Nykyään saa vain liian helposti sairaslomaa. Eikös terkkari voi kirjoittaa muutaman päivän jos on vaikka 37-astetta kuumetta. Vai voiko sitä peräti olla päivän pari pois jos itsestä siltä tuntuu että vois olla kipeä.

Muistan kun olin armyssa, kun mulla oli angiina ja olin sairaalassa petissä. Aamulla oli kuumeen mittaus ja lääkärintarkastus, eli olisko jo terve palvelukseen. Se kuumemittari oli sellanen vanhanajan elohopeamittari, vilkaisin vaivihkaa että kuumetta ei ollut, tuli kiire saada lukemaa vähän nousemaan, kun ei oikein huvittanut vielä lähteä ryynäämään. Hieroin peittojen suojassa etusormen ja peukalon välissä sitä mittarin metallipäätä jonkin aikaa, sitten vilkaisin mitä näyttää, se olikin perhana noussut niin korkealle, ettei enää riittänyt edes lukemat. Saamari sitten alkoikin ongelma, miten saada se taas laskemaan. Viskoin sitä mittaria peitonalla muka huomaamattomasti, muut "sairaat" tirskui vieressä, mutta lekuripoppoo ei onneksi huomannut. Sain lukemat lopulta kohdalleen, ja sain vielä makoilla muutaman päivän