Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?  (Luettu 18968 kertaa)

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
 aina olen hiukan klapeja myynyt, mutta nyt on aika vähän laajentaa ja järkiperäistää.

tulen jatkossa tekemään klapit suoraan 1,5 kuution säkkiin, mutta hiukan arvelluttaa se roskamäärä joka säkkiin kertyy, kun tavara menee suoraan hihnalta.

onko jollain teistä tuollainen Palaxin puhdistusrumpu käytössä? myytkö puusi ilman puhdistusrummun käsittelyä, alussa kuvaamallani tavalla? jos myyt, onko asiakkaat kiukutelleet roskista.

tuossa tuo palaxin rumpu, https://www.palax.fi/fi/klapikoneet/lisaevarusteet/palax-cleaner-puhdistusrumpu.html
 muistaakseni sikakallis kylläkin...voiskohan itse tehdä...miksei...?

varsinkin nimimerkki "klapikauppias" voisi vastata
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Ota säkit roskineen takaisin niin miksi valittaisivat.. viet aina täyden tilalle kun vanha loppuu.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Ota säkit roskineen takaisin niin miksi valittaisivat.. viet aina täyden tilalle kun vanha loppuu.

Niinpä, mutta kun ne valittavat turhemmastakin.ja useimmiten ne eniten valittavat ovat niitä jotka parhaiten puista maksavat... ;)laatupuusta maksetaan parhaiten, kuivaa, roskatonta ja että toimitukset tapahtuu just ajallaan eikä melkein. ;)
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Köntys

  • Vieras
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Ota säkit roskineen takaisin niin miksi valittaisivat.. viet aina täyden tilalle kun vanha loppuu.

Niinpä, mutta kun ne valittavat turhemmastakin.ja useimmiten ne eniten valittavat ovat niitä jotka parhaiten puista maksavat... ;)laatupuusta maksetaan parhaiten, kuivaa, roskatonta ja että toimitukset tapahtuu just ajallaan eikä melkein. ;)

No miksi kyselet "valittaako asiakkaat", jos kerran sun asiakkaat valittaa  ::)
Sen kun vaan alat jynssäämään klapeja puhtaaksi, tai hommaa klapihöylä, tulee siistiä polttopuuta  ;D

SKM

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2041
  • Sir Loimaa, savinenseudun (r)kunkku
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Ota säkit roskineen takaisin niin miksi valittaisivat.. viet aina täyden tilalle kun vanha loppuu.

Niinpä, mutta kun ne valittavat turhemmastakin.ja useimmiten ne eniten valittavat ovat niitä jotka parhaiten puista maksavat... ;)laatupuusta maksetaan parhaiten, kuivaa, roskatonta ja että toimitukset tapahtuu just ajallaan eikä melkein. ;)

No miksi kyselet "valittaako asiakkaat", jos kerran sun asiakkaat valittaa  ::)
Sen kun vaan alat jynssäämään klapeja puhtaaksi, tai hommaa klapihöylä, tulee siistiä polttopuuta  ;D
[/quote

Pölynimurlla klapit puhtaaksi.

Viimeksi muokattu: 08.10.15 - klo:19:10 kirjoittanut SKM

Vuokrapienviljelijän unelma Loimaalla: 70-lukulaiset veljekset Simulta ja Hankmo sekä isovaari Faari vm. 1976

Monen eri nimimerkin sujuva käyttö takaa samanmielisten kokoontumisajon.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Jos pesis ne klapit astianpesukoneessa ja sitten kuivaisi uunilla  :-\
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Ota säkit roskineen takaisin niin miksi valittaisivat.. viet aina täyden tilalle kun vanha loppuu.

Niinpä, mutta kun ne valittavat turhemmastakin.ja useimmiten ne eniten valittavat ovat niitä jotka parhaiten puista maksavat... ;)laatupuusta maksetaan parhaiten, kuivaa, roskatonta ja että toimitukset tapahtuu just ajallaan eikä melkein. ;)

No miksi kyselet "valittaako asiakkaat", jos kerran sun asiakkaat valittaa  ::)
Sen kun vaan alat jynssäämään klapeja puhtaaksi, tai hommaa klapihöylä, tulee siistiä polttopuuta  ;D

Kyselen, valittaako muidenkin asiakkaat, vai onko mulla vain käynyt huono tuuri...mun otos on liian pieni et vois tehdä johtopäätöksen.

Edelleen odottelen asiallisia vastauksia. Pitänee kysyä murtolan sivuilta... >:(
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Saako kysyä, että paljonko myyt  ???

Tollaisen säkin putsaa käsin vartissa, kuivana siis.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
aina olen hiukan klapeja myynyt, mutta nyt on aika vähän laajentaa ja järkiperäistää.

tulen jatkossa tekemään klapit suoraan 1,5 kuution säkkiin, mutta hiukan arvelluttaa se roskamäärä joka säkkiin kertyy, kun tavara menee suoraan hihnalta.

onko jollain teistä tuollainen Palaxin puhdistusrumpu käytössä? myytkö puusi ilman puhdistusrummun käsittelyä, alussa kuvaamallani tavalla? jos myyt, onko asiakkaat kiukutelleet roskista.

tuossa tuo palaxin rumpu, https://www.palax.fi/fi/klapikoneet/lisaevarusteet/palax-cleaner-puhdistusrumpu.html
 muistaakseni sikakallis kylläkin...voiskohan itse tehdä...miksei...?

varsinkin nimimerkki "klapikauppias" voisi vastata
se veto pitää olla ylhäältä päin

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Mulla on sepän tekemä jossa on veto ylhäältä ja se toimii kelistä riippumatta ilman mitään hihnaspraytä..
Ja oli ehkä tonnin halvempi kuin tehdastekoinen

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Enpä ole investoinu rumpuun. Yksi asiakas ostaa 2/3 tuotannosta ja on erittäin tyytyväinen puihin. Olen minäkin, koska aina saa ajaa täysiä kuormia ja silloin kuin haluaa. :)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Mä olen myyny rummun pois, kun tuo kuivaamossa pyörittely tuottaa sitä hienoa moskaa ihan älyttömästi, eikä rummulla voi isoja määriä äkkiä putsata. Joten mulla on ollu jo puolitoista vuotta käytössä aivan toisenlainen prototyyppi, johon saa pudottaa kuution kauhan  klapuja ja lähteä hakemaan hallista seuraavaa kauhallista, se kyllä seuloo ne todella tehokkaasti ja kuljetin vie kärryyn kunhan ehtii. Käytän sitä toki myös sirkatessakin  siinä roska on huomattavasti isompaa sälää, myös siinä tuo on paljon mukavampi, kuin rumpu, koska rumpuun pitää syöttää päästä, tuon asettelulle oikeastaan vain mielikuvitus on rajana, samoin tuo voisi olla monen koneen yhteis puhdistimena ehtii kyllä mutta vanha totuus pätee hyvä ja halpa ei ole samassa paketissa.  Jos noita puita ei seulo, on kuuden motin autonperäkärryllisessä kottikärryllinen sellaista hienoa tuohenmoskaa, mutta seulan jäljeltä korkeintaan rikkalapiollinen. Luin vielä tuon kysymyksesi ja säkin täyttöön rumpu käy kyllä täysin, koska sen jälkeenhän niitä puita ei enää käsitellä, jos otat rummun kuljettimella saa kuljettimen alle väljästi kaksi säkitys telinettä tai kolme tiukasti aseteltua, mulla oli hydraulinen kääntö rummun kuljettimessa, jota sai ohjattua sirkkelillä, että sai sirkata aina kolme säkkiä täyteen ja vasta sen jälkeen mennä laittelemaan niitä pois.

Viimeksi muokattu: 08.10.15 - klo:22:08 kirjoittanut Klapikauppias

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Saako kysyä, että paljonko myyt  ???

Tollaisen säkin putsaa käsin vartissa, kuivana siis.

Lue aloitusviestini.

On tarkoitus laajentaa.

Paljon.

...ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää...
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Enpä ole investoinu rumpuun. Yksi asiakas ostaa 2/3 tuotannosta ja on erittäin tyytyväinen puihin. Olen minäkin, koska aina saa ajaa täysiä kuormia ja silloin kuin haluaa. :)

Kiitos kaikille vastanneille.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Köntys

  • Vieras
Vs: klapien puhdistusrumpu, kokemuksia?
Saako kysyä, että paljonko myyt  ???

Tollaisen säkin putsaa käsin vartissa, kuivana siis.

Lue aloitusviestini.

On tarkoitus laajentaa.

Paljon.

...ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää...

Laita ne klapit isosilmäiseen verkkosäkkiin ja pyörittele sitä säkkiä hetken aikaa pihassa, niin musut tippuu pois  ;)