Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?  (Luettu 18795 kertaa)

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Yksi ongelma on kuljetus. Ainakin omalla kohdalla. Motin kahden kysyjiä ja pitäis viedä johonkin peräkorven mökille  :P Siitä ei tahdo hintaa saada mitä aikaa menee tai kuluja on. Jos huomioit puissa nää, niin sitten ne on kalliita  ;)
Onneksi on nyt paljon sellaisia, jotka hakee pihasta kärryillään. Otan erän valmiiksi. Rahat händyyn ja saavat lapata lavalle  :)
Niin moni klapiyrittäjä on aloittanut ns. pystymettästä, vailla asiakaskuntaa ja osaamista. Pikaisella laskimenpläräämisellä näytti hyvältä, mutta käytäntö on toinen. Moni on lopettanut yhtä vauhdikkaasti.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Yksi ongelma on kuljetus. Ainakin omalla kohdalla. Motin kahden kysyjiä ja pitäis viedä johonkin peräkorven mökille  :P Siitä ei tahdo hintaa saada mitä aikaa menee tai kuluja on. Jos huomioit puissa nää, niin sitten ne on kalliita  ;)
Onneksi on nyt paljon sellaisia, jotka hakee pihasta kärryillään. Otan erän valmiiksi. Rahat händyyn ja saavat lapata lavalle  :)
Niin moni klapiyrittäjä on aloittanut ns. pystymettästä, vailla asiakaskuntaa ja osaamista. Pikaisella laskimenpläräämisellä näytti hyvältä, mutta käytäntö on toinen. Moni on lopettanut yhtä vauhdikkaasti.


Tuohon ei ole lisättävää. ;)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Yksi ongelma on kuljetus. Ainakin omalla kohdalla. Motin kahden kysyjiä ja pitäis viedä johonkin peräkorven mökille  :P Siitä ei tahdo hintaa saada mitä aikaa menee tai kuluja on. Jos huomioit puissa nää, niin sitten ne on kalliita  ;)
Onneksi on nyt paljon sellaisia, jotka hakee pihasta kärryillään. Otan erän valmiiksi. Rahat händyyn ja saavat lapata lavalle  :)
Niin moni klapiyrittäjä on aloittanut ns. pystymettästä, vailla asiakaskuntaa ja osaamista. Pikaisella laskimenpläräämisellä näytti hyvältä, mutta käytäntö on toinen. Moni on lopettanut yhtä vauhdikkaasti.

Ekaks. Niinku sanoin, myyn klapini pääasiassa Turkuun. Teen noin 4 työmatkaa sinne muutenkin per viikko tilaltani. Ajopäiväkirjaa matkoista et saa verottajan mukaan. Matka ei ongelma.

Toiseks, jos oot lukenu koko ketjun , en ole aloittava yrittäjä. Kalusto jo on, lukuunottamatta puhd.rumpua ja noita isoja säkkejä.korkeelta en putoo jos homma ei täysillä lähdekään.

Kolmanneks, jos puu ei tee kauppaansa tiettynä talvena, seuraavana voi vähentää uuden tekoa ja keskittyä vanhojen myyntiin ja muihin toiminimellä tehtäviin juttuihin. Ei ne klapit happane, paranee vaan ylivuotisina.

Nelkuksi, koskaan en ole markkinoitu missään, mutta uusia asiakkaita tulee aina vaan tipahtelemalla lisää.

Viidenneks, Turku ja talousalueensa on aika lailla erilainen alue kuin vaikkapa pohjois-Pohjanmaa. Kaupunkilaisilla on kyllävaraa maksaa pikkuisen enemmän kuutiosta, ne ei kato niinkään hintaa kuin palvelua ja laatua. Ja sikarikkaitakin riittää.

Kuudenneksi, mikähän suomalaisia riivaa? En ole tässä ketjussa juurikaan saanu muuta kuin vinoa hymyilyä ja melkeinpä lannistamistakin kohdalleni. Olen realisti, muttaeipä yksikään ole taputtanut kuvaannollisesti olalle ja sanonu että hieno homma. Jos joku on klapimyyjänä epäonnistunut, tartteeko kaikkien epäonnistua. Ei tästä. Elinkeinoa ole tarkoitus tehdä, mutta kasvattaa sivuansioita, työllistää poikaa ja perata mettä sellaiseksi että tukinsaanto nopeutuisi.

Suomalaismies on jo valmiiksi lyöty ennen kuin ehtii aloittamaankaan. ;) tässäkö yksi lamamme
 syistä maassamme?
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Lisätään vielä että monet kerrat olen raksahommissa ollessani vieny rakennuttajalle sahatavaraakin töihin mennessäni, lautaa ja pattinkia, suoraan puuha Peten metsästä, itse jalostettuna, ei siitä paljon jää, mutta jotain kuitenkin.

Ja muutamasta raksa-asiakkaasta on tullut klapiasiakaskin.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Onko tuo roska lähinnä purua vai mitä? Että voisiko sitä putsata jollain puruimurilla  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Onko tuo roska lähinnä purua vai mitä? Että voisiko sitä putsata jollain puruimurilla  ???

Etkö ole ikuna tehny klapeja koneella?

Kuorta, tikkua, sälää...
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Onko tuo roska lähinnä purua vai mitä? Että voisiko sitä putsata jollain puruimurilla  ???

Etkö ole ikuna tehny klapeja koneella?

Kuorta, tikkua, sälää...
Riippuu koneesta ja puista
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Kuorta, tikkua, sälää...   

Jos olet hyvä tekemään metallitöitä, niin tee rumpu itse. Ainoastaan pyöreän rummun kasaan hitasaaminen vaatii  oikeaa hitsaus- ja metallityötaitoa. Muut osat saa yhteen kohtuullinen harrastelijakin ja mallia voi käydä ottamassa kaupan pihalta.

Itse olen haaveillut kaksiosaisesta tai kahdesta rummusta peräkkäin  ::). Ensimmäisessä rummussa osa puolista olisi vaikkapa harjaterästä tms. pinnastaan karheampaa ja siinä karisisi klapeista purut ja suurin osa varmasti myöhemmin irtoavasta kuoren pinnalla olevasta töhnästä hiotuisi pois. Sen jälkeen tulisi rumpu, jossa sytykkeiksi sopivat tikut ja "pikkuklapit" yms. putoisivat pois kunnon klapien seasta. Samalla saisi mukavan puhtaita sytykkeitä ja tuon puru- ja kuorimössön voisi kipata melkein mihin vaan maatumaan. Juuu.... on ylimääräistä ja turhaa hienostelua monenkin mielestä, mutta toisi tiettyä mukavuutta ja siisteyttä  :D

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Onko tuo roska lähinnä purua vai mitä? Että voisiko sitä putsata jollain puruimurilla  ???

Etkö ole ikuna tehny klapeja koneella?

Kuorta, tikkua, sälää...   
Riippuu koneesta ja puista   

Kyllä puiden pinnalta aina jotain irtoaa viimeistään sitten kun klapit kuivuvat ja purua tulee helposti sekaan. Tikkuja tms. tulee myös elleivät puut ole paksuuslajiteltu halkaisuterän mukaan. Määrä vaikkuttaa myös aika paljon. Sitten kun kone on pitkään samassa paikassa ja tehään paljon, niin kyllä tuota ylimääräistä roinaa alkaa mennä klapien sekaan jos ei jatkuvasti oikein kunnolla siivoa.

Näyttelyssä oli semmoinen klapikone, jossa se seula siinä halkaisuterien alla tärisi ja sen alta lähti kuljetin roskille. Joten usko vaan että niitä roskia tulee haitaksi asti sitten kun oikeasti aletaan klapittamaan.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Yksi ongelma on kuljetus. Ainakin omalla kohdalla. Motin kahden kysyjiä ja pitäis viedä johonkin peräkorven mökille  :P Siitä ei tahdo hintaa saada mitä aikaa menee tai kuluja on. Jos huomioit puissa nää, niin sitten ne on kalliita  ;)
Onneksi on nyt paljon sellaisia, jotka hakee pihasta kärryillään. Otan erän valmiiksi. Rahat händyyn ja saavat lapata lavalle  :)
Niin moni klapiyrittäjä on aloittanut ns. pystymettästä, vailla asiakaskuntaa ja osaamista. Pikaisella laskimenpläräämisellä näytti hyvältä, mutta käytäntö on toinen. Moni on lopettanut yhtä vauhdikkaasti.

Suomalaismies on jo valmiiksi lyöty ennen kuin ehtii aloittamaankaan. ;) tässäkö yksi lamamme
 syistä maassamme?

Mun kirjoitukset ei ollu suunnattu puuha petelle. Vain kunhan tässä vain jaarittelen omia aivoituksiani. Pahoittelen jos meni ohi aiheen. Sitä ei toki juurikaan täällä agrossa tapahdu  ;D

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Onko tuo roska lähinnä purua vai mitä? Että voisiko sitä putsata jollain puruimurilla  ???

Etkö ole ikuna tehny klapeja koneella?

Kuorta, tikkua, sälää...
Riippuu koneesta ja puista

Aaaa...ok.

Palax 70, kaikenlainen puu, enimmäkseen koivua.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Yksi ongelma on kuljetus. Ainakin omalla kohdalla. Motin kahden kysyjiä ja pitäis viedä johonkin peräkorven mökille  :P Siitä ei tahdo hintaa saada mitä aikaa menee tai kuluja on. Jos huomioit puissa nää, niin sitten ne on kalliita  ;)
Onneksi on nyt paljon sellaisia, jotka hakee pihasta kärryillään. Otan erän valmiiksi. Rahat händyyn ja saavat lapata lavalle  :)
Niin moni klapiyrittäjä on aloittanut ns. pystymettästä, vailla asiakaskuntaa ja osaamista. Pikaisella laskimenpläräämisellä näytti hyvältä, mutta käytäntö on toinen. Moni on lopettanut yhtä vauhdikkaasti.

Suomalaismies on jo valmiiksi lyöty ennen kuin ehtii aloittamaankaan. ;) tässäkö yksi lamamme
 syistä maassamme?

Mun kirjoitukset ei ollu suunnattu puuha petelle. Vain kunhan tässä vain jaarittelen omia aivoituksiani. Pahoittelen jos meni ohi aiheen. Sitä ei toki juurikaan täällä agrossa tapahdu  ;D

No niin, anteeksi omasta puolestanikin!
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Eihän se rumpu mikään ihmekone ole, mutta varmaan puolet moskasta lähtee pois kumminkin. Jos ne kaikki meinais saada, niin pitäis rummutta kuivana sitten toisen kerran, mutta ei parane kokeilla ettei ihmiset opi liian puhtaisiin puihin.  ::)
Kuivumisen tähden minä ne rummutan, että sais tuota jäkälää vähenemään joka hidastaa kuivumista.
Moskat oon säkittänyt kertakäyttösäkkeihin jotka on sitte laitettu hakkuriin.

Tuota Klapikauppiaan puhdistinta ei taida vielä mistään saada, kun ei ainakaan Terästakomon kotisivuilla mitään puhuttu?
Siinähän on tuo puhdistustehokkuus aivan eri luokkaa...?

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Kuorta, tikkua, sälää...   

Jos olet hyvä tekemään metallitöitä, niin tee rumpu itse. Ainoastaan pyöreän rummun kasaan hitasaaminen vaatii  oikeaa hitsaus- ja metallityötaitoa. Muut osat saa yhteen kohtuullinen harrastelijakin ja mallia voi käydä ottamassa kaupan pihalta.

Itse olen haaveillut kaksiosaisesta tai kahdesta rummusta peräkkäin  ::). Ensimmäisessä rummussa osa puolista olisi vaikkapa harjaterästä tms. pinnastaan karheampaa ja siinä karisisi klapeista purut ja suurin osa varmasti myöhemmin irtoavasta kuoren pinnalla olevasta töhnästä hiotuisi pois. Sen jälkeen tulisi rumpu, jossa sytykkeiksi sopivat tikut ja "pikkuklapit" yms. putoisivat pois kunnon klapien seasta. Samalla saisi mukavan puhtaita sytykkeitä ja tuon puru- ja kuorimössön voisi kipata melkein mihin vaan maatumaan. Juuu.... on ylimääräistä ja turhaa hienostelua monenkin mielestä, mutta toisi tiettyä mukavuutta ja siisteyttä  :D

Hyviä ideoita!  :)kiitoksia...!
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Meil on parhaillaan jotain 65 säkkiä pihamaalla, ja niissä ei kuin kourallinen purua/säkki. Ei yhtään sälää.

Mut ne tehtiinkin moottorisaha+hydraulihalkoja systeemillä  ;D Joka klapi on nostettu säkkiin käsin ja "kolisteltu" puruttomaksi.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.