Se on toi lämpimänä toimiminen tässä se erityispiirre...tai siksi siihen tartuin, kun meillä on sama ongelma (5130 vm. 1995). Tosin vain kolmospikavaihteen kanssa. Siihen olen paineanturin vaihtanut, mutta aina 2-3-4 tai 4-3-2 vaihdoksessa kolmonen tilttaa. PAITSI kun on tunnin äestänyt/kyntänyt/ajanut lietettä tms. niin johan menee kolmonen päälle ja ohikin molempiin suuntiin. Jotenkin vaan varovasti olen sitä kolmosta yrittänyt käyttää, kun vähän tuntuu niinku luistaisi (en kyl tiedä miten se käyttäytyy jos se luistaa, mulle vaan on tullu semmoinen tunne). Tunnit ihan vähän vaille 12 tuhatta, meillä ollut kahdeksan vuotta, tullessa tunnit 9000.
Paineanturin vaihto ei siis vaikuttanut käytökseen. Ykköseenkin tarttis vaihtaa, kun sen temppuilu ei tunnu riippuvan lämpötilasta. Onneks sitä ei niin tarviikkaan, mut toi kolmonen olis kiva monessa hommassa.
Muoks. mulle huollon arvaus oli, että vois olla kolmosen pakka halki ja paineet karkais sen vuoksi. Mut se ei mun mielestä korjaantuisi lämpöisenä?
Kuusi välähdystä tarkoittaa "No clutch pressure or multiple clutch pressures" eli "ei painetta pakalla tai paine usealla pakalla yhtäaikaa". Sen voi aiheuttaa
1) pressure switch circuit shorted to ground eli painekytkimen piiri oikarissa maahan
2) faulty pressure switch eli viallinen painekytkin
3) open circuit in one or more pressure switch circuits eli katkos yhdessä tai useammassa painekytkimen piirissä
4) one or more solenoids stuck in ON position eli yksi tai useampi solenoidi jumiutunut "päällä" asentoon
5) faulty control module eli viallinen ohjausyksikkö
Viimeksi muokattu: 27.09.15 - klo:22:22 kirjoittanut maraani
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...