Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 5130 Power Shift ongelma  (Luettu 8986 kertaa)

Vellu67

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Case 5130 Power Shift ongelma
Osaako joku auttaa seuraavanlaisen ongelman kanssa. Power Shift vaihteissa toimii vain 2 vaihde. 1,3,4 ei toimi ja power shift varoitusvalo syttyy. Kytkintä pohjaan painaessa varoitusvalo vilkuttaa kuusi kertaa. Kun traktori lämpenee saattaa myös nuo 1,3,4 vaihteetkin toimia, mutta siis saattavat toimia. Mistähän lähtis vikaa paikallistamaan ?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Mä katsoisin ensin mitä öljyä lootassa on
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Hydrauliikka suodatin ehkä käynyt ahtaaksi.Ei välttämättä sähköpuolen ongelma

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Jos ei noissa edellä olevissa vikaa niin se perinteinen casen tauti pakkojen sulaminen ja tiivisteiden.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Vellu67

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Toimiiko joku muu öljy kuin Casen oma ?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Minä en kyllä usko että tuokaan vika johtuu öljyistä siellä on jotakin muuta häikkää.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma

 Kylymänä falskaa tiivisteet ja lämpösenä ei ihan niin paljoo?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Vai pakat sulaneet, höpöpö. SAS hyvä nyt puhutaan traktorista, ei suolahtelaisesta sementtimyllystä.

Itse alottasin pakkojen paineantureista. Jokaiselle pikavaihteelle on oma anturi, löytyvät siitä hydraulisuodattimen yläpuolelta akkujen takaa.
Maksavat jotain 300€/kpl.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Vai pakat sulaneet, höpöpö. SAS hyvä nyt puhutaan traktorista, ei suolahtelaisesta sementtimyllystä.

Itse alottasin pakkojen paineantureista. Jokaiselle pikavaihteelle on oma anturi, löytyvät siitä hydraulisuodattimen yläpuolelta akkujen takaa.
Maksavat jotain 300€/kpl.
Tosi asia on että pakat on casen ongelma no : 1niin monta surullista tarinaa olen kuullut.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
 kuinka pitkään noi pakat kestää oikeilla öljyillä ja asiallisella kaytöllä?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
kuinka pitkään noi pakat kestää oikeilla öljyillä ja asiallisella kaytöllä?
Hyvin kustu jos 5000 houria pääsee.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Jumi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 194
  • Roses are red and Tractors are Blue
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
kuinka pitkään noi pakat kestää oikeilla öljyillä ja asiallisella kaytöllä?
Hyvin kustu jos 5000 houria pääsee.

Vallulle 3000h on jo kova saavutus

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Pakkahommat ovat kyllä melkoista tuurinkauppaa, on 15000 tuntia menty samoilla pakoilla joissakin traktoreissa kun toisella on samasta mallista yhtenään joku pakka sileänä. Käyttö, huolto, ajotapa tai tuuri vaiko sattuma sitten lienee on syynä kestävyyseroihin, tiedä häntä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
Se on toi lämpimänä toimiminen tässä se erityispiirre...tai siksi siihen tartuin, kun meillä on sama ongelma (5130 vm. 1995). Tosin vain kolmospikavaihteen kanssa. Siihen olen paineanturin vaihtanut, mutta aina 2-3-4 tai 4-3-2 vaihdoksessa kolmonen tilttaa. PAITSI kun on tunnin äestänyt/kyntänyt/ajanut lietettä tms. niin johan menee kolmonen päälle ja ohikin molempiin suuntiin. Jotenkin vaan varovasti olen sitä kolmosta yrittänyt käyttää, kun vähän tuntuu niinku luistaisi (en kyl tiedä miten se käyttäytyy jos se luistaa, mulle vaan on tullu semmoinen tunne). Tunnit ihan vähän vaille 12 tuhatta, meillä ollut kahdeksan vuotta, tullessa tunnit 9000.

Paineanturin vaihto ei siis vaikuttanut käytökseen. Ykköseenkin tarttis vaihtaa, kun sen temppuilu ei tunnu riippuvan lämpötilasta. Onneks sitä ei niin tarviikkaan, mut toi kolmonen olis kiva monessa hommassa.

Muoks. mulle huollon arvaus oli, että vois olla kolmosen pakka halki ja paineet karkais sen vuoksi. Mut se ei mun mielestä korjaantuisi lämpöisenä?

Kuusi välähdystä tarkoittaa "No clutch pressure or multiple clutch pressures" eli "ei painetta pakalla tai paine usealla pakalla yhtäaikaa". Sen voi aiheuttaa

1) pressure switch circuit shorted to ground eli painekytkimen piiri oikarissa maahan
2) faulty pressure switch eli viallinen painekytkin
3) open circuit in one or more pressure switch circuits eli katkos yhdessä tai useammassa painekytkimen piirissä
4) one or more solenoids stuck in ON position eli yksi tai useampi solenoidi jumiutunut "päällä" asentoon
5) faulty control module eli viallinen ohjausyksikkö

Viimeksi muokattu: 27.09.15 - klo:22:22 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Case 5130 Power Shift ongelma
 Jos hiukankin ymmärtää Power Sift vaihteiston tekniikkaa, niin tietää että ajotavalla, varsinkin suuremmilla nopeuksilla, on väistämättä vaikutusta kestävyyteen. Toki muut toimintahäiriöt ja vääränlaiset öljyt vaikuttaa toisinaan asiaan.