On nää "liiton rahat" aika veikeä juttu... mää olin tässä taannoin lastenvalvojan luona neuvottelemassa elareita pienemmäksi. Jäätyäni pois päivätyöstä olen tuloton, sillä emäntä ei maksa mulle palkkaa. Puhelinlaskun se sentään maksaa ja autolainassa se on takaajana, joten kannattaa sen sekin maksaa. Mutta lastenvalvoja sanoi, että ei saa nollasopimusta vaikka ei ole tuloja, sillä kaikilla on mahdollisuus työttömyyskorvaukseen. Ja ansiosidonnainen on kuulemma 75% palkasta. Hui saatana, sehän olis ihan mukavasti. Mutta sitten pitäisi tietysti ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Toki sen voisi tehdä, tuskin on pelkoa työllistymisestä. Mutta kun saan tässä aikani kulumaan muutenkin niin ei oikein ehtisikään töihin.
Niin se elari...emäntä oli vähän sitä mieltä, ettei hän mun lapsille/exälle tykkäis mitään elareita maksaa. Lopputulos oli kuitenkin se, että työttömyyskorvauksen lapsikorotus á 50€/kk on se minimi, joka elatussopimuksiin on yleisesti hyväksytty! No eipä tuota niin kauaa kestä enää, vajaat puolitoista vuotta!