miksi muuten pitää olla paluuaurat? eikös siipiä lisäämällä niin esim. puolihinattavat sarka-aurat kulkee jopa 100 heppasella kivasti ja jälkeä syntty kerralla riittävästi.. nyt 65-90 fiudella 3 siipisiä öveja kiskoo ja kuhan sais net 5 siipiset kotio ni nyyn perään... jaksaa nääs kait nostaa net kun fiude ei oikein...
Eikai tuohon voi muuta vastata kuin että miks ihmeessä sarka-aurat....?
Nimensä mukaiset, sarkapelloille tarkoitettu ja niissä todellakin toimivat. Mutta isommilla lohkoilla, joissa leveyttä satoja metrejä, tulee aloituksia ja lopetuksia ihan liikaa ts. turhaa työtä. Eikä siinä aloitus tai lopetuskohdassa kasva samoin kuin muualla, vaikka ei sadolla olisikaan jollekin merkitystä, kuivauskuluilla on vihreiden jyvien paahtamisessa.
Kuinka paljon pitää olla kerralla kynnettävää, että tarvii viissiipisiä? Joko neloset tai hinattavat isommat, nuo viissiipiset tai isommat nostolaiteaurat vaatii vetokoneelta suht paljon, ja kuskilta malttia ja taitoa. Pienehkö veturi ja hätäinen kuski, takuuvarmaa remonttia.
Nimimerkillä nelisiipisillä ja viissiipisiä tekis mieli, mutta taidan hypätä yli sitten joskus ja ostaa lisäksi käytetyt hinattavat 6 siipiset. Jos koskaan on varaa