis aihettaki nostaa em. virma takaasi tapeetille. Jos kerra muu ei auta, nii  AB-alueen tuattajiaki alettasiin hilijalleen kunnella.
Mutta jaarittelusta asijaan, männä vuanna usianpaan kertaa sama tukiero tuli tappeetille eri tillaasuuksissa ja aina erua vävääteltii. No minäpä kokkeeli omiilla elukka määrillä ja pelloon käytööllä millaasia eruja tullee AB- ja puhjoosen aluveen välille. Niiko nua sannoo korvausta etääsyyksistä = rahtikustaannusten lissääystä

AB vastaan C1=31600€
AB vastaan C2= 70700€
AB vastaan Lappi eli C4P5  Aluve=  239600€

Sanotaas notta on tua pohojosemmasa piru huanoja isäntiä ko tukirajalle om matkoo nuin 25 kilomeetteriä linnutiätä ja saavat vuaresa hävitettyä rahreisa melki 32000 eskoo.

P...skat niihin rahteihin uppoa yhtään enempää Oulua ja Kainuuta etelämpänä. Löytyneekö C4:ltä samansuuruisia tiloja? Epäilen. Mutta muilla tukialueilla varmasti niitä on, joten niiden osalta vertailu on oikein.

Mutta eihän noin saa laskea. Hyi, hyi ja sitten hiljaa. (virallinen mantra ).

cosmic_cowboy

• Vieras
Vai se onkin kakolaisten kokous, sitten siellä on vaan ne 15 broisku- ja sika ihmistä, mitkä kokouksessaan tätä ryhtyivät puuhaamaan.

Mika Säteri on ollut Vampulan kunnanvaltutettu keskustan listalta. Tähän taisi Eemelikin avauksessaan viitata.

Pigman

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Maamme poliittisen maataloushistorian ainutlaatuisin kokous.
Kun a-b-alueen mtk:lainen umpikepu huomaa ihan itse olevansa tyhmä ja yksinkertainen umpihölmö.
Ja se on paljon se.
Kylläpä olis Suomen maataloushistoria aika mitätön jos tämä Huittisten kokous olisi ainutlaatuisin. Ja onhan se hieno lähtökohta että suurin osa tuottajista leimataan tyhmiksi ja umpihölmöiksi.

emo-heikki

• Vieras
Kun a-b-alueen mtk:lainen umpikepu huomaa ihan itse olevansa tyhmä ja yksinkertainen umpihölmö.
Ja se on paljon se.
Kylläpä olis Suomen maataloushistoria aika mitätön jos tämä Huittisten kokous olisi ainutlaatuisin. Ja onhan se hieno lähtökohta että suurin osa tuottajista leimataan tyhmiksi ja umpihölmöiksi.

Niin kummat oli tyhmiä ja hölmöjä, ne jotka osallistui kokoukseen vai ne jotka ei osallistuneet ???

Aulis Anttila

• Vieras
Hienoa
onhan se hieno lähtökohta että suurin osa tuottajista leimataan tyhmiksi ja umpihölmöiksi.

On on  ;D  :D  ;)  :)  :o  ::)

sorkkahessu

• Vieras
onhan se hieno lähtökohta että suurin osa tuottajista leimataan tyhmiksi ja umpihölmöiksi.

On on  ;D  :D  ;)  :)  :o  ::)

EIKÄ OLE EIKÄ OLE  >:( >:( >:( >:( >:(

Aulis on tianen , sillä on pienet munat ja aivot . Yksikertainen maailman katsomus ja dementtia 8)

Talojussi

• Vieras
Ja se on paljon se.

..joitain pikkuesimerkkejä tyhmistä sentään löytyy, niinkuin tuo Itä- Suomen teurastamokin...joillakin on varaa hassata rahojaan...

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ja se on paljon se.

Jollei ole niin tälläinen kokous olisi pidetty jo kauan sitten ja kepu lähetetty ikuiseen oppositioon jokunen vaali sitten, mutta aukee ne kissanpojan silmät ennemmin tahi myöhemmin.Mutta varmasti kokouksestä löytyy vielä umpihölmöjäkin.Ne jotka lima suupielestä vaahdoten puolustavat miten hyvä ja aikaansaava kepu on.