Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ansiosidonnainen  (Luettu 6284 kertaa)

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

• Vieras
Vs: Ansiosidonnainen
Liittojen korvauksista kunnan pussille.. ???

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Ansiosidonnainen on vähän kuin tuotantoon sidottu, mutta viiveellä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Olishan se,, jos sais viljastakin edes 50 % jostain menneen suhdanteen korkeammasta hinnasta..
  Työötömillä ei ole tarjota yhteiskunnalle miitään vastikkeeksi, mut maajussilla olis sitä viljaakin

Viljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ansio sido nainen?

Naturalis

• Vieras
Ne "liittojen" korvauksetkin maksaa veronmaksaja, liitot vaan kerää kunnian... :(

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Ne "liittojen" korvauksetkin maksaa veronmaksaja, liitot vaan kerää kunnian... :(

Nii työnantaja työttömyysvakuutusmaksussa, jota joka työntekijästä kannetaan, vain kassan jäsenille etuudet maksetaan.

-SS-

JösseJänis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Nii työnantaja työttömyysvakuutusmaksussa, jota joka työntekijästä kannetaan, vain kassan jäsenille etuudet maksetaan.

-SS-

http://yle.fi/uutiset/ennen_tyottomyysturvaa_tyottomat_passitettiin_lapionvarteen__professori_suomi_on_ansiosidonnaisen_outolintu/8377917

Tässä voi nyt hyvinkin käydä niin, että tämä oli taas pelin avaus. AY-politrukit vastustavat ja ehdottavat kohta tilalle jotain muuta. Niinhän niiden sunnuntailisienkin kanssa kävi. Siinä saattoi olla alunperinkin ajatus, että saadaan ammattilaiset ehdottamaan itse lomarahojen leikkaamista, kun tarjotaan sitä ennen jotain vielä ikävämpää.

Viimeksi muokattu: 14.10.15 - klo:00:49 kirjoittanut JösseJänis

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Meillä on pakko ottaa järki käteen: pitää luopua kepulaisesta ideologiasta: koko maa asuttuna, mitä pohjoisempana maatila sijaitsee, sitä kannattavampi se on suurten tukiaisten "ansiosta".

Suomi on ainoa suuren pinta-alan/pienen asukasmäärän maa, jota pidetään väkisin asuttuna kauttaaltaan.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Viljumiehet hätäaputöihin. Jos ovat tosiaan 50 viikkua vuojesa työttöminä...     ::)
Yrittäjä saa olla tekemättä toitä vaikka koko vuoden ja ihan ilman lomittajaa.
Nothing is Something Worth Doing

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
On nää "liiton rahat" aika veikeä juttu... mää olin tässä taannoin lastenvalvojan luona neuvottelemassa elareita pienemmäksi. Jäätyäni pois päivätyöstä olen tuloton, sillä emäntä ei maksa mulle palkkaa. Puhelinlaskun se sentään maksaa ja autolainassa se on takaajana, joten kannattaa sen sekin maksaa. Mutta lastenvalvoja sanoi, että ei saa nollasopimusta vaikka ei ole tuloja, sillä kaikilla on mahdollisuus työttömyyskorvaukseen. Ja ansiosidonnainen on kuulemma 75% palkasta. Hui saatana, sehän olis ihan mukavasti. Mutta sitten pitäisi tietysti ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Toki sen voisi  tehdä, tuskin on pelkoa työllistymisestä. Mutta kun saan tässä aikani kulumaan muutenkin niin ei oikein ehtisikään töihin.

Niin se elari...emäntä oli vähän sitä mieltä, ettei hän mun lapsille/exälle tykkäis mitään elareita maksaa. Lopputulos oli kuitenkin se, että työttömyyskorvauksen lapsikorotus á 50€/kk on se minimi, joka elatussopimuksiin on yleisesti hyväksytty! No eipä tuota niin kauaa kestä enää, vajaat puolitoista vuotta! :)
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

navettapiika

• Vieras
Eikö muutenkin ole hauskaa koko elari systeemi..et vielä ole muuten kuivilla.. Meillä on exällä yksi ja minulla loput, joten nyt  tuli elokuussa postia lastensuojelusta, eri paikkakunta kuin minulla, että pitäisi maksaa koulutusavustusta lapselle, kun täyttää 18, mutta on koulussa vielä.. Lähetin takaisin sähköpostia, että ihan yhtä paljon maksan kuin exäkin maksoi minun huollossa olevalle, kun opiskeli. Tuli viestiä takaisin, että paljonko, että saadaan se kirjattua ylös. Hyvillä mielin laitoin takaisin, ettei senttiäkään ja linja pysyy samana. ::)

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
oho.   nyt siellä sitten alkavat mietti pää höyryten miten tuollainen vatava summa saadaan sopimuksen sisään ilman sen purkua!   mutta kyllä aina kannattaa kertoa totuus myös sen toisen suunnan ennenkuin alkaa olemaan...