Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itse aiheutettu  (Luettu 10198 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Itse aiheutettu
Erikoisinta näistä maatalouden kriiseistä tekee sen, ettei pellon hinnannousulle näy edelleenkään laskua vaikka tukitaso tippui jo satasella ja kaikilla aloilla valitellaan surkeita tuottajahintoja.
Pakko maksaa pellosta paljon. Pelto-omaisuden arvo määritellään sen viimeisen ostetun hehtaarin mukaan  ;D ;D Omaisuus devalvoituu puoleen sillä hetkellä kun joku maksaa kylän pelloista sen mikä niiden oikea arvo on  ;D

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Itse aiheutettu
Erikoisinta näistä maatalouden kriiseistä tekee sen, ettei pellon hinnannousulle näy edelleenkään laskua vaikka tukitaso tippui jo satasella ja kaikilla aloilla valitellaan surkeita tuottajahintoja.
Pakko maksaa pellosta paljon. Pelto-omaisuden arvo määritellään sen viimeisen ostetun hehtaarin mukaan  ;D ;D Omaisuus devalvoituu puoleen sillä hetkellä kun joku maksaa kylän pelloista sen mikä niiden oikea arvo on  ;D

9000€/ha kuulin yhen hinnan . Ilmeisesti peltoa alkaa tulla myyntiinkin Varsinais-Suomessa koska ei ole muotia enää osa-aika viljely .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Itse aiheutettu
Erikoisinta näistä maatalouden kriiseistä tekee sen, ettei pellon hinnannousulle näy edelleenkään laskua vaikka tukitaso tippui jo satasella ja kaikilla aloilla valitellaan surkeita tuottajahintoja.
No pellon hinnassa nyt ei ole mitään erikoista, se mikä tuottaa, niin siitä maksetaan, maataloudessahan paras tuotto tulee juuri pellon omistamisesta, toiseksi paras viljelemisestä ja sitten vasta tulee kotieläimet kaukana perässä  ;)

Esimerkiksi kymppitonnin pellosta saatu neljän sadan vuokra antaa liki 4 prossaa korkoa, mistä muusta liki riskittömästä ja kuluttomasta sijoituksesta saa nykyään noin korkean tuoton ?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Itse aiheutettu
Erikoisinta näistä maatalouden kriiseistä tekee sen, ettei pellon hinnannousulle näy edelleenkään laskua vaikka tukitaso tippui jo satasella ja kaikilla aloilla valitellaan surkeita tuottajahintoja.
Pakko maksaa pellosta paljon. Pelto-omaisuden arvo määritellään sen viimeisen ostetun hehtaarin mukaan  ;D ;D Omaisuus devalvoituu puoleen sillä hetkellä kun joku maksaa kylän pelloista sen mikä niiden oikea arvo on  ;D

9000€/ha kuulin yhen hinnan . Ilmeisesti peltoa alkaa tulla myyntiinkin Varsinais-Suomessa koska ei ole muotia enää osa-aika viljely .
... voi olla.... viljantuotannon tappioita ei jaksa enää kattaa ylitöillä. Ennen sentään pystyi edes kuvittelemaan, että tienasi peltotöissäkin  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Itse aiheutettu
Lainaus
Ostamalla saisi halvemmalla kuin itse tuottamalla, siis jos laskee kaikki kustannukset.

Tätä minäkin ihmettelen, maitotilat jopa investoivat enemmän viljantuotantokalustoon vaikka 75% alastaan on nurmea. Nurmisato sitten urakkamiehen toimesta, joskus väärään ajankohtaan.

Ei tarvi omistaa muuta kuin siilon, puhelinsoitolla on rehuviljaa siilossa. Sadan tonnin korjuukalusto jäisi pois. Lietteet voi levittää suoraan nurmeen nykyään ilman mitään haittaa. Periaatteessa tarvii vain lautasmuokkaimen ja jonkinlaisen tasauskaluston, sen yhden välivuoden pysyvän nurmen loitolla pitämiseksi voi kylvättää kokoviljalle vaikkapa kuutamonaapurin nostolaitekoneella.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Itse aiheutettu
Sijainti ratkaisee pellon hinnan. Esim. jos lietettä ajetaan säiliöstä suoraan vieressä olevalle pellolle ja sitten taas vaikka 7 kilometrin päähän. Kustannus tuonne 7 kilometriin on 300 euroa hehtaaria kohti, sitten kun sinne aletaan oikeesti rahdata sitä.

Viimeksi muokattu: 01.11.15 - klo:10:44 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.